يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۵۴۰۱
زمان انتشار: ۱۸:۴۶     ۰۶ آبان ۱۳۹۳
«ده، چهار و نیم، سه و نیم» مستندی در مورد کمیل نظافتی، طلبه‌ای که اتومبیلش را فروخت تا هزینه عمل پیوند کلیه‌ای که خودش اهدا کرده بود را هم بپردازد، از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
به گزارش پایگاه 598،  «از آنجایی که ما طلبه‌ایم و جامعه ما را مروج دین می‌داند باید خودمان را با ائمه معصومین(ع) وفق دهیم؛ همانطور که پیامبر(ص) و ائمه طاهرین(ع) در متن اجتماع بودند، مشکلات مردم را حل و فصل کرده و پیگیر امورات مردم بودند»؛ اینها صحبت‌های طلبه‌ای است که چندی پیش و با کاری که انجام داد، نامش و اقدامش جزو تیترهای اول بسیاری از خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حاج کمیل مانند بسیاری از نیکوکاران می‌خواست کلیه‌اش را اهدا کند ولی کارش به تدریج متفاوت شد؛ نه تنها هدیه‌ای از خانواده نیازمند به کلیه دریافت نکرد بلکه وقتی دید آنها نمی‌توانند هزینه عمل پیوند را تامین کنند اتومبیلش را فروخت و خرج بیمارستان را هم پرداخت کرد. هرچند برخی به او انگ «بی عقلی» زدند ولی دیگرانی هم بودند که گفتند آقا طلبه 40 کیلویی، تو ما را با این اقدامت ضربه‌ فنی کردی.

«سجاد» پسربچه هشت ساله‌ای که در صف انتظار برای دریافت کلیه بود، سوژه خبری تمام رسانه‌ها شد، همان کودکی که حاج کمیل نه فقط کلیه‌اش را به او داد بلکه هزینه‌های عملش را هم پرداخت کرد و خود اکنون بدون اتومبیل شخصی، با پای پیاده برای گردش و تفریح به همراه همسرش آن هم به جاهای نزدیک‌تر که نیاز به اتومبیل سواری نداشته باشد می‌رود.

 

 

« ده، چهارونیم، سه و نیم » روایت تمام لحظه‌های این ایثارگری است؛ مستندی که از ابتدا تا انتهای این رویداد را به تصویر کشیده و حتی چشم شیشه‌ای را به اتاق عمل هم برده است؛ تمام لحظاتی که کلیه کمیل را از بدنش خارج می‌کردند و به سجاد پیوند می‌زدند و تمام صحنه‌هایی که طلبه ایثارگر به هوش آمد و با دستانش علامت پیروزی را نشان داد.

«کمیل نظافتی» در این مستند از وظیفه‌اش و تکلیفی که لباسش برای او فراهم کرده می‌گوید؛ اینکه باید سیره حضرت محمد(ص) را در جامعه پیاده کند و به فکر همه دردها، رنج‌ها و خواسته‌های مردمی که در میان آنها زندگی می‌کند و آنها او را جانشین اولیای دین می‌دانند توجه کند.

«ده، چهارونیم، سه و نیم» سه شنبه 6 آبان ساعت 20 از شبکه افق سیما پخش می‌شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها