يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۶۱۶۶
زمان انتشار: ۲۰:۲۰     ۰۸ آبان ۱۳۹۳
روزبه شاه علیدوست بازیکن 28 ساله تیم فوتبال سایپا فصل خوبی را تجربه نمی‌کند، 6 هفته ابتدایی لیگ را به دلیل مصدومیت از دست داد.
به گزارش پایگاه 598، وی بعد از بهبودی هفته هفتم مقابل ذوب آهن بازی کرد و گل سه امتیازی زد و در اواسط بازی دوباره از همان ناحیه مصدوم شد و 5 هفته پای مصدوم خود را مداوا کرد،  بعد از بهبود مصدومیت اکنون تمرینات جدی را پیگیری می‌کند و اگر مجید جلالی صلاح بداند مقابل راه‌آهن در هفته سیزدهم بازی خواهد کرد. با اوگفت وگویی انجام داده‌ایم که با هم مرور می‌کنیم.


شاه علیدوست درباره چگونگی ورود خود به سایپا و بیوگرافی‌اش توضیح مختصری می‌دهد: «مدرک تحصیلی دیپلم دارم و از سال 83 در تیم‌های پایه سایپا عضویت دارم، با آمدن علی دایی در سال 87 برای نخستین بار در تیم بزرگسالان سایپا بازی کردم و فوتبال خودم را مدیون او هستم. روزهای خوبی در تیم سایپا داشتم و احساس خوبی از عضویت در ابن باشگاه دارم. سال گذشته در زمان انگین فیرات یکی از بهترین سال‌های فوتبالی خودم را پشت سر گذاشتم و از عملکردم بسیار راضی بودم. متاسفانه امسال مصدومیت امان من را بریده و نتوانسته‌ام کمک چندانی به سایپا کنم.»


شاه علیدوست در ادامه حرف‌هایش به مربیانی که با آنها در سایپا کارکرده، اشاره می‌کند: «در این سال‌ها با مربیان زیادی از جمله علی دایی، محمد مایلی کهن، مجید صالح، مجتبی تقوی و انگین فیرات در سایپا کار کردم، همه مربیان خوب بودند اما در زمان فیرات توانستم خودم را به بهترین شکل نشان دهم.» شاه علیدوست درباره این شایعه که آیا صالح در سایپا عامل مشکلات یا حاشیه‌ بود این توضیح را لازم و ضروری دانست:«بر خلاف صحبت‌های انجام شده من مشکل اخلاقی از مجید صالح ندیدم، صالح زحمات زیادی برای تیم کشید و نتایج بدی با او نگرفتیم، او با بازیکنان بد رفتار نمی‌کرد و اعتقاد دارم برکناری ایشان تنها به دلیل سیاست‌های باشگاه بود.»


شاه علیدوست به پیشنهادی که ابتدای فصل از استقلال داشت اشاره کرد: «امسال پیشنهاد‌های بسیار خوبی داشتم، حتی یکی از دوستان مشترک من و آقای قلعه‌نویی برای حضور در استقلال با من صحبت کرد اما حضور امید ابراهیمی تصمیم من را برای حضور در استقلال عوض کرد، شاید اگر او استقلالی نمی‌شد امروز شاگرد قلعه‌نویی بودم. این فصل با مجید جلالی تیم بسیار خوبی داریم و همه بازیکنان امید زیادی برای کسب سهمیه دارند که امیدوارم به این مهم برسیم، جلالی فوتبال من را قبول دارد اما متاسفانه مصدومیت‌های زیاد این فصل مانع کمک کردن من به تیم شده است، یک هفته است که تمرینات جدی را شروع کرده‌ام و با صلاحدید جلالی می‌توانم برابر راه‌آهن بازی کنم. در تیم ملی جوانان شاگرد مجید جلالی بودم و ارتباط خوبی با ایشان دارم، در زمان مصدومیت در این فصل به لحاظ روحی روانی کمک زیادی به من کردند و امیدوارم فصل خوبی را با او به پایان برسانیم و این بار سهمیه آسیایی را با آقا مجید کسب کنیم، از همین جا هم فوت پدرشان را به آقا مجید تسلیت می‌گویم.»


شاه علیدوست تاثیرگذارترین مربیانش را برشمرد: «علی دایی، علیرضا منصوریان و مدیر روستا از مربیان تاثیرگذار دوران فوتبالی من هستند، علی دایی برای نخستین بار در سایپا به من بازی داد و در پاس همدان نیز روزهای خوبی زیر نظر منصوریان و مدیر روستا تجربه کردم اما می‌خواستم بگویم که علی دایی و ابراهیم صادقی الگوهای ایرانی و فابرگاس و ژاوی الگوهای خارجی من در فوتبال هستند.» شاه علیدوست امیدوار است بزودی در تیم ملی ظاهر شود هرچند که با بودن آن هافبک‌های بین‌المللی رسیدن علیدوست به تیم ملی قدری دشوار می‌نماید: «برای حضور در تیم ملی ناامید نیستم، امسال به دلیل مصدومیت زمان زیادی از دست دادم اما به‌عنوان یک ایرانی تمام تلاشم را برای جلب نظر کارلوس کروش انجام خواهم داد.»

 

ایران ورزشی


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها