کد خبر: ۲۶۶۴۴۶
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۰ آبان ۱۳۹۳
اتحادیه فوتبال اروپا فدراسیون‌های فوتبال رومانی و مجارستان را به دلیل اغتشاش هوادران‌شان در دیدار اخیر دو تیم جریمه کرد.
در جریان تساوی یک بر یک تیم‌های رومانی و مجارستان از گروه F مرحله انتخابی یورو ۲۰۱۶ که در تاریخ ۱۱ اکتبر ۲۰۱۴ (۱۹ مهر ۱۳۹۳) در بخارست برگزار شد، ۱۱ بازیکن دو تیم کارت زرد گرفتند و هواداران دو تیم هم روی سکوها با یکدیگر درگیر شدند که مداخله پلیس با استفاده از گازهای اشک‌آور به درگیری آنها پایان داد.

کمیته انضباطی، اخلاق و کنترل یوفا اعلام کرد به دلیل اتفاقاتی که در بازی رومانی - مجارستان رخ داد برای این دو تیم در بازی‌های خانگی بعدی‌شان محرومیت‌هایی در نظر گرفته شده است. فدراسیون‌های فوتبال رومانی و مجارستان هم به ترتیب به پرداخت جرایم نقدی ۳۲ و ۳۰ هزار یورویی محکوم شدند.

براساس این گزارش، در بیانیه‌ای که اتحادیه فوتبال اروپا در این خصوص منتشر کرده، آمده است: تخلف‌های رومانی در بازی با مجارستان آشوبگری هوادارانش، روشن کردن آتش، پرتاب موشک‌های دستی و استفاده از لیزرهای نقطه‌ای است. به این ترتیب بازی بعدی خانگی آنها مقابل ایرلندشمالی پشت درهای بسته برگزار خواهد شد.

در ادامه این بیانیه خاطر نشان شده است: فدراسیون فوتبال مجارستان هم به دلیل رفتار نژادپرستانه هوادارانش، آشوبگری آنها، روشن کردن آتش و پرتاب موشک‌های دستی محکوم شد. در بازی بعدی این تیم مقابل فنلاند در ورزشگاه خانگی‌شان ۲۵۰۰ سکو خالی خواهد ماند و مجارستانی‌ها حق استفاده از آنها را ندارند. همچنین مجارستانی‌ها باید غرامت خساراتی را که هواداران این تیم به ورزشگاه ملی بخارست وارد کرده‌اند، تا ۳۰ روز آینده پرداخت کنند.

البته هر دو طرف می‌توانند درخواست تجدیدنظر در حکم صادره یوفا را بدهند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها