أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۹۰۶۹
زمان انتشار: ۱۵:۳۹     ۲۰ آبان ۱۳۹۳
سخنگوی وزارت ارشاد گفت: اگر در صورت عدم اکران به کارگردان خسارتی وارد شده باشد وزارت ارشاد این خسارت را پرداخت خواهد کرد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، صبح امروز اولین نشست رسمی سخنگوی وزارت ارشاد با حضور اهالی رسانه برگزار شد.
 
حسین نوش‌آبادی در ابتدای این نشست با اشاره به معرفی یک سخنگو برای وزارت ارشاد گفت: وزارت ارشاد همواره اهداف ویژه‌ای دارد و در عین حال همیشه زیر ذره‌بین نقد هم قرار داشته است. به دلیل نقش عملیاتی این وزارتخانه در حوزه فرهنگ و هنر باید این وزارتخانه پاسخگو باشد.
 
*‌ پاسخ به 317 تذکر نمایندگان مجلس
 
وی افزود: وزارت ارشاد مسئولیت سنگین اجرای سیاست‌های نظام در فرهنگ کنونی را برعهده دارد. ایفای این نقش حساس نیازمند اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی به موقع است. یکی از دلایل تخریب‌ها و فضاسازی‌های سیاه که علیه این وزارتخانه صورت می‌گیرد عدم اطلاع‌رسانی درست و به موقع است. در پاره‌ای موارد هم عدم انعکاس و تأخیر در اطلاع‌رسانی بسترهای نگرانی در سطوح مختلف جامعه فراهم می‌کند. بر همین اساس شخص وزیر ارشاد تصمیم گرفت تا برای رفع این معضل یک سخنگو انتخاب کند. از این پس بنا داریم تعاملی مثبت با اهالی رسانه داشته باشیم و پاسخگوی سؤالات اهالی رسانه باشیم.
 
سخنگوی وزارت ارشاد در ادامه طی گزارشی از عملکرد وزارت ارشاد دولت یازدهم،‌ گفت: سفرهای استانی یکی از برنامه‌های اصلی وزارت ارشاد در دوره جدید بوده است. انجام 50 سفر به شهرها و روستاهای کشور حاکی از این است که وزارت ارشاد می‌خواهد امکانات فرهنگی را عادلانه بین کل کشور تقسیم کند.
 
وی در خصوص تعامل وزارت ارشاد با مجلس گفت: وزارت ارشاد تا کنون 250 ملاقات شخصی یا رسمی با نمایندگان مجلس داشته است که این رقم ملاقات حاکی از تعامل مثبت وزارت ارشاد با مجلس شورای اسلامی است. از ابتدای دولت به بیش از 70 نامه نمایندگان مجلس و 317تذکر کتبی پاسخ داده شده است.
 
وی در بخش دیگری از گفت‌هایش ضمن اشاره به فعالیت‌های معاونت فرهنگی دولت یازدهم نیز گفت: در شش ماهه اول سال 30هزار عنوان کتاب خریداری شده و به منظور حمایت از اهل قلم این عناوین در کتابخانه‌های کشور توزیع شده است. همچنین از ابتدای دولت 122فیلم پروانه ساخت تولید،‌ 98 فیلم پروانه نمایش و 10 فیلم در نوبت اکران قرار دارند.
 
* «عصبانی نیستم» اکران نشود ارشاد خسارت آن را پرداخت می‌کند
 
در ادامه این نشست نوش‌آبادی در پاسخ به سؤال یکی از رسانه‌ها در خصوص وضعیت فیلم «عصبانی نیستم» گفت: برخی نهادها در خصوص این فیلم نظراتی داشتند اما دستور عدم اکران آن از طریق وزارت ارشاد ابلاغ شده است اگر تولید این فیلم بر اساس فیلمنامه مصوب باشد و اگر در صورت عدم اکران به کارگردان خسارتی وارد شده باشد وزارت ارشاد این خسارت را پرداخت خواهد کرد. این فیلم اکران نمی‌شود بنابر ملاحظاتی که در این زمینه وجود دارد و خود کارگردان فیلم هم آنها را قبول دارد. البته عدم اکران این فیلم برای همیشه نیست و در صورتی که ملاحظات و اصلاحات انجام شود و دغدغه‌های شخص وزیر رفع شود امکان اکران آن فیلم نیز فراهم می‌شود.
 
وی افزود: اکران نشدن فیلم‌هایی مثل عصبانی نیستم سوژه‌ای شده برای برخی از رسانه‌ها که کل عملکرد وزارت ارشاد را زیر سؤال ببرد. از چند فیلم نام برده می‌شود که وزارت ارشاد با اکران آنها مخالف است. از جمله فیلم خیابان‌های آرام که اصلاً قرار نبوده اکران شود و توافقی در این زمینه صورت نگرفته. فیلم خانه پدری هم که پروانه نمایش ندارد و در حال مذاکره با کارگردان آن هستیم. فیلم قصه‌ها هم که هنوز درخواستی برای اکران آن به دست ما نرسیده و فیلم آشغال‌های دوست‌داشتنی هم که وضعیت اکرانش متوقف شده است. این جنجال‌های رسانه‌ای در خصوص این چند فیلم در حالی بیان می‌شود که خیلی از این فیلم‌ها اصلاً برای دریافت مجوز اکران اقدامی نکرده‌اند.
 
* کلنل تاکنون اصلاحات لازم را انجام نداده است
 
وی در خصوص وضعیت کتاب زوال کلنل محمود دولت‌آبادی نیز گفت: ما مجوز را به اشخاص نمی‌دهیم و نگاهمان به محتوای اثر است که باید در چارچوب سیاست‌های نظام باشد. در خصوص این کتاب هم وضعیت اینچنین است اگر ایرادات ما اصلاح شود مجوز خواهیم داشت که تا به حال این اصلاحات از طرف نویسنده انجام نگرفته است.
 
* هیچگاه از مجلس عصبانی نخواهیم شد
 
نوش‌آبادی در ادامه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه وضعیت استیضاح وزیر ارشاد به کجا کشیده شده است،‌ گفت: قطعاً ما استیضاح را به رسمیت می‌شناسیم و حرکتی که مطابق با موازین قانونی باشد تخطئه نمی‌کنیم. ما همیشه آمادگی داریم تا پاسخگوی نماینگان مجلس باشیم که تا امروز هم پاسخگو بوده‌ایم. اکثریت نمایندگان مجلس رضایت بر استیضاح جنتی نداده است. ما همیشه سعی می‌کنیم تعامل خودمان را با مجلس قطع نکنیم و هیچگاه هم از مجلس عصبانی نخواهیم شد.
 
وی در پایان گفت: خطوط قرمز وزارت ارشاد را افراد،‌اشخاص و احزاب تعیین نمی‌کنند. خطوط قرمز ما خطوط قرمز نظام و رهبری هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها