أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۲۶۸۶۵۷
زمان انتشار: ۱۱:۲۵     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸؛
دولت در اجرای بند 17 موظف است که از فعالیت های مردمی در حوزه فرهنگ دینی و ارزشی حمایت کند/ ما باید سازوکار های حمایتی خود در بحث فرهنگ را به گونه ای طراحی کنیم که از فضای سلیقه ای و یا جناح بندی سیاسی فاصله بگیرد تا در رفت و آمد دولت ها، فرهنگ آسیب نبیند/ ما تاکنون 400 گزارش از سراسر کشور به دستمان رسیده که پس از بررسی آنها تصمیم نهایی را خواهیم گرفت

حجت الاسلام و المسلمین سالک رییس کمسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه 598 در موضوع حمایت از کانون های فرهنگی و مجموعه های خودجوش انقلابی سراسر کشور گفت: ما از ابتدا مسیر حرکت را اجرایی کردن خواسته های رهبری در حوزه فرهنگ قرار دادیم و تاکنون ده طرح درباره موضوعات مختلف آماده کردیم که 4 تای آن در صحن مجلس است. امسال نیز که رهبر انقلاب بحث بسیار مهم حمایت از این کانون ها و فعالیت انقلابی را مطرح کردند، کمیسیون این بحث را در دستور کار خود قرار داد.

ریییس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به وظیفه قانونی دولت در زمینه حمایت از این کانون ها گفت: دولت در اجرای بند 17 موظف است که از فعالیت های مردمی در حوزه فرهنگ دینی و ارزشی حمایت کند. مجلس هم دارد طرح های جدید خود را در حمایت از این فعالیت ها تنظیم و تصویب میکند.

وی درباره کارشکنی برخی ادارت دولتی در حمایت از این مجموعه ها افزود: ما تاکنون 400 گزارش از سراسر کشور به دستمان رسیده که پس از بررسی آنها تصمیم نهایی را خواهیم گرفت و اگر سازمان یا نهادی تخلف کرده باشد با آن برخورد میشود. البته ما باید سازوکار های حمایتی خود در بحث فرهنگ را به گونه ای طراحی کنیم که از فضای سلیقه ای و یا جناح بندی سیاسی فاصله بگیرد تا در رفت و آمد دولت ها، فرهنگ آسیب نبیند.

حجت الاسلام والمسلمین سالک در ادامه با اشاره به نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در تابستان امسال گفت: بنده به نمایندگی از کمیسیون در این نمایشگاه شرکت کردم و واقعا کارهای بزرگ و خوبی را در آن دیدم و مصمم هستیم تا از این جوانان خلاق، با انگیزه و دغدغه مند حمایت کنیم. در طرح مجلس، هر مجموعه با توجه به نوع کاری که انجام میدهد، تخصصی که دارد و گستره ای که دارد باید حمایت شود، هم حمایت مالی، هم حمایت قانونی و معنوی.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۶:۳۰ - ۰۵ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
یکی از شما هیچ وقت شد که این دستگاههای فرهنگی تبلیغی این همه بودجه دریافت می کنند از آنها سوال کنید در خیابانهای کشور چه خبر است !؟ آقای نماینده متدین و متعهد!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها