کد خبر: ۲۶۴۴۳۹
زمان انتشار: ۱۲:۱۴     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از طلانیوز ؛ بالاخره بعد از چندین سال سامسونگ به خواسته کاربران خود عمل کرد و فریم فلزی، شیشه قوس‌دار روی صفحه نمایشگر و چرم مصنوعی بهبود‌یافته را به سری جدید نوت افزود. نوت 4 یکی از شیک‌ترین فبلت‌ها و از لحاظ سخت‌افزاری یکی از قوی‌ترین‌های حال حاضر بازار است و سامسونگ در ساخت و کیفیت نوت 4 از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

 

در زیر خلاصه‌ای از مشخصات سخت‌افزاری نوت 4 را مشاهده می‌کنید:

نمایشگر 5.7 اینچ، QHD (1440 در 2560)، Super AMOLED، Gorilla Glass 3

اندروید نسخه 4.4 کیت‌کت با رابط کاربری تاچ‌ویز

LTE با پشتیبانی از Cat 6

پردازنده چهار هسته‌ای 2.7 مگاهرتزی با هسته Krait 450 (SM-910s) و پردازنده هشت هسته‌ای با چهار هسته 1.3 گیگاهرتزی Cortex-A53 و چهار هسته 1.9 گیگاهرتزی Cortex-A57 (SM-910c)

پردازنده گرافیکی Adreno 420 (SM-910s)، Mali-T760 (SM-910c)

چیپست Qualcomm Snapdragon 805، Exynos 5433 (SM-910c)

3 گیگابایت رم

دوربین اصلی 16 مگاپیکسلی به همراه لرزش‌گیر دست اپتیکی و دیجیتالی، قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 2160p با 30 فریم بر ثانیه، 1080p با 60 فریم بر ثانیه و 720p با 120 فریم بر ثانیه

دوربین جلو 3.7 مگاپیکسلی با قابلیت فیلمبرداری 1440p

وای‌فای با پروتکل‌های a/b/g/n/ac، Wi-Fi Direct و DLNA، تقویت‌کننده دانلود

GPS به همراه A-GPS، GLONASS

32 گیگابایت حافظه داخلی، پشتیبانی از کارت حافظه microSD

قلم دیجیتالی S Pen

بهبود پشتیبانی از Multitasking (انجام چند کار به طور همزمان)

اسکنر اثر انگشت با پشتیبانی از خدمات PayPal و دسترسی به حالت خصوصی

پورت microUSB 2.0، USB host (امکان اتصال دیگر وسایل الکترونیکی مثل:‌ فلش، ماوس و‌... به گوشی) و MHL 2.0

بلوتوث نسخه 4.0

NFC

پورت مادون قرمز برای استفاده به عنوان کنترل از راه دور

درگاه استاندارد 3.5 میلی‌متری صدا

شتاب‌سنج و سنسور نزدیکی

سنسور ضربان قلب

سیستم حذف نویز فعال به همراه میکروفون مخصوص

باتری 3220 میلی‌آمپری

 

ضعف‌های اصلی

بلندگوهای مونو در عقب گوشی

به کار گیری پورت microUSB 2.0 به جای microUSB 3.0 که نوت 3 از آن بهره‌مند بود.

فاصله نابرابر بین فریم فلزی و شیشه قوس‌دار

ضد‌آب و گرد و غبار نبودن

شارژ بی‌سیم تنها با خرید کاور مخصوص پشت امکان‌پذیر است.

 

بسته‌بندی

جعبه این فبلت خیلی بزرگ نیست. نه طولش زیاد بیشتر از خود فبلت است و نه عرضش. این جعبه شامل لوازم جانبی معمول از قبیل شارژر، یک کابل و یک هدست است. کیفیت هدست قابل قبول است اما اگر شما در دسته استفاده‌کنندگان حرفه‌ای موزیک باشید، مطمئناً هدست‌هایی که خودتان از برندهای معروف دارید رضایت بیشتری به شما خواهد داد.

 

طراحی

در طراحی نوت 4 همانند نوت 3 از یک پوشش چرم در پشت دستگاه استفاده شده است. البته این چرم واقعی نیست و پلاستیک شبیه به چرم است. البته دوخت چرم روی نوت 3 دیگر در نوت 4 دیده نمی‌شود. قاب پلاستیکی نوت 3 دیگر برای نوت 4 استفاده نشده و نوت 4 از یک قاب فلزی بسیار خوش‌دست بهره برده که هنگام استفاده احساس لذت خاصی به شما می‌دهد. یک مساله آزار‌دهنده در طراحی نوت 4 وجود فاصله میان قاب و شیشه صفحه نمایش است که می‌تواند به مرور زمان خاک و گرد و غبار بگیرد. قاب از سطح صفحه نمایش اندکی بالاتر است تا هنگام زمین خوردن صفحه نمایش صدمه‌ای نبیند. در نگاه کلی این محصول بهتر از رقیب اصلی خود آی‌فون به نظر می‌رسد.

 

صفحه نمایش

طبق معمول این سری از محصولات سامسونگ که به سری نوت معروف هستند، این فبلت نیز S pen را پشتیبانی می‌کند. از زمانی که سامسونگ این سری را بیرون داده است همیشه سایزها روند افزایشی داشته‌اند، اما این بار نسبت به مدل قبلی سایز تغییری نداشته است. اما رزولوشن تصویر بالاتر رفته است و به 2560×1440 پیکسل QHD رسیده است. این تغییر به این معنی است که صفحه نمایش سوپر امولد این فبلت 515ppi کیفیت دارد و رقبای خود را پشت سر گذاشته است.

 

S Pen با طراحی جدید

سامسونگ برای نوت 4 طراحی جدیدی ارائه داده اما بسیار شبیه همان قلم نوت 3 است که باریک‌تر شده است. باریک‌تر کردن قلم کار بسیار سختی بوده است اما طراحی خوب لبه‌ها نتیجه مثبتی به همراه داشته است. دکمه روی قلم نیز تفاوت چندانی با مدل قبلی نکرده است. دیجیتایزر قلم در این مدل نیز عوض شده است و حساسیتش بیشتر شده است.

 

این دیجیتایزر جدید قابلیت تشخیص 2048 سطح فشار مختلف را دارد. البته دست شما قادر به نوشتن با دو هزار ضخامت متفاوت نیست اما این به شما امکان می‌دهد تا کنترل بیشتری روی دستخط خود داشته باشید و طبیعی‌تر به نظر برسد.

 

طول عمر باتری

طول عمر باتری نوت 4 با توجه به دو برابر شدن وضوح صفحه نمایش در حالتی که ظرفیت آن نسبت به مدل قبلی تفاوتی نداشته است، می‌تواند موجب نگرانی کاربران باشد. باتری 3220 میلی‌آمپری نوت 4 هم‌رده ستاره‌های دیگر گوشی‌های بازار است و همین کنجکاوی ما را بر استقامت آن دو‌چندان می‌کند. همان‌طور که انتظار می‌رود نگرانی ما بیهوده بوده است و سامسونگ با چیپست قدرتمند خود این افزایش میزان مصرف به سبب بالاتر رفتن رزولوشن را جبران کرده است. فبلت جدید سامسونگ سر‌بلند از آزمون‌های باتری بیرون آمده و 10 ساعت طول عمر بیشتری نسبت به نوت3 داشته و طول عمر باتری را به 87 ساعت رسانده است.

 

ویژگی Multitasking

به گزارش اقتصادی نیوز، یکی از ویژگی‌های متمایز‌کننده فبلت نوت 4 می‌تواند ویژگی Multitasking آن باشد. بعضی از ویژگی‌ها نسبت به نوت 3 ارتقای قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و قلم جدید نیز بسیار پرکاربردتر شده است. خاصیت Multi Window به شما این امکان را می‌دهد تا دو برنامه را همزمان باز نگه دارید و اندازه هر کدام را به میزان دلخواه تعیین کنید و از هر دو استفاده کنید.

 

دوربین

دوربین اصلی سامسونگ نوت 4 به سنسور 16‌ مگاپیکسلی مجهز شده است و می‌تواند عکس‌هایی بگیرد که در حالت عریض کل مانیتور کامپیوتر شما را اشغال کند. دوربین اصلی این فبلت دیافراگمی با f 2/2 دارد و یک تثبیت‌کننده نوری به آن اضافه شده است که در شرایط نوری پایین کیفیت بهتری از خود نشان می‌دهد.

 

دوربین جلو نیز بهبود قابل توجهی نسبت به مدل‌های پیشین داشته و به سنسور 3.7 مگاپیکسلی مجهز شده است. دیافراگمش نیز بازتر شده تا در نور پایین کیفیت بهتری داشته باشد. فوکوس با توجه به پیکسل تشخیص فاز نصب‌شده روی سنسور بهبود یافته است. البته این همان فناوری به کار رفته روی اس‌5 است اما سرعت فوکوس ارتقا پیدا کرده است. ال‌جی در مدل جی‌3 و اپل در آی‌فون‌های 6 و 6 پلاس از سیستم فوکوس خودکار هیبریدی بهره برده‌اند که ترکیبی از تشخیص فوکوس اتوماتیک سنتی و تشخیص فاز است که در این فبلت اثری از آن دیده نمی‌شود. رابط کاربری دوربین همان رابط کاربری اس‌5 است. یک ستون از کلیدهای میان‌بر سمت چپ وجود دارد و تمامی تنظیمات در شبکه‌ای از کلیدهای میان‌بر تعبیه شده تا دسترسی به همه آنها به سادگی صورت پذیرد. شاتر حالت فیلمبرداری نیز در همان صفحه اصلی دوربین واقع شده است. دکمه‌ای برای انتخاب حالات فیلمبرداری به صورت لغزان وجود دارد تا حالت مورد نظر را انتخاب کنید. حالت سلفی برای گرفتن عکس سلفی نیز به ویژگی‌های دوربین اضافه شده است تا بتوانید سلفی‌های با‌کیفیتی بگیرید. با این ویژگی‌ها شما قادر به گرفتن عکس‌هایی با کیفیت بسیار بالا هستید. جزییات در عکس مخصوصاً در قسمت‌های مرکزی، عالی به نظر می‌رسند و البته در لبه‌ها هم کیفیت پایین نمی‌آید. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دوربین در نوت 4 در مقایسه با اس‌5 بالا بودن سرعت شاتر و قفل‌شدگی تصویر در لحظه است. رنگ‌ها بسیار پر‌جنب و جوش‌ هستند اما تعادل نوری خوبی بین آنها برقرار است.

 

فیلمبرداری 4K

دوربین نوت 4 در حالت فیلمبرداری 4K حداکثر با 30 فریم بر ثانیه فیلمبرداری می‌کند و در حالت 1080P با هر دو حالت 30 فریم و 60 فریم بر ثانیه قادر به فیلمبرداری است. همچنین صدا در این تلفن همراه با کیفیت بسیار بالای 256 کیلوبیت بر ثانیه با صدای استریو بسیار شفاف ضبط می‌شود. فیلم‌های 1080P به طور منظم با 30 فریم بر ثانیه و نرخ 18 مگابیت بر ثانیه و با کیفیت صدای بالا ضبط می‌شود. از بهترین ویژگی‌های فیلمبرداری نوت 4 این است که در حالت زوم 2x کیفیت اصلاً خراب نمی‌شود و تمامی جزییات حفظ می‌شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها