کد خبر: ۲۶۴۳۸۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که گروه‌های تکفیری به دنبال از بین بردن و منحرف کردن اسلام ناب هستند، گفت: رهبری فرمودند عراق از ما است و همه توان مادی و معنوی خود را برای حفظ آنچه که محبوب دل‌های ما است به کار می‌گیریم.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی،‌ در مراسم عزاداری شب اول محرم حسینه شهدای قم،‌ با اشاره به روایات به فضیلت حضور در مجالس امام حسین(ع) پرداخت و اظهار داشت: کسی که یک شعر برای امام حسین(ع) بسراید و با آن یک نفر را بگریاند بهشت بر او واجب می‌شود.

 

وی با تأکید بر این‌که اشک ریختن در مجالس اهل بیت(ع) مورد توجه و عنایت خداوند است،‌ گفت: اهل بیت(ع) همیشه بر برپایی مجالس عزا و حضور در آن تأکید داشتند.

 

حضور در مجالس عزاداری سبب حفظ دین می‌شود 

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با بیان این‌که حضور در جلسات عزاداری امام حسین(ع) سبب حفظ شعائر دین می‌شود، افزود:‌ برخی با برنامه‌هایی که از سوی صدا و سیمای جمهوری اسلامی برای این ایام تدارک دیده شده همراه شده و عزاداری می‌کنند؛ این مسأله خوب است اما حضور در مجالس مورد تأکید بوده و سبب احیای دین می‌شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: نفس جلسات عزاداری و حضور در آن مغتنم است و مردم باید از این فرصت‌های معنوی به خوبی استفاده کنند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آیات قرآن شیطان را دشمن اصلی انسان خواند و با بیان این‌که باید مراقب وسوسه‌ها و کیدهای شیطان بود، ابراز کرد: خداوند در قرآن از انسان پیمان گرفته که از شیطان پیروی نکند.

 

وی بر ضرورت عبرت گرفتن از سرگذشت پیشینیان تأکید کرد و گفت: شیطان افراد فراوانی را گمراه کرده و بسیار سخت است که انسان قدرت و امکانات داشته باشد اما در برابر وسوسه‌های شیطان مقاومت کند.

 

امام حسین و یارانشان جلوی انحراف در دین را گرفتند

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی با اشاره به این‌که عده‌ای در روز عاشورا می‌خواستند دین خدا را از بین ببرند، خاطرنشان کرد:‌ امام حسین(ع) و یاران باوفایشان در برابر دشمنان ایستاده و نگذاشتند دین اسلام از مسیر اصلی خود منحرف شود.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به بیان فضیلت اشک بر امام حسین(ع) پرداخت و گفت: در روایات آمده کسی که برای احیای مجالس اهل بیت(ع) تلاش کند و قطره‌ای اشک بر مظلومیت امام حسین(ع)‌ بریزد خداوند گناهان او را بخشیده و از آتش جهنم محفوظش می‌دارد.

 

تأکید بر زیارت تحت قبه امام حسین

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اهتمام اهل بیت(ع) نسبت به زیارت امام حسین(ع) را مورد توجه قرار داد و خاطرنشان کرد: امام هادی(ع) به خاطر کسالت نتوانستند به زیارت امام حسین(ع) از این رو به افرادی پول دادند تا به جای ایشان زیارت کنند و فرمودند:‌ در توصیه‌های اجداد طاهرین ما آمده که دعا تحت قبه حضرت مستجاب می‌شود.

 

وی با بیان این‌که خداوند در قبال فداکاری امام حسین(ع) در راه حفظ دین امامت را در نسل ایشان و تربتش را شفاء قرار داد، افزود: خداوند می‌خواهد امام حسین(ع) و مکتب ایشان همیشه زنده بماند.

 

دشمنان به دنبال از بین بردن آثار امام حسین و اسلام ناب هستند

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی در ادامه با اشاره به این‌که گروه‌های تکفیری به دنبال از بین بردن و منحرف کردن اسلام ناب هستند، ابراز کرد:‌ خوشبختانه امروز مردم عراق به فرمان مرجعیت شیعه در برابر داعش ایستاده و به پیروزی‌های خوبی نیز دست یافته‌اند.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: دشمنان دیروز می‌خواستند امام حسین(ع) و اسلام را از بین ببرند و امروز نیز به دنبال از بین بردن آثار امام حسین(ع) و اسلام ناب هستند.

 

شیعه در برابر توطئه‌های دشمن بیدار است

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که امروز جامعه شیعه در برابر توطئه‌های دشمنان بیدار است،‌ اظهار داشت: همانگونه که در گذشته برای دفاع از اسلام جان خود را دادیم امروز نیز برای احیای امر اهل بیت(ع) و دفاع از ایشان جانفشانی می‌کنیم.

 

وی با اشاره به دیدار نخست وزیر عراق با رهبر معظم انقلاب، دولت و ملت ایران را پشتیبان مظلومان دانست و خاطرنشان کرد: رهبری در این دیدار فرمودند عراق از ما است و همه توان مادی و معنوی خود را برای حفظ آنچه که محبوب دل‌های ما است به کار می‌گیریم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین آشتیانی همچنین در ادامه سخنان خود تأکید کرد:‌ مجالس عزاداری امام حسین(ع) باید زنده نگاه داشته باشد چون سبب بقاء دین است.

 

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به روایات زیارت امام حسین(ع) را دارای فضیلتی بالا دانست و گفت: هر کسی امام حسین(ع) را عارفاً به حقه زیارت کند ثواب هزار حج و عمره مقبول دارد.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: پیامبر(ص) فرمودند: هر فردی امام حسین(ع) را زیارت کند مرا زیارت کرده و هر کسی مرا زیارت کند خدا را در عرش زیارت کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها