يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۴۴۵۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
برخلاف بسیاری از افراد که عاشق گوشی‌های بزرگ هستند، کسانی هم وجود دارند که تمایل به استفاده از گوشی‌هایی پیشرفته و قدرتمند با صفحه نمایش کوچک‌تر دارند.
بر این اساس تولیدکنندگان بزرگ همچون سامسونگ‌، ال‌جی، اچ‌تی‌سی و سونی نسخه‌ای از گوشی‌های پرچم‌دارشان را در سایزی کوچک‌تر طراحی و تولید می‌کنند که از ویژگی‌های پیشرفته‌ای برخوردار باشد.
در این گزارش به بهترین گوشی‌های هوشمند که در نسخه mini عرضه شده‌اند می‌پردازیم.
Galaxy S5 Mini
گلکسی S5 Mini یکی از بهترین گوشی‌های سامسونگ است و همانند نسخه اصلی ضدآب و گرد و خاک هم هست.
درحالی که S5 صفحه نمایش 5/1اینچی دارد، S5 mini از نمایشگر 4/5اینچی برخوردار است.
سایز کوچک باعث شده تا دوربین قابلیت‌های کمتری داشته باشد و از سوی دیگر وضوح تصویر نمایشگر هم کاهش یابد.
دوربین در این گوشی 8 مگاپیکسلی، حافظه داخلی 16 گیگابایتی و پردازنده چهار هسته‌ای 1/2گیگاهرتزی است.
One Mini 2
One Mini 2 نسخه کوچک شده گوشی One M8 است. در این گوشی ضخامت بیشتر شده، پردازنده از 2/3گیگاهرتزی Snapdragon 801 به همراه دو گیگابایت RAM به 1/2گیگاهرتزی Snapdragon 400 با یک گیگابایت RAM کاهش یافته است.
Xperia Z1 Compact
برخلاف سایر گوشی‌های مینی، Z1 Compact همه ویژگی‌های پرچمدار اصلی را به دوش می‌کشد.
بر این اساس گوشی Z1 Compact دارای پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 800 با قدرت 2/2 گیگاهتری، دو گیگابایت RAM و پردازشگر گرافیکی Adreno 330 است.
این گوشی دارای صفحه نمایش 4/3اینچی است و تنها وضوح آن نسبت به نسخه اصلی کاهش یافته است.
Xperia Z3 Compact
Z3 Compact را شاید بتوان بهترین گوشی مینی دانست. به این ترتیب هیچ قابلیتی در این گوشی نسبت به نسخه اصلی قربانی سایز کوچک نشده است و درست همانند پرچمدار امسال سونی، از همه ویژگی‌های گوشی اصلی با سایزی کوچک‌تر پشتیبانی می‌کند.
بنابراین همانند نسخه اصلی، Z3 Compact دارای پردازنده چهار هسته‌ای 2/5گیگاهرتزی Snapdragon 801  است و از پردازشگر گرافیکی  Adreno 330 و دوربین 20/7مگاپیکسلی بهره می‌برد.
سایز صفحه نمایش در این گوشی 4/6اینچی است و دو گیگابایت حافظه RAM دارد. در حالی که نسخه اصلی از سه گیگابایت حافظه RAM پشتیبانی می‌کرد.
G2 Mini
G2 Mini محصول شرکت کره‌ای ال‌جی است و نسبت به سایر گوشی‌های mini قیمت بیشتری دارد.
همانند نسخه اصلی G2، کلید Power و تنظیم صدا در بخش پشتی گوشی قرار گرفته و صفحه نمایش در این دستگاه 4/7اینچی است.پردازنده چهار هسته‌ای 1/2گیگاهرتزی است که قدرت و سرعتی کمتر از نسخه اصلی دارد و حافظه RAM دستگاه هم از دو گیگابایت به یک گیگابایت کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها