أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۴۳۹۱
زمان انتشار: ۱۱:۳۶     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، با بیان این‌که هر چیزی آفتی دارد، گفت: آفت قرآن این است که خوانده شود اما به آن عمل نشود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید مجید بنی هاشمی استاد حوزه و دانشگاه در جمع عزاداران هیات ابوالفضل مدرسه امام خمینی(ره) در حسینیه ارشاد کاشان گفت: مسلم‏ بن عقیل دست از محبت و ولایت و حمایت امام زمان خود حسین ‏بن على(ع) بر نداشت تا این که به عنوان نخستین سرباز نهضت کربلا در کوفه به شهادت رسید و افتخار نخستین شهید کاروان عاشورا و اولین شهید از اصحاب امام حسین را به نام خود به ثبت رسانید.

 

وی افزود: حسین‏بن على(ع)  مسلم ابن عقیل را که هم آگاهى سیاسى و درایت کافى داشت و هم تقوا و دیانت و هم خویشاوند نزدیک امام بود مناسب ترین شخص براى ماموریت به کوفه دید و به نمایندگانى که از کوفه آمده بودند گفت من برادر و پسر عموی خودم مسلم را با شما به کوفه مى‏ فرستم، اگر مردم با او بیعت کردند من نیز خواهم آمد.

 

عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با اشاره به این هرچیزی آفتی دارد گفت: محرم آفت دارد، عزاداری ها آفت دارد، سیاست آفت دارد علم آفت دارد و قرآن هم آفت دارد.

 

به گفته وی آفت قرآن این است که قرآن را بخوانند و به آن عمل نکنند و آفت منبری این است که بخواند و موعظه کند اما خودش عمل نکند و آفت عزداری ها هم فدایی امام حسین(ع) باشد و برای امام حسین عزداری کند اما عمل نکند.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی گفت: یکی از آفت های عزداری ها این است که حسینیه با نیت پاک تأسیس شود و کسانی که باید مترجم مان دین و شریعت باشند اما در عمل نباشند.

 

وی زندگی مسلم ابن عقیل را سراسر نور خواند و گفت: آفت مردم کوفه این بود که 17 هزار نامه نوشتند و مسلم ابن عقیل را به کوفه دعوت کردند اما به دعوت خود عمل نکردند و پشت او را خالی کردند و او را تنها گذاشتند.

 

وی یاد آورشد: مسلم را  به کاخ عبید الله آوردند و عبید الله گفت سر از بدن تو جدا می شود بنابراین مسلم خواست وصیت کند از حاضران، عمر سعد را که هم ولایتی و از یک قبیله بودند براى وصیت انتخاب کرد و گفت پولی را قرض گرفته ام و انفاق کرده ام، قرض هایم را با فروختن زره و شمشیرم بپرداز، جسد مرا از ابن زیاد تحویل بگیر و به خاک بسپار و یکی را نزد حسین‏بن على(ع) بفرست تا به کوفه نیاید.

 

حجت الاسلام بنی هاشمی گفت: عمر سعد در همان مجلس، خیانت کرد و وصیت مسلم را براى ابن ‏زیاد گفت و ماهیت پلید خود را آشکار نمود تا مسلم را به بالای دار الاماره بردند و بدنش را از بالای دارالاماره به پایین انداختند.

 

عضو هیات امنای دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی یاد آورشد: کسی که حسینی شد نام او برای همیشه بر تارک تاریخ خواهد درخشید و جامعه از وجود نور او بهره مند خواهند شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها