يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۴۴۶۱
زمان انتشار: ۱۲:۲۷     ۰۴ آبان ۱۳۹۳
رشد اقتصادی 7.5 درصد برای اقتصاد چین که در مقایسه با دیگر کشورها به نظر عدد خوبی می می‌رسد، اما برای کشوری در این وسعت یک فاجعه محسوب می‌شود. این در حالیست که کم شدن مجدد تولیدات صنعتی در سه ماهه پایانی سال 2014 در این کشور نیز وضعیت را بدتر خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بازارخبر ؛ در سال های بعد از رکود اقتصادی 2008 وضعیت کشورهای مختلف که ضررهای زیادی از اقتصاد متزلزل آن سال‌ها داشته‌اند کم کم رو به بهبودی بوده است.

در این میان کشورهای انگلیس و آمریکای شمالی وضعیت بهتری نسبت به کشورهای اروپایی داشته‌اند.

در ماه‌های گذشته نرخ بیکاری در آمریکا تا حدود زیادی کاهش داشته و هم اکنون به زیر 6 درصد رسیده است و در انگلیس نیز رشد اقتصادی 3.2 درصد که نسبت به وضعیت دیگر کشورهای بزرگ اروپایی عدد بسیار خوبی است گزارش شده است.

بانک‌های انگلیسی نیز منتظر هستند تا در صورت متعادل شدن وضعیت نرخ بهره‌های بانکی را تا جای ممکن افزایش دهند.

از طرف دیگر گزارش ها از نقاط دیگر در حاکی از وضعیت نابسامان اقتصادی به ویژه در منطقه اروپا دارد.

منطقه اروپا که دومین حوزه بزرگ اقتصادی در دنیا محسوب می شود این روزها وضعیت چندان مناسبی ندارد با مشکلات اقتصادی و اعتراضات جدیدی که در آلمان به وجود آمده است، کارشناسان معتقدند در صورت ادامه داشتن این روند اقتصاد اروپا به دوران رکورد در سال 2008 نزدیک‌تر خواهد شد.

آمار عجیب و قابل توجه از کاهش تولیدات صنعتی در آلمان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اقتصادهای اروپا برای دومین سه ماهه متوالی در سال جاری میلادی خود به معنی کاهش تولید ناخالص داخلی این کشور بوده و از نشانه‌های بارز احتمال وقوع مجدد رکود اقتصادی در این منطقه است. این مسئله در حالی است که کشورهای فرانسه و ایتالیا نیز دست کمی از آلمان ندارند.

ایتالیا با کاهش مجدد تولید ناخالص داخلی در سال جاری برای دومین سال متوالی در بحران اقتصادی به سر می‌برد. اقتصاد فرانسه نیز چندین ماه است که راکد مانده است و همچنان مشکلات تأمین کسری بودجه برای دولت این کشور وجود دارد.



  در آسیا، ژاپن به عنوان سومین اقتصاد بزرگ دنیا در لبه پرتگاه سقوط اقتصادی قرار دارد.

بالا رفتن مالیات کالاهای مصرفی بیش از مقدار پیش بینی شده بر میزان سرمایه گذاری و انجام معاملات تجاری تأثیر گذاشته است. اقتصاد روسیه و برزیل نیز در بهترین حالت خود با سکون مواجه هستند.

رشد اقتصادی 7.5 درصد برای اقتصاد چین که در مقایسه با دیگر کشورها به نظر عدد خوبی می می‌رسد، برای کشوری در ابعاد چین یک فاجعه محسوب می‌شود کم شدن مجدد تولیدات صنعتی در سه ماهه پایانی سال 2014 در این کشور نیز وضعیت را بدتر خواهد کرد.

با وجود اینکه صندوق بین المللی پول بهبود وضعیت اقتصاد در بسیاری کشورها را برای سال 2015 پیش بینی کرده و رشد 3.2 درصدی را برای اقتصاد جهانی تا پایان سال 2015 در نظر رفته، بسیاری از کارشناسان معتقدند وضعیت اقتصاد جهانی تا رسیدن به یک ثبات نسبی فاصله زیادی دارد و بهبودهای احتمالی در آینده نزدیک نیز ممکن است تا حدود زیادی موقتی باشند.

باید دید اقتصادهای بزرگ دنیا برای سال جدید میلادی چه سیاست‌های اقتصادی را برای رهایی از وضعیت نامناسب پیش خواهند گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها