کد خبر: ۲۶۷۰۵۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۱۳ آبان ۱۳۹۳
آیین سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور ایرانیان مقیم تاجیکستان و جمع زیادی از ارادتمندان به خاندان اهل بیت در تاجیکستان برگزار شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرنگار فارس در دوشنبه، جمع کثیری از عاشقان امام حسین (ع) در مسجد ولی عصر (عج) سفارت جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در شب‌های تاسوعا و روز عاشورای حسینی با برگزاری مراسم با شکوه عزاداری ارادت خود به خاندان عصمت و طهارت را به نمایش گذاشتند.

آن‌ها دهه اول ماه حزن و ماتم را در رثای اباعبدالله الحسین (ع) و 72 تن از یارانش به سوگ نشستند و درس‌های معنوی حماسه کربلا را بهتر شناختند.

حجت‌السلام والمسلمین سید حسین ابراهیمیان مبلغ اعزامی از سوی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همانند سایر شب‌های دهه اول محرم در خصوص حماسه و نهضت عاشورا‏ سخنرانی کرد.

وی با عرض تسلیت فرا رسیدن شب عاشورای حسینی به همه شیعیان و دوستداران اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، خواست تا دلباختگان حسین (ع) از برکات شب و روز بزرگ و با عظمت عاشورا حداکثر بهره را ببرند.

حجت‌السلام والمسلمین ابراهیمیان در توصیف عاشورا گفت: برای ما شیعیان شب و روز عاشورا از یک عظمت و شکوه خاصی برخوردار است و ما هیچ شبی را مانند شب عاشورا مورد اهمیت و اهتمام قرار نمی‌دهیم. احساسی که ما شیعیان نسبت به شب و روز عاشورا داریم با احساس هیچ ملتی نسبت به هیچ روز و شبی در تاریخ بشر قابل قیاس نیست و اگر میلیاردهای بی‌شماری هزینه کنند تا بخواهند نظیر چنین احساسی را در یک ملتی نسبت به یک روز و شب یا یک حادثه‌ای بیافرینند، هرگز نخواهند توانست.

قرائت زیارت عاشورا، روضه و نوحه‌خوانی از سوی مداحان اهل بیت (ع) و سینه‌زنی به یاد سرور و سالار شهیدان و یاران وفادارش از دیگر بخش‌های برنامه عزاداری حسینی (ع) بود.

در ادامه آیین سوگواری محرم، تعداد زیادی از عاشقان دلسوخته امام حسین (ع ) در سوگ سرور شهیدان و یاران با وفایش در دشت نینوا عزاداری کردند و نماز ظهر عاشورا نیز در فضای مملو از صفا و معنویت اقامه شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها