أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۴۳۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از سینماپرس، حبيب ايل‌بيگی مدیر انجمن سینمای جوانان و دبیر جشنواره نماز و نیایش به روایت دوربین صبح امروز در مقدمه نشست خبري این جشنواره ملی با اشاره به جايگاه جشنواره‌هاي موضوعي كه به‌صورت دوسالانه در كنار جشنواره‌هاي منطقه‌اي انجمن سينماي جوانان ايران برگزار مي‌شود، از ششمین جشنواره‌ي نماز و نيايش به روايت دوربين و سومین جشنواره‌ي مفاهيم قرآني تسنيم كه سال آينده در شهر مشهد برگزار خواهد شد به‌عنوان يكي از خط‌ مشي‌هاي اصلي توجه به مضامين فرهنگ اسلامي و آييني در بين فيلم‌سازان كشور ياد كرد.

حامد حجتي، قائم‌مقام فرهنگي و هنري اداره‌ي فرهنگ و ارشاد اسلامي شهر قم و همين‌طور قائم‌مقام جشنواره‌ي نماز و نيايش به روايت دوربين نيز با تشريح اهميت برگزاري اين جشنواره در شهر قم افزود: برگزاري چنين اتفاق‌هاي سترگ فرهنگي حركتي بسيار مهم در راستاي ترويج  و فراگير شدن انديشه‌ها در بين خانواده‌ها ست. از آنجايي كه هنر شاهراه عبور اين مضامين به شيوه‌اي دقيق‌تر و مؤثرتر است و سينما به‌واسطه‌ي جنبه‌ي بصري‌اش مؤثرترين گونه‌ي هنري ست مي‌توان از آن به‌عنوان مهم‌ترين ركن ترويج معنويت يادكرد.

وي در ادامه با تشريح بخش‌هاي مختلف جشنواره، از رقابت آثار ارسالي به دبيرخانه‌ي جشنواره در سه بخش فيلم كوتاه، فيلم‌نامه و عكس خبر داد و برگزاري بخش‌هاي جنبي، بخش‌هاي ويژه و بخش‌هاي خارج از مسابقه را نيز جزو برنامه‌هاي جشنواره دانست.

حجتي ضمن پر اهميت دانستن مضامين مطرح‌شده فيلم‌هاي جشنواره تأكيد بر روي آثار و فيلم‌نامه‌هاي اقتباسي از متون ادبي و قصص قرآني و همين‌طور نگاه خلاقانه در عكس‌هاي ارسالي با محوريت نماز نيايش را از ويژگي‌هاي خاص اين رويداد دانست.

قائم‌مقام جشنواره‌ي نماز و نيايش به روايت دوربين در ادامه از تمديد مهلت ارسال آثار از تاريخ ۱۰ آبان به ۱ آذر خبر داد.

وي در پايان صحبت‌هاي خود با اشاره به‌عنوان و جايگاه شهر قم به‌عنوان ام القراي جهان اسلام، استفاده از پتانسيل‌هاي اين شهر و حضور جشنواره‌ي نماز و نيايش به روايت دوربين را يكي از مهم‌ترين نيازهاي اين شهر دانست. 

حبيب ايل‌بيگي مدير انجمن سينماي جوانان ايران در ادامه‌ي برنامه هدف از افزايش مهلت زمان ارسال آثار به دبيرخانه‌ي جشنواره را طبق بررسي‌هاي انجام‌شده، فراهم كردن فرصتي براي حضور آثار تازه‌تر در اين رويداد فرهنگي دانست.

وي همچنين از كاهش زمان فيلم‌هايي كه در اين جشنواره پذيرفته خواهند شد خبر داد و با اشاره به بازخورد دريافتي از جشنواره‌هاي منطقه‌اي و به‌خصوص سي و يكمين جشنواره‌ي بين‌المللي فيلم كوتاه تهران فيلم‌هايي با حداكثر زمان ۳۰ دقيقه‌اي را واجد شرايط حضور در بخش مسابقه‌ي اين جشنواره دانست. بخش فيلم‌هاي ۱۱۰ ثانيه‌اي نيز از ديگر بخش‌هاي اضافه‌شده در اين جشنواره است.

وي با تأكيد بر روي اين مسئله كه حمايت از فيلم‌سازاني كه فيلم‌هايي با محوريت مضامين آييني مي‌سازند هدف اصلي برگزاري چنين جشنواره‌اي ست. توجه به آثاري كه با زبان هنر نه به صورتي مستقيم و شعاري به ارائه‌ي اين مفاهيم مي‌پردازند را يكي از اصلي‌ترين خط‌ مشي‌هاي اين جشنواره دانست.

ايل‌بيگي از مراكز و نهادهاي مختلف دولتي و خصوصي نيز در راستاي برگزاري هر چه‌بهتر چنين جشنواره‌هايي دعوت به همكاري كرد. وي همچنين همكاري با مدرسه‌ي فرهنگ و هنر قم و توجه ويژه به آثار توليدشده توسط طلاب در حوزه‌ي فيلم، عكس و فيلم‌نامه، توجه به آثار مضموني در قالب بخش‌هاي جنبي جشنواره و برگزاري كارگاه‌ها با محوريت تعامل جدي با نهادهاي فرهنگي شهر قم را يكي از اصلي‌ترين سياست‌هاي برگزاري جشنواره دانست.

رضا ابوذر مدير اجرايي جشنواره و سرپرست دفتر قم  با تشريح مراحل اجرايي انجام‌شده براي برگزاري جشنواره، از نمايش فيلم‌هاي جشنواره‌ي نماز و نيايش به روايت دوربين در دفاتر سراسر كشور انجمن خبر داد.

وي در ادامه‌ي صحبت‌هاي خود افزود: حمايت از توليد فيلم‌نامه‌هاي برگزيده در جشنواره در راستاي تأمين توليدات شاخص براي برگزاري دوره‌ي بعدي جشنواره در دو سال ديگر در برنامه‌ي كاري انجمن قرار دارد.

ششمين جشنواره‌ي ملي نماز و نيايش به روايت دوربين ۱۵ الي ۱۸ دي‌ماه سال جاري در شهر قم برگزار خواهد شد. اين رويداد به‌صورت دوسالانه و در سه‌شاخه‌ي فيلم كوتاه، فيلم‌نامه و عكس برگزار مي‌شود. رياست اين جشنواره را حجت‌الاسلام‌والمسلمين عبدالرضا ايزدپناه مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم به عهده دارد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها