أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۶۰۸۴
زمان انتشار: ۱۸:۴۸     ۰۸ آبان ۱۳۹۳
در پی کاهش قیمت نفت از ابتدای ماه جولای، درآمد نفتی کشور 30 درصد کاهش یافته است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ارانیکو ؛ با آغاز روند کاهش قیمت نفت از ابتدای جولای، و رسیدن قیمت هر بشکه نفت به حدود 85 دلار، درآمدهای نفتی کشور کاهش یافته است و این در حالی است که در بودجه سال 1393 کل کشور قیمت هر بشکه نفت خام 100 دلار پیش‌بینی‌شده است.

البته این قیمت در حالی در نظر گرفته شده که طی روز‌های اخیر سید محسن قمصری،مدیر امور بین‌الملل شرکت ملی نفت، اعلام کرد که نفت 100 دلاری پیشنهاد وزارت نفت نبوده است.

وی همچنین با اشاره به این‌که معتقدیم قیمت نفت نه تنها از ابتدای سال بلکه حدود دو تا سه سال است که به صورت مصنوعی بالا نگه داشته شده است گفت: هیچ تغییری در عوامل اقتصادی صورت نگرفته که باعث کاهش قیمت نفت شود، بلکه حمایت‌هایی از بالا بودن قیمت نفت صورت می گرفته که اکنون ضرورت این حمایت ها از بین رفته و در نتیجه قیمت نفت کاهش یافته است.

اما حسن روحانی رییس جمهوری،با اعلام خبر کاهش 30 درصدی درآمدهای نفتی ،گفته که ما باید با شرایط جدید و وضع اقتصادی جهانی که البته همیشه در موضوع نفت، اقتصاد تنها حاکم نبوده و معمولاً سیاست و توطئه‌های جهانی هم نقش بسزایی داشته و دارد، کنار بیاییم.

این اظهارات روحانی در حالی مطرح شده که پیش‌تر منصور معظمی،معاون وزیر نفت در امور برنامه ریزی و نظارت بر هیدروکربوری، گفته بود که میزان درآمدهای ناشی از فروش نفت در 6 ماهه ابتدایی سال جاری 5 درصد بیش از برنامه مصوب بوده است.

وی همچنین گفتته که وزارت نفت فعالیت‌هایی را دنبال کرده و از مجاری دیگر فعالیت‌هایی را به منظور سروسامان دادن بیشتر بازار نفت و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت انجام داده و می‌دهد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها