کد خبر: ۲۶۵۱۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۰۶ آبان ۱۳۹۳
ورود قطار مجلل به تهران/
یکی از مسافران این قطار لوکس که ساکن آدلاید استرالیاست به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنچه در روزنامه‌ها درباره ایران می‌خوانید تصویر اشتباهی به شما می‌دهد. رسانه‌ها سوی غلط ماجرا را می‌بینند.»
به گزارش پایگاه 598 به نقل از جام نیوز، یکی از مزایای رشد گردشگری، مواجهه مستقیم و بی واسطه گردشگران با ایران و ایرانیان است. گردشگرانی که سالها ایران را از قالب رسانه ها دیده اند زمانی که وارد ایران می شوند با چهره دیگری مواجه می شوند. چهره ای که رسانه های غربی از ایران اسلامی به مخاطبان خود نشان می دهند، غیر واقعی و مخدوش است.

 

 

قطار گران قیمتی که گردشگران چند کشور را از بوداپست مجارستان به ایران آورده، پس از گذر و گردش در چند شهر ایران اکنون به تهران رسیده است. مسافران غربی ایران می گویند آنچه از ایران دیده اند با آنچه رسانه های غربی به آن ها نشان می دادند متفاوت است.

 

 

سایت صدای آمریکا (VOA) با اشاره به ورود این قطار به تهران نوشته است:

 

 

مسافران نخستین قطار مجللی که روز چهارشنبه ۲۳ مهر ماه، بوداپست پایتخت مجارستان را به مقصد ایران ترک کرده بود، روز دوشنبه وارد تهران شدند.

 

 

خبرگزاری فرانسه، در گزارشی با اعلام این خبر نوشت حدود هفتاد مسافر این قطار لوکس که بیشتر از کشورهای بريتانيا و استراليا هستند، پيش از ورود به تهران، در شهرهای اصفهان، شيراز و يزد توقف داشته و از آن شهرها دیدن کرده بودند.

 

 

خبرگزاری ایرنا نیز با انتشار عکس‌هایی از ورود این قطار به تهران، تعداد مسافران آن را ۹۶ نفر و از ۱۴ کشور مختلف گزارش داد.

 

 

این قطار، با واگن‌های مجلل، برای رسیدن به ایران از منطقه بالکان، تنگه بسفر و نیز کردستان عبور کرده است. طول مسیر این سفر، که از مناطقی با منظره‌های زیبا عبور می‌کند، حدود ۷ هزار کیلومتر است.

 

 

دوهفته پیش، خبرگزاری رویترز در گزارشی هزینه سفر دو هفته‌ای با این قطار را برای هر مسافر، بیش از ۱۴ هزار دلار برآورد کرده بود، اما ‌ خبرگزاری فرانسه در گزارش امروز خود از هزینه ۳۱ هزار دلاری بلیت این قطار برای هر مسافر خبر داد.

 

 

بنیانگذار شرکت مسافرتی «گلدن ايگلز» (عقاب طلایی) و برگزارکننده این تور گردشگری، پیش از این به خبرگزاری رویترز گفته بود در حال برنامه‌ریزی برای چهار سفر دیگر در سال آينده ميلادی است. تيم ليتلر همچنین با بیان این که خلاء بزرگی در صنعت گردشگری برای افرادی که دوست دارند در رفاه و امنیت به ایران بروند، وجود دارد، گفته بود اين قطار هر دو نياز آنها را تامین می‌کند.

 

 

به گفته لیتلر، ۲۵ سال پیش و زمانی که سفر مشابهی به روسیه آغاز شد، مشکلات بیشتری وجود داشت، چرا که «ما از مناطقی عبور می‌کردیم که مردم رسماً با گرسنگی روبرو بودند و ما با قطاری مجلل که در آن خاویار، ماهی و شراب عالی سرو می‌شد، وارد آن مناطق می‌شدیم.»

 

 

او در ادامه افزود دولت ایران، که برای توسعه صنعت گردشگری در آن کشور آماده است هزینه زیادی کند، اعلام کرده برای امنیت این تور، ماموران نظامی در مسیر قطار مستقر می‌کند.

 

 

دایان، یکی دیگر از مسافران استرالیایی قطار، هنگامی که از بوداپست عازم ایران بود، در گفتگو با خبرگزاری رویترز، با بیان این که بسیار مشتاق است که ایران را ببیند، گفت کشورهای دیگری که در مسیر قطار هستند را دیده و از دیدن دوباره آنها لذت می‌برد؛ اما ایران برای او "رمزآلود" بوده و از این بابت هیجان زده است.

 

 

خبرگزاری فرانسه در گزارش امروز خود به نقل از باب، یک داروساز بازنشسته اهل استراليا، نوشت: «در هر شهر، با برخورد دوستانه مردم مواجه شديم.» به گفته باب، گزارش رسانه‌ها تأثير نادرستی بر خوانندگان می‌گذارد.
 

 

 

 

 

 

سایت بی بی سی فارسی (BBCPERSIAN) نیز در گزارشی آورده است:

 

 

۷۰ مسافر قطار "عقاب طلایی" عمدتا گردشگرانی از بریتانیا و استرالیا بودند که برای این سفر زمینی دو هفته‌ای بین ۱۰ تا ۲۴ هزار یورو هزینه کرده بودند.

 

 

این قطار ۱۳ واگن دارد که دکور پرزرق‌ و برق داخل آنها با چوب گران‌قیمت و به سبک دهه پنجاه میلادی طراحی شده است.

 

 

"عقاب طلایی" روز ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) بوداپست را ترک کرد و با گذر از کشورهای رومانی، بلغارستان و ترکیه از گذرگاه مرزی رازی وارد ایران شد.

 

 

'تصویر رسانه‌ها از ایران اشتباه است'

 

اولین مقصد تور "جواهرات پارسی" در داخل ایران شهر زنجان بود و بعد از آن مسافران آن از یزد و اصفهان و شیراز بازدید کردند و در نهایت به تهران رسیدند.

این گردشگران خارجی بعد از بازدید از جاذبه‌های توریستی تهران دو روز دیگر با هواپیما به کشورهایشان باز خواهند گشت.

 

 

یکی از مسافران این قطار لوکس که ساکن آدلاید استرالیاست به خبرگزاری فرانسه گفت: «آنچه در روزنامه‌ها درباره ایران می‌خوانید تصویر اشتباهی به شما می‌دهد. رسانه‌ها سوی غلط ماجرا را می‌بینند.»

 

 

قطار عقاب طلایی فردا سه‌شنبه (۲۷ اکتبر/۶ آبان) با مسافرانی تازه تهران را به مقصد بوداپست ترک خواهد کرد.

 

 

بنابر اعلام شرکت سازمان‌دهنده این تور، ۱۲ سفر مشابه برای سال آینده میلادی برنامه‌ریزی شده که قیمت گرانترین بلیط آن به ۲۹ هزار یورو می‌رسد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها