أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۴۶۶۲
زمان انتشار: ۱۳:۱۰     ۰۸ آبان ۱۳۹۳
حجت الاسلام و المسلمین طائب در گفتگو با پایگاه ۵۹۸ پاسخ داد:
در کربلا 72 نفر در یک طرف و 30هزار نفر هم در طرف دیگر هستند که این 30 هزار نفر هم مردم اند اما چه شد که تیشه به ریشه ی خود زدند؟/ اباعبدالله هم همه ی تلاششان این بود که پرده ی جهل از روی ذهن آن ها کنار برود و لذا حرکت عاشورا یک حرکت تبیینی و بصیرت بخش همراه با فداکاری بود که در طول تاریخ این بصیرت بجوشد و مردم را از باد خوردن توسط دشمن دور بدارد.
حجة الاسلام و المسلمین مهدی طائب در گفتگو با سرویس اندیشه دینی پایگاه 598 در تبیین چگونگی جایگاه مردم در قیام سیدالشهدا (ع)، گفت: اصولاً انبیا و ائمه در راستای مصالح دنیوی و اخروی مردم، از سوی خداوند فرستاده شدند. اباعبدالله الحسین (ع) از جانب خدا مأموریت دارد آن چه را که برای مردم خیر است در عمل اجرا کرده و مردم را به آن دعوت نماید و آن ها را در این راه راهنمایی و هدایت بکند. اصل در حرکت انبیا و اولیا مردم هستند. هدف آن ها مردم هستند به این معنا که آن ها می دانند راه درست چیست و چگونه باید در این مسیر حرکت کرد.



وی افزود: حرکت این ها اگر برای مردم تبیین بشود و مردم به راه ایشان بصیرت پیدا کنند یک همراهی برای مردم با آن ها حاصل خواهد شد. اما اگر کسانی که با حق مخالف هستند بتوانند بین آن ها و مردم فاصله بیندازند و در نتیجه نسبت به آن ها بی بصیرتی پیش بیاید آن چه که در کربلا رخ داد اتفاق خواهد افتاد. در کربلا 72 نفر در یک طرف و 30هزار نفر هم در طرف دیگر هستند که این 30 هزار نفر هم مردم اند اما چه شد که تیشه به ریشه ی خود زدند؟ اباعبدالله (ع) برای این ها خیر و خوبی می خواست ولی شمشیر به رویش کشیدند در حالی که در این دنیا کسی نمی خواهد خلاف مصلحت خودش عمل کند. آن چه که باعث شد مردم آن زمان در مقابل امام حسین بأیستند عدم شناخت کافی از بیان امام حسین و از راه و حقیقت ایشان بود. اباعبدالله هم همه ی تلاششان این بود که پرده ی جهل از روی ذهن آن ها کنار برود و لذا حرکت عاشورا یک حرکت تبیینی و بصیرت بخش همراه با فداکاری بود که در طول تاریخ این بصیرت بجوشد و مردم را از باد خوردن توسط دشمن دور بدارد.

ایشان در ادامه بیان داشتند: دو قشر مردم در حرکت سیدالشهدا ع می بینیم . عده ای که با بصیرت بودند اما تعدادشان بسیار قلیل بود ولی به دلیل اینکه به وظیفه شان عمل کردند اثرگذاری عمیقی در تاریخ داشتند. یعنی همان 72 نفری که با امام بودند از توده های مردم به شمار می آمدند و منصب و موقعیت خاصی نداشتند اما به این دلیل که نسبت به حق معرفت و بصیرت داشتند و به دفاع از حق برآمدند در تاریخ اثرگذار شدند؛ در یک طرف هم مردمی را می بینیم  که مردم بازی خورده ای هستند. در حقیقت در صحنه ی کربلا در سپاه عمر سعد تعدادی هستند که دانسته با حق می جنگند ولی تعدادی هم اصلاً درک نمی کردند که چه اوضاعی وجود دارد و حالا از آن جماعت 30 هزار نفری دشت کربلا که بیرون برویم در خود کوفه هم قضیه از همین قرار است.

استاد وزه علمیه قم اظهار نمود: اما در مدینه، حضرت در آن جا بود که به مردم گفتند با یزید بیعت نکنید اما گوش نکردند، خوب چرا گوش نکردند؟ آن جا نمی توانستند بفهمند یزید یعنی چه؟ و اباعبدالله (ع) برای آن ها چه می گوید لذا وقتی امام حسین به شهادت رسیدند، پرده ها از مقابلشان کنار رفت و ناگهان متوجه شدند یزید چه جرثومه ای است و آن گاه دست به اقدام زدند.

حجت الاسلام و المسلمین طائب در خصوص اینکه چه افرادی در قیام کربلا نقش بیشتری برعهده داشتند، گفت: در جبهه ی منفی افرادی که بیش از همه می دانستند مثل عمر سعد، شمر، خولی و.... ، این ها امام حسین (ع) را به خوبی می شناختند ولی دنیا گرا شدند و در نتیجه به جبهه ی باطل پیوستند، عده ای هم بودند که جنگ نیامدند ولی جنگ را دامن زدند مثل شریح قاضی. در جبهه ی حق هم عده ای در کنار اباعبدالله (ع) بودند که تلاش می کردند مردم را صاحب بصیرت بکنند مانند حبیب بن مظاهر و...
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۶
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
بچه دهاتی
ROMANIA
۲۰:۱۹ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
حاج آقا ! اجازه ؟ ما بگیم ؟
چون در کربلا بعضی خواص - که معتقد بودند عمار انحصاری امام حسین (ع) هستند - شاهکار زده بودند . مثلا یکی شان سخنرانی و تحلیل کرده بود که یکی از سرداران رشید امام حسین - فرض کنید جناب عباس ، یا جناب اکبر ، یا مانند آنها - چون سر بعضی مسائل با امام زاویه پیدا کرده ، قصد دارد نگذارددرکوفه انتخابات برگزار شود ، یا می خواهد مقابل امام شورش راه بیندازد ، یا شبیه این کارها . جالب آن که جنابان عماران انحصاری برای بچه حزب اللهی های کوفه جلسات بصیرت پاشی گذاشته بودند در حدلالیگا ؛ اصلاً قرارگاه بصیرت پاشی درست کرده بودند در حد اوووف!
خوب کمک علمای عظیم الشانی مانند سلیمان هم مزید بر علت شد .
البته بعد کربلا هم علی مانقل ، همین قصه سر مختار پیاده شد . العهده علی الراوی .
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۰ - ۱۵ آبان ۱۳۹۳
پسر دهاتی
یک بار دیگر برو زندگی نامه حضرت عمار را بخوان و بعد اظهار نظر کن
جمشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
انروز 62 سال از بعثت پیامبر گذشته بود که برگشتند حالا که فقط به اندازه 4 سال از اتش زدن خیمه عزادارن امام حسین یک نفر امده می گوید که عامل اصلی همه این مصیبت ها حر شده وبیایید او را ببخشید در صورتی که نه ان شخص توبه کرده ونه اظهار ندامت کرده این چطور حر بی توبه است که ما می ببنیم درصورتی که طرفدارن همی حر گدایی برای بدنام کردن امرین به معروف در کوی برزن اسید روی مردم ودختران معصوم مردم می یرزند وانوقت هم امرین به معروف را در ورق پاره های خود متهم به اسید پاشی میکنند غافل از اینکه خدا با این اشخاص نیک است وعاملان این عمل ننگین بزودی شناسایی وبه سزای عمل زشت خود می رسند ولی مردم باید بدانند که ارمر به معروف ونهی از منکر باید حتما اجرا شود واگر اجرا نشود هر ادعایی راجع به مسلمانی کنیم یعنی کشک اما اینکه اامر به معروف ونهی از منکر باید حتما مبارزه با بد حجابی باشد البته من نمیگویم این کاملا بد است زیرا انها بد جوری سلامت اجتماع را بر هم زده اند اما هر چیز اولویت دارد واولویت حالا این نیست بلکه امروز باید با عاملان ان جنگید وعاملان اصلی ان وزارت ارشاد است واینهایی که الان روی کارند وبهترین امر به معروف ونهی از منکر انست که ما خطاب به مسولین باشد که چرا گذاشتید فلان زن اواز بخواند ویا چرا با اشتون انقدر بگو وبخند دارد این اقا ویا پرا بعد از یکسال وعده ووعید های بی جا همینطور مردم را سر کار گذاشته است ایا اینها مسایل اصلی است ودیگر مسایلی که بهتر خودتان می دانید یا اینکه به حجاب گیر بدهیم امامان ما هیچوقت به شخص گیرنمی دادند وفقط یقه قدرت های فاسد را میگرفتند امام حسین با یزید جنگید امام علی با معاویه جنگید ودیگر امامان همینطور مواظب باشید که در این امر خطیر شما را به بی راهه نکشانند واینفریضه الهی را لوث نکنند واز را حقیقی خود خارج نکنند که بعدا نتوانیم درپیش خداوند گار متعال جوابگو باشیم بیشتر در این کار خطیر باید صاحبان قدرت فاسد مد نظر باشند واز هر گونه تند روی وبیهوده کاری که اب به اسیاب دشمنان اسلام است پرهیز کنیم من الله توفبق
پاسخ
رضا از شهرری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۳ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
حضرت جناب.. ! شما فکر میکنید اگر در کربلا بودید در کدام جبهه قرار میگرفتید ؟ البته ادعا دارید در صف یاران امام ...! اما مردم اینگونه نمیبینند . شما که با سرباز ولایت یعنی دکتر احمدی نژاد آن رفتارها را داشتید و آن اتهامات را که همه شماها فقط شنیده بودید به آن بزرگمرد روا داشتید آیا مردم کوفه با مسلم همان کار را نکردند ؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۴۷ - ۱۰ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
اگر این زمان امام حسین در این دنیا حضور فیزیکی داشت شماها اولین کسانی می بودید به روی حضرت شمشیر می کشیدید
پاسخ
هوشنگ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۱:۲۴ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
این جواب را خود امام بهتر میگوید وقتی که ایشان هر حرفی زدند باز انها هیاهو راه انداختند وغوغا کردند که صدای مظلومیت حسین بجایی نرسد ایشان در سخنانی فرمودند که می دانم چرا به سخنان من گوش نمی کنید این از بابت ان است که شما لقمه حرام خوردید وسخن حق من در گوشتان اثر نمی کند وای از حرام خواری که دیگر هیچ چیزی را پذیرا نمی شودبه حضرت علی علیه السلام گفتند ایا اگر ما پول حرامی خوردیم اگر توبه کنیم خدا قبول می کند گفت خدا بشرطی قبول میکند که اولا عین مال را به صاحب ان برکردانی سپس انقدر خوراگ نخوری که شکم تو که تا این قدر بزرگ شده به پشت تو بچسبد کنایه از کوچک شدن وبه از نان حرام خوردن است وسپس توبه کنی شاید خدا تو را ببخشدنه اینکه با همین حال وروز واروغ ناشتا بزنی که بله خدا رحمان ورحیم است خدا ذره ای از حق ناس نمی گذرد نه سیصد میلیون از جزایری بگیرد وبگویند چرا گرفتی بگوید با پرویی که بله من از این چیزها زیاد میگیرم بعد انطور می شود که حتی بعد از چهار پنج سال هنوز حاضر به توبه کردن خشک خالی هم نیست دیگر چه خواسته شرط حضرت علی ع می بنینید فاصله از کجا تا به کجاست حالا هی بنشینید وبگویید که بله حر گذا اخر این ادم ها می توان با یک انگشت حر مقایسه کرد حر تا فهمید که اشتباه کرده چکمه خود را در اورد وخجالت زده چیش امام امد ودر حالی که میگریست وبشدت از امام عذر خواهی میکرد واسرار که چون من اولین کسی بودم که راه را بر شما گرفتم باید اجازه بدهید همین الان بروم ودر جنگ کشته شوم شاید خدا توبه مرا قبول کند که انوقت بود با اسرار حر مواجه شد به او اجازه داد وگرنه امام خود چراغ ها را خاموش کرد که هر که می خواهد برود شهادت در رکاب ایشان واقعا مایه مباهات بود که صد البته نصیب حر هم شد انشالله شما صد بیست سال عمر کنید وبه این زودی ها نمیرید
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها