امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۶۶۲۱۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۶     ۰۹ آبان ۱۳۹۳
چهار مسیر ایران برای رسیدن به سلاح اتمی /
جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در کنفرانسی در واشنگتن به میزبانی نشریه آتلانتیک مدعی شد: ایران چهار "مسیر برای رسیدن به سلاح هسته‌ای" دارد. او در توضیح این ادعا، به تاسیسات فردو، تاسیسات نطنز، رآکتور آب‌سنگین اراک و همچنین "فعالیت‌های پنهانی"(!) اشاره کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، در کنفرانسی در واشنگتن به میزبانی نشریه آتلانتیک مدعی شد: ایران چهار "مسیر برای رسیدن به سلاح هسته‌ای" دارد. او در توضیح این ادعا، به تاسیسات فردو، تاسیسات نطنز، رآکتور آب‌سنگین اراک و همچنین "فعالیت‌های پنهانی"(!) اشاره کرد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرده است که هدف غرب در مذاکرات، ایجاد فاصله در هر چهار مسیر نام‌برده است به نحوی که اگر ایران برای تولید سلاح اتمی تلاش کند، غرب یک سال فرصت داشته باشد به آن واکنش نشان دهد.

کری گفت در هفته‌های آینده که هفته هایی سرنوشت ساز است، معلوم می‌شود که آیا ایران می‌تواند تصمیم‌های دشوار بگیرد یا نه.

وزیر خارجه آمریکا از پاسخ به سئوالی درباره احتمال دستیابی به این توافق سر باز زده، اما هشدار داده که هر توافقی در این زمینه باید با آگاهی و بر اساس واقعیت باشد.

وی گفت: این تصمیم نباید تصمیمی ایدئولوژیک یا سیاسی باشد بلکه باید بر اساس واقعیات اتخاذ شود.

جان کری در نهایت این ادعای مقامات آمریکا را تکرار کرده که "عدم توافق بهتر از یک توافق بد است".

ایران و کشورهای ۱+۵ کمتر از چهار هفته دیگر فرصت دارند تا در چارچوب توافق اولیه ژنو، به یک توافق جامع و بلندمدت برسند.

بعد از توافق اولیه در ژنو، ایران و شش قدرت جهانی حدود یک سال است که برای یک توافق جامع و بلندمدت، مذاکره می‌کنند.

ایران و شش قدرت جهانی پیش‌تر در موعد اولیه به نتیجه نرسیدند و این شد که مهلت این مذاکرات را تا ۲۳ نوامبر، ۳ آذر، تمدید کردند.

میزان غنی‌سازی اورانیوم و نحوه لغو تحریم‌ها، مهم‌ترین موارد اختلاف طرف‌های مذاکره اعلام شده است.

غرب و اسرائیل، در دو دهه اخیر درباره اهداف برنامه هسته‌ای ایران فرافکنی داشته‌اند. ایران همواره این ابهام‌ها را رد کرده و گفته است که در پی تولید برق و دیگر استفاده‌های صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
جمشید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۱۱ - ۰۹ آبان ۱۳۹۳
۰
۰
افرین باید تصمیم بگیریم که باید دستورات امریکا را اطاعت کنیم که خودش نوکر اسراییل است یا دستور رهبر وملت انقلابی را که میگوید ما به هیچ وجه از حق مسلم خود گذشت نمی کنیم این دو راهی عجیبی است البته یک عده خوش خیال که همان اول داشتند با اب تاب از باز شدن سفارت امریکا صحبت می کردند که البته ایشان هم توی دهن انها نزد وبدش هم نمی امد حال ببینیم حرف امریکای جنایت کار بیشتر قرب دارد یا امت حزب الله که از اقتصاد مقاومتی ومبارزه با این ابر شیطان هاست اینها دارند اروغ ناشتا می زنند ودارند بعد از یکسال شرط شروط معین می کنند وخط ونشان می کشند حال انکه اگر قبول نکنید نه تنها به ضرر ما نمی شود بلکه به نفع ما هم است چون تا بحال هر چه پشرفت داشتیم از این باصطلاع تحریم های احمقانه شماست وگرنه ما دوره شاه که بقول نوکر خودتان نمی گذاشتید حتی یک افتابه بسازیم یگ دفعه چطور شده که حالا اینطور وحشت زده شده واز اتمی شدن ایران دم می زنید اگر تحریم کار ساز بود که اینهمه پیشرفت از کجا می امد موشک سازی تانک سازی اسحله سازی کشتی سازی ماشین سازی هواپیما سازی و......اینها نتیجه ان تحریم های گذایی است وکمر شکن است حالا بیایید باز تحریم کنید ببینید بعدا چقدر شما را پشیمان می کند این امت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها