أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۶۲۷۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۱۰ آبان ۱۳۹۳
فولاد به رده دوم رسید، پرسپولیس به رده هشتم
تثبیت جایگاه صدرنشینی تراکتورسازی با پیروزی در دربی تبریز، توقف استقلال در تهران برابر صبای قم و همچنین برتری فولاد مقابل ملوان که باعث شد تا رده دوم و سوم دستخوش تغییراتی شود و همچنین پیروزی پرسپولیس در مصاف با پیکان از جمله نتایج مهمی بود که در هفته سیزدهم لیگ برتر رقم خورد.
به گزارش پایگاه 598 ، هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال از ساعت 15:15 روز پنج شنبه  با دیدار تیم‌های پیکان و پرسپولیس به میزبانی ورزشگاه تختی و در حضور حدود 10 هزار و پانصد تماشاگر آغاز شد که در نهایت با نتیجه یک بر صفر به سود پرسپولیس به پایان رسید.
در این دیدارتیم پرسپولیس با ترکیب سوشا مکانی، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، مایکل اومانیا، میثم حسینی، محمدرضا خانزاده، محمد نوری، رضا حقیقی، پیام صادقیان (74- مهدی طارمی)، امید عالیشاه و هادی نوروزی (85- شهاب زاهدی) به میدان رفت و توانست در روزی که به گفته ابراهیم زاده سرمربی پیکان، پرسپولیس ضعیف‌ترین نمایش خود را داشت به سه امتیاز مهم برسد.
گلزنی دوباره کاپیتان
در نیمه نخست و در دقیقه 6 با پاس رو به عقب و اشتباه عالیشاه به دروازه‌بان، فشنگچی، بازیکن پیکان در موقعیت گل قرار گرفت که این توپ به اوت رفت.در دقیقه 19 ارسال بازیکنان پیکان با ضربه سر سعید دقیقی همراه شد که سوشا مکانی این توپ را مهار کرد.در دقیقه 20 روی پاس دقیق هادی نوروزی، محمد نوری صاحب فرصتی ایده‌آل برای گلزنی شد که با بی‌دقتی این بازیکن، توپ به اوت رفت.در دقیقه 43 ارسال بازیکنان پرسپولیس را نوری با دست زد که داور مسابقه به وی کارت زرد داد.به این ترتیب نیمه اول این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.در نیمه دوم نیز پرسپولیس باز هم کار را هجومی آغاز کرد. در دقیقه 50 و روی یک ضربه ایستگاهی که با ارسال هادی نوروزی همراه شد، محمدنوری با دخالت مدافعان پیکان، توپ را به کرنر زد که روی ضربه کرنر ارسالی نیز رضا حقیقی با ضربه سر در یک صحنه مشکوک، توپ را به دستان مدافعان پیکان زد که داور در این صحنه اعتقادی به پنالتی نداشت تا این تصمیم داور، اعتراض شدید پرسپولیسی‌ها را به همراه داشته باشد.در دقیقه 74 روی ارسال عالیشاه، محمد نوری با ضربه سر پرسپولیس را از حریف پیش انداخت و سرخپوشان با حفظ برتری خود موفق شدند پس از دو شکست پیاپی در لیگ به پیروزی برسند.محمد صالحی قضاوت این دیدار را برعهده داشت. وی در اقدامی عجیب در دقیقه 44:30 سوت پایان نیمه اول را زد.
برتری مقابل تیم سابق
در دومین دیدار روز پنج شنبه تیم فولاد خوزستان از ساعت 16:50 در ورزشگاه غدیر اهواز میزبان ملوان بندرانزلی بود که این دیدار در نهایت با برتری یک بر صفر فولاد خوزستان به پایان رسید.در حالی که این بازی بدون گل در حال اتمام بود سروش رفیعی در دقیقه 90 توانست از روی نقطه پنالتی دروازه ملوان را باز کند تا شاگردان دراگان اسکوچیچ مقابل تیم سابق این مربی به پیروزی برسند.
روند رو به رشد نفت
دیدارهای روز دوم هفته سیزدهم با برگزاری شش بازی در شهرهای مختلف پیگیری شد.در نخستین دیدار دیروز تیم‌های نفت تهران و پدیده مشهد از ساعت 15:15 رو در روی یکدیگر قرار گرفتند که این بازی با برتری یک بر صفر شاگردان علیرضا منصوریان به پایان رسید. تک گل این دیدار را لئوناردو پادوانی در دقیقه 36 از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند و تلاش شاگردان مرزبان برای به تساوی کشاندن این دیدار به نتیجه‌ای نرسید تا نفت تهران با این سه امتیاز به روند رو به رشد خود ادامه دهد. از نکات جالب توجه این بازی می‌توان به بازی غلامرضا عنایتی مهاجم پدیده در خط دفاع  و بازگشت وی به خط حمله در نیمه دوم اشاره کرد.
پیروزی سخت سپاهان
تیم سپاهان در حالی که در دیدار برابر استقلال صنعتی دو بار عقب افتاده بود، در نهایت موفق شد برابر حریفش به برتری برسد. مهدی شریفی با دو گلی که در این دیدار به ثمر رساند، نقش زیادی در پیروزی شاگردان حسین فرکی داشت.در این بازی که ازساعت 15:30 در اصفهان برگزارشد  تیم سپاهان پس از وداع با جام حذفی در دیداری پر گل با نتیجه 3 بر 2 به پیروزی رسید.ابتدا این تیم استقلال بود که توسط محمد اوسانی در دقیقه 28 به گل رسید و از سپاهان پیش افتاد ولی مهدی شریفی هم در دقیقه 45 گل تساوی را به ثمر رساند تا سپاهان در نیمه نخست بازنده به رختکن نرود.در نیمه دوم مجددا تیم استقلال صنعتی در دقیقه 51 توسط روح ‌لله سیف اللهی به گل برتری رسید ولی این گل هم توسط وریا غفوری در دقیقه 64 پاسخ داده شد تا همه چیز به تساوی کشیده شود.14 دقیقه بعد از گل تساوی، باز هم این مهدی شریفی بود که سومین گل سپاهان و دومین گل خود را در این بازی به ثمر رساند تا زردپوشان اصفهان از باخت، پیروزی به دست بیاورند.
پنالتی‌هایی که سوخت
دیدار تیم‌های سایپا و راه آهن با برتری دو بر یک شاگردان حمید استیلی به پایان رسید. در این دیدار ابتدا علی علیپور در دقیقه سوم راه‌آهن را پیش انداخت اما پوریا نزهتی در دقیقه 12 کار را به تساوی کشاند. در ادامه این دیدار شاگردان مجید جلالی می‌توانستند از حریف پیش بیافتند. آنها در دقیقه 27 صاحب یک ضربه پنالتی شدند اما این ضربه را شیری به بیرون زد و نتوانست به گل تبدیل کند.در نیمه دوم این دیدار بازهم این راه آهنی‌ها بودند که به گل دست یافتند. رضا خالقی فر در دقیقه 52 برای راه آهن گل دوم را زد اما این پایان کار نبود و ابراهیم صادقی کاپیتان سایپا در دقیقه 88 یک ضربه پنالتی را از دست داد. این پنالتی با شیرجه عالی امیر عابدزاده مهار شد تا سایپا با حساب دو بر یک مغلوب راه آهن شود.
دیدار تیم‌های استقلال و صبای قم با نتیجه تساوی یک بریک به پایان رسید.در این دیدارکه از ساعت 16:35 در ورزشگاه آزادی برگزار شد در نیمه نخست که بازی رنگ و بوی خشونت به خود گرفته بود شاهد یکی، دو شوت بی‌هدف از بازیکنان صبا و حملات بی‌نتیجه استقلال بودیم تا بدون رد و بدل شدن توپی از خط دروازه‌ها دو تیم راهی رختکن شوند.در در ابتدای نیمه دوم آندرانیک تیموریان جایگزین محمدرضا خرسندنیا شد.در دقیقه 57 امیر قلعه‌نویی تعویض دیگری را انجام داد و علیرضا رمضانی به جای میلاد فخرالدینی وارد میدان شد.در نیمه دوم بازی سرعت بیشتری پیدا کرد و هر دو تیم حملات خود را گسترش دادند، اما بی‌دقتی در پاس‌ها سبب از دست رفتن موقعیت‌ها می‌شد. رمضانی در دقیقه 67 به دلیل مصدومیت جای خود را به پژمان نوری داد.در دقیقه 72  شهباززاده با استفاده از بی‌دقتی مدافعان صبای قم در محوطه شش قدم توپ را به تور دروازه این تیم دوخت.‬دقیقه 78 بازی بود که ایوب والی با شوتی زیبا و از راه دور دروازه محسن فروزان را باز کرد تا این بازی با تساوی به پایان برسد.‬
تیم استقلال با این ترکیب به مصاف صبا رفت:محسن فروزان، امیرحسین صادقی، مگوییان، میلاد فخرالدینی(57-علیرضا رمضانی)(67- پژمان نوری)، یعقوب کریمی، محمدرضا خرسندنیا(46- آندرانیک تیموریان)، امید ابراهیمی، جاسم کرار، خسرو حیدری، سجاد شهباززاده، محمد قاضی
درخشش ادینیو در دربی تبریز
تیم تراکتورسازی با برتری قاطع سه بر یک مقابل گسترش فولاد در دربی تبریز موفق شد همچنان صدرنشین لیگ برتر بماند. در این دیدار ابتدا فرشاد احمدزاده در دقیقه هفتم تراکتورسازی را پیش انداخت و در دقیقه 14 نیز ادینیو گل دوم را به ثمر رساند. با این همه تلاش شاگردان فراز کمالوند در دقیقه 27 جواب داد و جابر انصاری توانست اختلاف را به حداقل برساند.در نیمه دوم این دیدار تراکتورسازی بر بازی سوار بود و در دقیقه 88 ادینیو از روی نقطه پنالتی گل دوم خودش و گل سوم تیمش را به ثمر رساند تا تراکتورسازی با 27 امتیاز صدرنشینی اش را تدوام بخشد.
در آخرین بازی هفته سیزدهم نیز تیم نفت مسجد سلیمان در خانه میزبان ذوب‌آهن بود که جدال دو تیم با تساوی یک بر یک به پایان رسید.در ابتدا اسماعیل فرهادی در دقیقه 27 ذوب‌آهن را پیش انداخت و در ادامه کار کارلوس دوس آنتوس در دقیقه 48 برای نفت گلزنی کرد تا جدال دو تیم با تساوی یک بر یک خاتمه پیدا کند.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها