أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۶۶۰۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۳۳     ۰۸ آبان ۱۳۹۳
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناقص اجرا شدن سیاست‌های اصل 44 گفت: همین اجرای نصفه نیمه موجب شد خاصیت اصلی این قانون که ایجاد رقابت در بخش تولید است، اتفاق نیفتد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر: علی لاریجانی قبل از ظهر پنج شنبه در مراسم افتتاح دانشکده حسابداری و مدیریت پردیس فارابی دانشگاه تهران با اشاره به شکل نگرفتن ارتباط میان تولید و دانشگاه اظهار داشت: بخشی از تقصیر این شکل نگرفتن ارتباط به بخش تولید بر می‌گردد که رقابتی نیست.

وی ادامه داد: برای حل این مشکل تلاش کردیم اصل ۴۴ قانون اساسی را اجرا کنیم تا خصوصی‌سازی این رقابت را ایجاد کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست‌های اصل ۴۴ ابلاغ شد‎ و بر اساس آن قوانینی هم تدوین شد اما این قوانین نصفه ونیمه اجرا شد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد رقابت در بخش تولید گفت: تا تولید رقابتی نباشد، فعالان آن به سوی پژوهش و دانشگاه برای ارتقای کیفیت نمی‌روند.

لاریجانی افزود: نمونه‌ای از آن خودروسازی‌های ما هستند که هر چه می‌سازند، در بازار فروش می‌رود و به فکر تحول نمی‌افتند.

دولت اجرای سیاست‌های ۴۴ را تکمیل کند

وی با اشاره به اقداماتی که در راستای اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ انجام شده خاطرنشان کرد: البته شرایط نسبت به قبل بهتر شده اما هنوز تا نقطه مطلوب فاصله هست که از دولت جدید انتظار داریم، این فاصله را پر کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش دیگری از شکل نگرفتن ارتباط میان صنعت و دانشگاه به کم کاری دانشگاه مربوط است، افزود: دانشگاه هم در این سال‌ها به دنبال اقدامات خودش و تدوین مقالات ISI بوده و کمتر به نیازهای صنعت توجه داشته است.

وی ادامه داد: در دوره‌ای حتی بودجه‌ای مخصوص به پژوهش در اختیار هیئت علمی دانشگاه‌ها قرار گرفت و دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه ایجاد شد اما هیچ یک موجب به وجود آمدن معجزه‌ای نشد.

تسهیل ارتباط صنعت و دانشگاه

لاریجانی خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در این زمینه انجام شد این است که هزینه‌ای که صنعت برای واگذاری طرح‌های پژوهشی به دانشگاه متحمل می‌شود را به حساب مالیات صنعت بگذارند.

وی افزود: اقدام دیگر کاهش دیوان‌سالاری در زمینه ارتباط با دانشگاه بود که اینها در لوایح بودجه آمده و در صورت اجرایی شدن، می‌تواند به این موضوع کمک کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت پردیس قم دانشگاه تهران گفت: این دانشگاه به این خاطر که در قم قرار گرفته و می‌تواند دو ضلع حوزه و دانشگاه را به هم اتصال دهد، اهمیت خاصی دارد.

از علوم اهل بیت(ع) بهره نبرده‌ایم

وی با اشاره به اینکه علومی که امروز در جامعه ما کاربرد دارند، در ذات خود ارزش‌هایی را پنهان کرده‌اند افزود: شاید نگاه دانشگاهیان به این متون تنها علم محض باشد اما بسیاری از علوم بر اساس یک نگرش متافیزیکی تدوین شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه اقتصاد، روانشناسی و حقوق از جمله این علوم است هستند که بر اساس جهان‌بینی‌های خاص شکل گرفته‌اند گفت: در دو قرن اخیر تحولات متعددی در زمینه علوم و تکنولوژی در غرب شکل گرفته که پایه این تمدن جدید را فیلسوفانی مانند کانت شکل داده‌اند.

وی اظهار کرد: ما در سرزمینی زندگی می‌کنیم که معارف اهل بیت(ع) در دستمان است اما از این معارف استفاده نمی‌کنیم و این حرمان است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها