امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۶۵۴۰۲
زمان انتشار: ۱۸:۴۷     ۰۶ آبان ۱۳۹۳
شبکه چهار سیما به مناسبت فرارسیدن ماه محرم الحرام، ماه حزن و اندوه، ویژه برنامه‌های متفاوتی را تدارک دیده و روی آنتن می‌برد.
به گزارش پایگاه 598، «مجله تئا‌تر»، «کتاب‌شناسی عاشورایی»، «راهی به روشنایی» و «با حسین (ع) تا بی‌‌‌نهایت» از جمله بر نامه‌هایی است که در ماه محرم میهمان خانه مخاطبان خواهد شد.

برنامه «مجله تئا‌تر» در 2 قسمت ویژه و با هدف نقد، بررسی و تحلیل تئاتر‌های عاشورایی روی آنتن می‌رود. این برنامه میزبان کارشناسانی چون: محمود عزیزی، حسین مسافر آستانه، حسین پارسایی، مجید سرسنگی است. همچنین برنامه «کتاب‌شناسی عاشورایی» در 10 قسمت 45 دقیقه‌ای به معرفی کتابهایی می‌پردازد که واقعه عاشورا را به رشته تحریر درآورده‌اند.

برنامه «با حسین (ع) تا بی‌‌‌نهایت» برای بررسی حضور و نقش تاثیر گذار جوانان، در برگزاری مراسم دینی و مذهبی دهه اول محرم روی آنتن می‌رود. این برنامه با محوریت حضور جوانان در روضه ابا عبدالله حسین (ع)، با کار‌شناسی آیت الله تحریری هر شب ساعت18: 40 تماشایی است.

بررسی قیام عاشورا، فرهنگ عاشورایی، فرهنگ حسینی و بصیرت دینی از موضوعاتی است که در خصوص آن‌ها با جوانان گفتگو خواهد شد.

همچنین برنامه «راهی به روشنایی» با هدف بررسی پژوهشهای حوزه عاشورا، هر شب ساعت 21:15 دقیقه با اجرای مالک شجاعی روی آنتن می‌رود. این برنامه که در گروه معارف و اندیشه دینی شبکه فرهیختگان تهیه و تولید می‌شود، فرهنگ عاشورایی را با طرح مباحث نظری و علمی، بررسی می‌کند.

«راهی به روشنایی» ضمن تبیین قیام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا در محورهایی نظیر جامعه‌شناسی، ادبیات، هنر عاشورا و... در خصوص سیر تاریخی قیام عاشورا و دیدگاه ادیان مختلف در طول تاریخ به عاشورا نیز، مباحثی را مطرح و بررسی می‌کند. بنا بر این گزارش، در برنامه «راهی به روشنایی» آموزه‌ها و دیدگاههای اصلی حضرت ابا عبد الله حسین (ع) از قیام تبیین می‌شود و اهمیت و جایگاه عاشورای حسینی در تاریخ اسلام در میان مسلمانان نیز بررسی خواهد شد. همچینین برنامه مزبور مخاطبان خود را در ابتدا و انتهای برنامه، می‌ه‌مان نماهنگ‌های عاشورایی می‌کند.

رویکرد برنامه‌های روتین شبکه فرهیختگان، از جمله «اردی بهشت، طلوع، آفتاب و...» متناسب با این ماه خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها