کد خبر: ۲۶۷۶۱۳
زمان انتشار: ۱۲:۲۴     ۱۵ آبان ۱۳۹۳
بازتاب روز عاشورا در چهار رسانه بزرگ غربی:
فاکس نیوز نوشت: ”امریکا هنوز هم [برای ایرانیان] دشمن شماره ی یک و شیطان بزرگ است!" علی الظاهر همه و حتی خود سیاستمداران امریکایی به خوبی می دانند حتی اگر یک جریان سیاسی در کشور ظاهرا از مذاکره، تنش زدایی، و تعامل با امریکا سخن بگوید اما قاطبه ی ملت همچنان هرگز با ظالم و مستکبر تعامل ذلت گرایانه نخواهند داشت.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، با گذشت سی و پنج سال از تسخیر سفارت امریکا در ایران که عملا به مکانی برای جاسوسی و توطئه علیه انقلاب و انقلابیون تبدیل شده بود، برگزاری سالگرد آن واقعه هنوز هم لرزه بر پیکر استکبار می اندازد. اما امسال 13 آبان رنگ و بوی دیگری داشت. مصادف شدن سالروز تسخیر لانه ی جاسوسی با عاشورای حسینی توجه استکبار را به خود جلب کرده بود.

گاردین در مطلبی با تشریح یک نمونه از عزاداری های روز عاشورا در تهران در سال جاری، و درج تصویری از زنان معترض روبروی سفارت امریکا در سال 58 نوشت: ”نقش تعزیه در بقای انقلاب اسلامی ایران نقشی حیاتی بوده است. تا دو دهه ی گذشته این مراسم ها معمولا در مساجد و مکان های مذهبی به نام حسینیه انجام می گرفت اما اکنون مراسمات خصوصی در منازل شخصی عامه ی مردم و حتی در کوچه و خیابان برگزار می گردد."



گاردین ظلم ناپذیری و ذلت گریزی ملت انقلابی ایران را به تأسی و الهام گرفتن آنان از قیام عاشورا ارتباط می دهد و آن را میراث همیشگی ایرانیان می داند.

واشنگتن تایمز نیز با اشاره به روحیه ی استکبار ستیزی ایرانیان و ارتباط آن با تسخیر لانه ی جاسوسی می نویسد: ”ایران در حالی سالروز اشغال سفارت امریکا را با برگزاری تجمع ها و تظاهرات هایی برگزار کرد که نمایندگان این کشور مجبورند بزودی بر سر مسئله ی هسته ای با امریکا توافق کنند. نمایندگان ایران اعلام کرده اند هر توافقی باید حق غنی سازی را برای ایران قانونی بشمارد."

سی بی اس نیوز در اقدامی قابل ملاحظه به ترجمه ی دقایقی از سخنرانی حجت الاسلام پناهیان در خصوص قیام عاشورا و ارتباط آن با تسخیر لانه ی جاسوسی پرداخت و نوشت: ” علیرضا پناهیان، روحانی و استاد دانشگاه، امریکا را با دشمنان امام حسین (امام سوم شیعیان) مقایسه کرد و گفت: امروز قدرت های استکباری می دانند که نباید سعی کنند با ما به همان روشی رفتار کنند که دشمنان امام حسین علیه السلام در کربلا انجام داده بودند. وی همچنین خطاب به کشورهای مذاکره کننده با ایران هشدار داد گفتگوهای هسته ای، موضع ضد امریکایی ایران را تغییر نخواهد داد."

همچنین فاکس نیوز در سالگرد تسخیر لانه ی جاسوسی و با اشاره به مذاکرات هسته ای در مطلبی کوتاه نوشت: ”امریکا هنوز هم [برای ایرانیان] دشمن شماره ی یک و شیطان بزرگ است!" علی الظاهر همه و حتی خود سیاستمداران امریکایی به خوبی می دانند حتی اگر یک جریان سیاسی در کشور –اگرچه در رأس دولت باشد- ظاهرا از مذاکره، تنش زدایی، و تعامل با امریکا سخن بگوید اما قاطبه ی ملت همچنان با الگوپذیری از اسطوره های حقیقی دینی خود هرگز با ظالم و مستکبر تعامل ذلت گرایانه نخواهند داشت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۷:۲۱ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳
۴
۰
سلام

پوستر/ هر کجا حکم الهی است سخنگو سر توست

http://basijpress.ir/fa/news-details/38709/

در صورت صلاحدید منتشر بفرمایید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۵۹ - ۱۶ آبان ۱۳۹۳
۲
۱
فاکس نیوز متعلق به تندروها در امریکاست و هر خبری را که باعث افزایش بدبینی افکار عمومی امریکا نسبت به ایران شود با آب و تاب منتشر میکند
پاسخ
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۸ - ۱۷ آبان ۱۳۹۳
۴
۰
نحن شیعه علی بن ابی طالب علیه السلام و نمشی فی الطریق سید الشهدا حسین بن علی علیه السلام
الموت الامریکا الموت الاسرائیل
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها