يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۶۰۳۶
زمان انتشار: ۱۳:۳۹     ۰۸ آبان ۱۳۹۳
در حالی که تقریبا تکلیف همه سرباز فراری‌های فوتبال ایران معلوم شده اما وضعیت مهرداد پولادی بسیار پیچیده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایران ورزشی، پرونده سربازان فراری اگرچه تاوان سختی برای فوتبال ایران داشت اما باعث شد کسانی که با جعل مدرک و تقلب کارت پایان خدمت گرفته بودند علاوه بر حضور در تیم‌های نظامی از دریافت پول محروم شوند و از تیم ملی هم محروم شوند. تکلیف بازیکنان سرشناسی مثل بختیار رحمانی، حسین ماهینی، سینا عشوری، علی حمودی و شجاع خلیل زاده روشن است. همانطور که گفته شد آنها باید به تیم‌های نظامی بروند و دو سال بدون دریافت حقوق برای این تیم‌ها بازی کنند اما در این میان وضعیت مهرداد پولادی از همه مبهم‌تر است. یکی از معدود ستاره‌های فوتبال ایران در جام جهانی امید زیادی داشت بتواند به درخشش در فوتبال ایران ادامه دهد و لژیونر شود اما دست تقدیر سرنوشت مبهمی برای پولادی رقم زد. بعد از پایان جام جهانی اصرار پرسپولیسی‌ها برای تمدید قرارداد مهرداد به نتیجه نرسید. او هر بار با بهانه‌ای جدید از زیر بار تمدید قرارداد فرار می‌کرد. همان موقع بحث جعلی بودن کارت پایان خدمت برخی از فوتبالیستها مطرح شده بود و قطعا خود پولادی بهتر از هر کسی می‌دانست که کارت او هم مشکل دارد به همین دلیل زود از ایران خارج شد و به هر طریقی که بود با تیم الشحانیه قطر قرارداد بست. در حالی که تقریبا تکلیف همه سرباز فراری‌های فوتبال ایران معلوم شده اما وضعیت پولادی بسیار پیچیده است.

 

پولادی همین الان هم متهم به فرار از خدمت سربازی است و هر چه زودتر به ایران برگردد و تکلیفش را روشن کند به صلاحش است اما گویا چپ پای مستعد فوتبال کشورمان خیال بازگشت به ایران را ندارد و عطای وطن را به لقایش بخشیده است. پولادی علاوه بر اینکه سرباز فراری و ممنوع الخروج است با ادامه این وضعیت رنگ پیراهن تیم ملی را هم نخواهد دید چون فدراسیون فوتبال رسما به کی روش نامه زده که این بازیکن دیگر نباید به تیم ملی دعوت شود. ادامه این روند به معنی مرگ آرزوهای فوتبالی یک جوان با استعداد است که حاضر نیست قید دلارهای اعراب را بزند و به ایران برگردد و به آنچه وظیفه‌اش است، عمل کند. نمی‌توان و نباید فرقی بین پولادی و بقیه جوانان این مملکت قایل شد. وقتی سربازی وظیفه هر جوانی است و هر پسر ایرانی فارغ از جایگاه و مقام و مرتبه‌اش باید به این خدمت مقدس برود پس پولادی هم حق فرار از آن را ندارد. او در صورتی که به ایران برنگردد دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود اما اگر به تیم‌های نظامی برود و خدمت سربازی‌اش را سپری کند شرایط حضور در اردوهای خارجی برایش فراهم می‌شود. 

 

مهرداد پولادی تاکنون به این موضوع واکنشی نشان نداده و سکوت او پرونده را مبهم می‌کند. هافبک سابق پرسپولیس و استقلال اگر کمی حرفه‌ای و حتی احساسی فکر کند تیم ملی کشورش را به دلارهای قطری نمی‌فروشد و با حضور در یک تیم نظامی به سادگی مشکلش را حل می‌کند. شاید پولادی مجبور باشد به تیم قطری خسارت دهد اما قطعا حضور در تیم ملی و ممنوع الخروج نشدن ارزش بیشتری دارد.

 

رییس سازمان تربیت بدنی نیروهای مسلح، به صراحت می‌گوید پولادی به نفعش است که به ایران برگردد و تکلیفش را روشن کند. مهرعلی باران چشمه در این باره می‌گوید: «به صلاح پولادی است به ایران برگردد و نباید از سربازی فرار کند. پولادی تا زمانی که به ایران برنگردد و تکلیف سربازی‌اش را مشخص نکند نمی‌تواند برای تیم ملی بازی کند. او به صلاحش است به ایران بایید و تکلیفش را روشن کند. پولادی اگر به تیم‌های نظامی برود و خدمت سربازی‌اش را سپری کند، کاری می‌کنیم که بتواند در اردوهای خارج از کشور تیم ملی حضور داشته باشد.»

 

مهدی تاج، رییس سازمان لیگ فوتبال، به تبعیت از سازمان نظام وظیفه می‌گوید پولادی دیگر به تیم ملی دعوت نمی‌شود: «مهرداد پولادی به خدمت سربازی نرفته است و باید پول باشگاه پرسپولیس را باز گرداند. او تا زمانی که به سربازی نرود به تیم ملی دعوت نمی‌شود.» باید منتظر ماند و دید که پولادی تا چه زمانی می‌تواند چنین بلاتکلیف و سردرگم بماند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها