يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۶۰۸۳
زمان انتشار: ۱۸:۴۷     ۰۸ آبان ۱۳۹۳
شاخص بورس اوراق بهادار تهران با افزایش 183 واحدی وارد کانال 74 هزار واحد شد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ارانیکو ؛ در نتیجه معاملات امروز، شاخص بورس همچنان به روند مثبت خود ادامه داد تا پس از چند روز متوالی افزایش، شاخص کل به کانال 74 هزار و 151 واحد رسید.

شاخص صنعت نیز در معاملات امروز با افزایش 15.2 واحدی روبرو شد تا به رقم ۶۲ هزار و 446 واحد برسد. در عین حال، شاخص بازار اول نیز 232 واحد افزایش یافت و به 54 هزار و 881 واحد رسید. شاخص بازار دوم هم با کاهش 279 واحدی به کانال 144 هزار و 155 واحدی سقوط کرد.

در معاملات امروز ملی صنایع مس ایران، گروه مپنا و بانک صادرات ایران بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص بورس داشته اند و صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری صندوق بازنشستگی و سرمایه گذاری غدیر بیشترین تاثیر منفی را در کاهش شاخص داشته‌اند.

در عین حال بیشترین افزایش قیمت شاخص مربوط به سیمان فارس، تراکتور سازی ایران و نیرو محرکه و بیشترین کاهش قیمت مربوط به ایران دارو، صندوق سرمایه گذاری بازنشستگی و شیمی دارویی دارو پخش بوده است.

در معاملات امروز بهترین تقاضای فروش مربوط به زامیاد، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو و بیمه پارسیان بوده است. در عین حال برترین تقاضای خرید را نیز تولید مواد اولیه و الیاف مصنوعی، سیمان مازندران و سیمان اصفهان به خود اختصاص داده‌اند.

بر اساس این گزارش در بورس اوراق بهادار تهران امروز حجم معاملات 753 میلیون و 562 هزار و 939 سهم بود که براساس آن ارزش معاملات به دو میلیون و 58 هزار و 933 میلیون ریال رسید.

بر همین اساس امروز 77 هزار و 259 معامله انجام شد که در نهایت ارزش بازار به سه میلیون و 334 هزار و 531 میلیارد ریال رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها