يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۶۹۳۰۳
زمان انتشار: ۱۳:۵۴     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
مدیرعامل شرکت جی‌ال‌ایکس در گفتگو با پایگاه ۵۹۸؛
ما برای بسیاری از مدل ها، تکنلوژی را وارد کردیم و یا بومی سازی، تولیدی کاملا ایرانی داریم اما برای برخی مدل های دیگر، تجهیزات را وارد کردیم و مونتاژ داخلی داریم آن هم نه از چین، اکنون CPUهای ما از بهترین شرکت های تایوان تهیه میشود که از پیشگامان این صنعت در چهان است / از چندی پیش سیاست مان به رقابت در کیفیت تغییر پیدا کرده و دیگر گوشی های بی کیفیت یا کم کیفیت را تولید نمیکنیم. سری جدید محصولات ما اکنون با بهترین برندهای خارجی رقابت میکنند.

مهندس سعیدی مدیرعامل شرکت جی ال ایکس در گفتگو با سرویس اقتصادی پایگاه 598 درباره مشکلات دولتی بر سر راه تولید داخلی گفت: در همه جای دنیا از یک صنعت نوپا که میخواهد در آن کشور ایجاد شود حمایت می کنند، هم حمایت قانونی و هم حمایت مالی. اما متاسفانه ما در ایران از این حمایت ها کمتر بهره میبریم چرا که سیستم بانکی میخواهد به ما وامی بدهد با 20 درصد سود، اما موقع باز پس گیری حدود 30درصد است و اگر کمی هم تاخیر داشته باشی که 6 درصد جریمه به آن اضافه میشود و نزدیک 40درصد سود به آن تعلق میگیرد. این را اضافه کنید به مالیاتی که شرکت ها باید بپردازند و همچنین سودی که خودشان میخواهند از یک فعالیت اقتصادی داشته باشند، کدام صنعت است –آن هم یک صنعت نوپا- که بتواند حداقل 60 درصد سود آوری داشته و مثلا 15درصد سودخالص برای تولید کننده باقی بگذارد.

مدیرعامل شرکت جی ال ایکس با اشاره به فاینانس های خارجی گفت: در بسیاری از کشورها سود بانکی کمتر از 4 درصد است و این فعالیت یک شرکت "های تک" را توجیه پذیر میکند، ماهم در سال 86 که میخواستیم صنعت تولید تلفن همراه را وارد ایران کنیم، به سراغ فاینانس خارجی رفتیم و از آنجا کمک مالی گرفتیم، ضمن اینکه به لطف خدا توانستیم بسیاری از تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز خود را به صورت کریدیت (اعتباری و غیر نقدی) تهیه کنیم و این برای ما بسیار راهگشا بود. خطوط تولید را وارد کردیم و اولین سری تلفن همراه را ایرانی را وارد بازار کردیم.

وی درباره کیفیت محصولات ایرانی گفت: ما در یک بازار رقابتی هستیم و اگر ذره ای خطا کنیم از بازار حذف میشویم، سیاست اولیه ما رقابت در قیمت بود و تولید گوشی های ارزان، به همین خاطر نمیتوانستیم روی کیفیت خیلی سرمایه گذاری کنیم اما از چندی پیش سیاست مان به رقابت در کیفیت تغییر پیدا کرده و دیگر گوشی های بی کیفیت یا کم کیفیت را تولید نمیکنیم. سری جدید محصولات ما اکنون با بهترین برندهای خارجی رقابت میکنند.

ایشان درباره شایعات چینی بودن این محصولات نیز گفت: ما برای حضور فعال در بازار میبایست تنوع محصولات بالایی داشته باشیم و فعلا امکان تولید بومی تمامی این محصولات برای مان وجود ندارد. ما برای بسیاری از مدل ها، تکنلوژی را وارد کردیم و با بومی سازی، تولیدی کاملا ایرانی داریم اما برای برخی مدل های دیگر، تجهیزات را وارد کردیم و مونتاژ داخلی داریم آن هم نه از چین، اکنون CPUهای ما از بهترین شرکت های تایوان تهیه میشود که از پیشگامان این صنعت در چهان است. البته ما با افتخار میگوییم که برای رقابت بیشتر برخی مدل ها را مونتاژ میکنیم و برای این کار حدود 1000 نفر کارگر ایرانی را مشغول کار کرده ایم و از ارز بری بیشتر هم جلوگیری کرده ایم.

مهندس سعیدی واحد تحقیقات و توسعه را قلب تپنده هر صنعتی توصیف کرد و گفت: ما باید دانش فنی را وارد کنیم و آن را بومی سازی کرده و خودمان حرفی برای گفتن داشته باشیم، نه اینکه صرفا مونتاژکار طراحی های دیگران باشیم، به همین علت ما از ابتدا واحد تحقیق و توسعه خود را مبتنی بر انتقال و تولید دانش طراحی کردیم که بخشی از خروجی آن برخی مدل های طراحی شده در داخل است و سعی داریم با گسترش این بخش، اغلب تولیدات جی ال ایکس را با دانش فنی ایرانی و از نظر کیفیت در رقابت با بهترین برندهای دنیا تولید کنیم.

وی درپایان، حمایت از تولید ملی را حرکت عملی نه نمایشی خواند و افزود: اگر واقعا به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید داخل هستیم، باید شرایط تولید در ایران را همانند شرایط تولید در کشورهایی بکنیم که رقبای ما در آن فعالیت دارند. نمیتوان انتظار داشت که ما بتوانیم در کیفیت و قیمت با کشورهایی رقابت کنیم که تولیدکنندگانشان یک دهم ما سود بانکی میدهند، هزینه های قانونی کمتری دارند، از حمایت های بیشتر قانونی برخوردارند و... این هم مختص صنعت مخابرات نیست، در همه صنایع ما چنین شرایطی داریم و باید این وضعیت در عمل اصلاح شود، وگرنه در شعار و در همایش حرف های خوب زیادی برای گفتن وجود دارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها