أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۶۹۴۰۸
زمان انتشار: ۱۲:۱۰     ۲۱ آبان ۱۳۹۳
چهارمین روز از بیستمین نمایشگاه مطبوعات وخبرگزاری‌ها در حالی به پایان رسید که با حاشیه‌های بسیاری همراه بود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، سه روز گذشت و فعالیت بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری به چهارمین روز خود رسید.

 

انگار شور و حرارت سال‌های قبل تا حدی بر نمایشگاه سایه افکند و از‌‌ همان ساعت‌های ابتدایی صبح غرفه‌ها فعالیت خود را آغاز کردند.

 

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها که از ظهر شنبه ۱۷ ابان ماه آغاز شده است، تا ۲۳ آبان ماه ادامه خواهد داشت و بازدیدکنندگان می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۰ در محل مصلای امام خمینی (ره) از این نمایشگاه بازدید کنند.

 

ابراهیم انصاریان داماد مرحوم آیت الله مهدوی کنی صبح امروز با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجو در بیستمین نمایشگاه مطبوعات ضمن تقدیر از خبرگزاری دانشجو به جهت پوشش خبری مناسب در زمان بیماری و رحلت آیت‌الله مهدوی کنی گفت: امیدواریم خبرگزاری دانشجو رسالت خود را انجام دهد و برای همه همکاران شما در این خبرگزاری دعا می‌کنیم.


 
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه ارزیابی شما نسبت به مذاکرات پیش رو در مسقط چیست؟ اظهار داشت: بحث مذاکرات سالیان سال است که برقرار بوده و چه در دولت فعلی و چه در دولت قبلی انجام شده است. لذا آنچه را که پیگیری می‌شود براساس اصول اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران است که باید با حفظ خطوط قرمز که توسط رهبر معظم انقلاب ترسیم شده است، انجام شود.


 
سردار حسین ساجدی نیا در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها، میهمان غرفه خبرگزاری دانشجو بود.

 

سردار حسین ساجدی نیا در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، از دستگیری دو فرد در جریان آب پاشی در ساعتی پیش خبر داد و گفت: متاسفانه پس از جریان اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان، موضوع آب پاشی در تهران مطرح شد که در این خصوص تاکنون دو مورد گزارش شده است.


سردار حمیدصدرالسادات، رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا نیز در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌ه‌مان «خبرگزاری دانشجو» بود.


 
وی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص پرونده کارت‌های پایان خدمت بازیکنان فوتبال گفت: تا کنون طی بررسی‌های انجام شده کارت معافیت ۲۶ بازیکن فوتبال باطل شده است.


 شهیندخت مولاوردی معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات از غرفه «خبرگزاری دانشجو» بازدید کرده و به گفتگویی صمیمانه با مسئولان این رسانه پرداختند.


همچنین که رسول دیناروند، معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی نیز در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها می‌ه‌مان «خبرگزاری دانشجو» شد.

 

البته در حالی که قرار بود انتخابات تعیین نماینده مدیران مسئول مطبوعات برگزار شود. سید نظام الدین موسوی، مدیرعامل خبرگزاری فارس که یکی از نامزدهای احراز این مسئولیت بود، به دلیل کاندیداتوری معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد از حضور این انتخابات انصراف داد.


 همچنین اکبر نعمت اللهی، مدیر روابط عمومی وزارت نفت به همراه هادی زنوزی اصل، رئیس کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، محمد ناصری، مدیر روابط عمومی شرکت ملی نفت و جمعی دیگر از مدیران این وزارتخانه با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات در چهرمین روز کاری خود از غرفه «خبرگزاری دانشجو» بازدید کرده و به گفتگویی صمیمانه با مسئولان این رسانه پرداختند.

 

پس از آن ظهر امروز در غرفه خبرگزاری تسنیم پس از ماه‌ها قفل سکوت ندا شکسته شد و شهاب طباطبایی پاسخگوی سوالات صریح حاظران شد.

 

شهاب طباطبایی با حضور در نمایشگاه مطبوعات در نشست خبری در پاسخ به سئوال خبرگزاری دانشجو مبنی بر اینکه آیا تشکل ندا براساس اعلام برائت خاتمی روی کارآمده است، اظهار داشت: اینکه خاتمی ندا را راه انداخته است بخشی مربوط به وی است که باید خودش در این باره حرف بزند و تا جایی که من می‌دانم خاتمی ندا را راه نیانداخته است هر چند که بدانیم قول و حرف آدم‌ها ملاک نظر است.


 
وی با تاکید بر اینکه به صراحت می‌گویم که خاتمی در راه اندازی ندا نقشی نداشته است، افزود: فقط به ایشان اطلاع داده شد و راه اندازی هم از طریق یک بیانیه اعلام شد.


 بخش‌هایی از صحبت‌های وی بدین شرح است:

 

*یکی از شعارهای که کار می‌کنیم تمرین شنیدن است.

* اسممان ندا است و سر و صدا راه انداخته اگر فریاد وطوفان بودیم چه می‌شد.

* ضرورت وجود ندا این است که بدانیم کاری که شروع کردیم مهم و تاثیرگذار است.

* وجود و ظهور ندا نشاندهنده وسعت دید و فراگیری اصلاحات است.

* با مجموعه بزرگان نظام نه در قالب گرفتن اجازه بلکه به عنوان اطلاع بحث راه اندازی ندا را مطرح کردیم وخاتمی یکی از کسانی بود که در جریان این وضعیت بود.

* خاتمی محور اصلاحات است و راهی که خرداد ۹۲ با سرکارآمدن روحانی به اتمام رسید بخشی از آن مدیون رای خاتمی در دماوند است.

* کسانی که مدعی هستند ندا بدلی است حتماً دلسوز اصلاحات هستند.

* تمام مشکل کشور از سال ۸۸ به بعد فتنه ۸۸ و فعالین رسانه نتوانستند اظهار نظر کنند و بعد از ۴ سال برای نزدیکی یا دوری از فتنه مورد قضاوت قرار گرفتند و نتوانستند کاری انجام بدهند.

* افسوس خود را از جلسه رای اعتماد به وزرای روحانی اعلام می‌کنم.

* مدیران دلسوزی در این کشور کار می‌کردند که سابقه آن‌ها مشخص بوده است اما آن‌ها فقط در فضای آرام می‌توانند کار کنند.

* محصورین جزو مواردی است که فضای آرام می‌طلبد و بهتر است رسانه‌ای نشود.

*معتقدم در مورد موسوی، رهنورد و کروبی بحث‌ها باید زمانی صورت گیرد که خود آن‌ها قابلیت دفاع داشته باشند.
 
*به نظر من اتفاقاتی که تحت عنوان حبس و حصر انجام شد بیشترین آسیب را رساند و نشانه قدرت مستمر، مدارا است.

 
 از سویی دیگر پرویز مظلومی ظهر امروز میهمان غرفه خبرگزاری دانشجو در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود.


وی ابتدا درباره آخرین وضعیت غلامحسین مطلومی گفقت: برادرم چند روزی است که حال مساعدی ندارد. او درد زیادی را تحمل می‌کند. البته پزشکان تلاش زیادی می‌کنند و خانواده‌اش نیز مثل پروانه بالای سرش هستند. به هر حال امیدوارم حال برادرم هر چه سریع‌تر خوب شود.

 

مناف هاشمی میهمان دیگر خبرگزاری دانشجو بود.

 

وی در گفتگو با خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص حق پخش تلویزیونی و مبلغ نهایی آن گفت: میزان این مبلغ ۳۰ درصد نسبت به مبلغ قرارداد سال گذشته افزایش یافته است.

 

وی در پاسخ به این سوال که این پول به حساب وزارت واریز می‌شود یا فدراسیون فوتبال، گفت: به نظر من فرقی نمی‌کند این پول به چه حسابی واریز شود مهم این است که این پول در ‌‌نهایت به فدراسیون فوتبال سرازیر می‌شود.

 

شاهرخ شهنازی میهمان دیگر امروز غرفه خبرگزاری دانشجو بود.


 
وی در ابتدا گفت: ما و رسانه‌ها مثل یک خانواده هستیم. همیشه سعیمان بر این بوده که تعامل خوبی با رسانه‌ها داشته باشیم. به نظرم رسانه‌ها فرصت بسیار خوبی هستند که باید از آن به درستی بهره ببریم. حضور در نمایشگاه نیز برای گفتن خدا قوت به این رسانه‌ها و خسته نباشید برای تلاشی است که انجام می‌دهند.


 
شهنازی درباره پیش بینی عملکرد کاروان ایران در بازی‌های ساحلی عنوان کرد: نمی‌توانم بگویم دقیقاً چند مدال می‌گیریم، اما نسبت به دوره قبلی نتایج بهتری کسب خواهیم کرد. این رقابت‌ها در حال اوج گرفتن است و باید در آینده توجه بیشتری به آن کنیم.


 
در چهارمین روز از بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مهدی تاج رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در غرفه خبرگزاری دانشجو حضور یافت.


 
او در این حضور چند دقیقه‌ای به سوالات مختلف پاسخ داد.

 

همچنین بیژن ذوالفقارنسب با حضور در غرفه خبرگزاری دانشجو در گفتگو با خبرنگار ورزشی «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص عملکرد تیم امید در بازی‌های آسیا گفت: نزدیک به ۴۰ سال است که در راه یابی به المپیک ناموفق بوده‌ایم و اکثر ناکامی‌ها نیز به دلیل مدیریت ناصحیح و تصمیم گیری‌های عجولانه بوده است.


 
وی در ادامه افزود: باید در زمان مناسب تصمیم گیری‌های درست اتخاذ شود و در حال حاضر نیز می‌بینیم که باز هم بی‌مطالعه تصمیم گیری می‌کنند.


 
کار‌شناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: وینگادا برای فوتبال کشور ما شناخته شده بود و در ایران نتایج خوبی به دست نیاورده بود و بنابر توصیه برخی از نزدیکان فوتبال روی کار آمد و دیدیم که عملکردمان در بازی‌های آسیایی به هیچ وجه رضایت بخش نبود.


همچنین محمدرضا صادق مشاور رسانه‌ای رئیس جمهور از دیگر بازدیدکنندگان ظهر امروز غرفه خبرگزاری دانشجو بود.

 

وی نکات بسیار جالب توجهی را درباره طنز دکتر سلام و همچنین نقدهای رسانه‌ای در مورد دولت را پاسخگو بود.

 

عصر امروز نیز نشست «موانع تولید ملی و استفاده از برندهای ایرانی در صنعت» با حضور حمید سعیدی مدیر عامل شرکت جی ال ایکس برگزار شد که پر حاشیه و با پرسش و پاسخ‌های مختلفی همراه بود.

 

همچنین سول زرگرپور از دیگر بازدیدکنندگان نمایشگاه مطبوعات بود که وی در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران گفت: چندین اکیپ آگاهی شبانه روز پیگیر شناسایی و دستگیری عوامل اسیدپاشی هستند و این کار با همان انگیزه و تلاشی که روزهای اول وجود داشت انجام می شود.

 

وی گفت: امیدواریم هر چه زودتر نتایج کارهای فنی به ثمر برسد و جنایتکارها دستگیر شوند.

 

پس از آن علیرضا دبیر با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات از غرفه «خبرگزاری دانشجو» بازدید کرده و به گفتگویی صمیمانه با مسئولان این رسانه پرداختند.

 

یکی از جنجالی ترین بسته های خبری امروز نشست مشترک خبرگزاری‌های تسنیم، فارس، مهر و دانشجو با موضوع آینده‌پژوهی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان با حضور پرویز امینی، جامعه‌شناس و استاد دانشگاه بود که عصر امروز در غرفه خبرگزاری تسنیم در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد.

 

وی در ابتدا طی سخنانی گفت: شرایط سیاسی ما در فضایی است که تعبیر به موج چهارم می‌شود. ما 3 موج سیاسی را در گذشته تجربه کردیم، دوگانه خط امام- غیرخط امام، راست-چپ و اصولگرا- اصلاح‌طلب؛ ما از آن دوگانه‌ها عبور کردیم و در شرایط تکثر هستیم. ما با چند گرایشی امروز، روبه‌رو هستیم که پیامد آن مواجه شدن با تکثر گفتمان‌هاست و دیگر گفتمان‌های هژمون قدیم را تجربه نمی‌کنیم. توانایی توفق در رقابت‌های سیاسی متکی به اختلاف‌ها بین گروه‌های متکثر است. سومین استلزام به این شرایط، مسئله سیاست‌ورزی است یعنی توانایی سیاست‌ورزی در اداره کشور مهم می‌شود، توام با این شرایط ما با مسئله‌ای روبه‌رو هستیم که با انتخابات‌های گذشته تجربه کردیم یعنی بخشی از مردم که به آقای هاشمی رای دادند، در سال 76 به جریان آقای خاتمی رای می‌دهند که متفاوت با دولت آقای هاشمی است و همین جمع در سال 84 به آقای احمدی‌نژاد رای می‌دهد که متفاوت با دولت قبل از آقای احمدی‌نژاد است و همین مسئله در انتخابات‌های دیگر هم ادامه پیدا می‌کند.

 

وی تصریح کرد: ما در واقع با طیفی از افراد و شخصیت‌های سیاسی روبرو هستیم که به عرصه سیاست "نقش" می‌دهند؛ افراد در دو طیف از نظر قدرت عمل سیاسی و توانایی پیش بردن توانایی‌های سیاسی به دو دسته تقسیم می‌شوند، یک دسته بازیگران سطح یک هستند که از تعداد انگشتان یک دست تجاوز نمی‌کنند و آنها اقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی، لاریجانی، احمدی‌نژاد و روحانی هستند که هر کدام به تناسب ویژگی و شخصیت و توانایی و تجربه سیاسی که دارند چهره‌های اصلی در پدیده‌های سیاسی خواهند بود.

 

امینی خاطر نشان کرد: یعنی مجموعه اصلاح‌طلبان از نظر گرایش و احزاب و گروه‌ها یک طرف و آقای خاتمی در طرف دیگر و حتی می‌توان گفت وزن آقای خاتمی از همه آنها بیشتر است. اصلاح‌طلبان بدون آقای خاتمی از نظر اجتماعی وزنی نخواهند داشت و یا آقای هاشمی با مجموعه کارگزاران و احزاب شبیه آن قابل مقایسه با یکدیگر نیستند.

 

این تحلیل گر مسائل سیاسی اظهار داشت: سطح دوم بازیگران عرصه سیاسی، طیف بزرگ‌تری را که شامل احمد توکلی، محمدباقر قالیباف، سعید جلیلی، علی اکبر ولایتی و دیگر افرادی از این دست را شامل می‌شوند. بنابراین پدیده‌های سیاسی و شکل‌بندی‌ها و نتایج سیاسی در آینده معطوف به گفتمان‌ها، توانایی و کیفیت سیاست‌ورزی آنهاست که در این دو سطح بیان کردیم و این فضای متکثری که بیان کردیم، شرایطی فراهم آورده که هر کدام از گرایشات و گروه‌ها و افراد و گفتمان‌ها با موانع و نقاط قوتی روبرو هستند.

 

استاندار اصفهان از دیگر بازدیدکنندگانی بود که در نمایشگاه حضور داشت.

 

رسول زرگرپور در حاشیه نمایشگاه مطبوعات در جمع خبرنگاران گفت: چندین اکیپ آگاهی شبانه روز پیگیر شناسایی و دستگیری عوامل اسیدپاشی هستند و این کار با همان انگیزه و تلاشی که روزهای اول وجود داشت انجام می شود. تاکید کرد: این مجرم یا مجرمان در هر لباس و وابسته به هر جا که باشند به سزای اعمال زشتشان خواهند رسید.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت مصدومان اسیدپاشی گفت: یکی از این مصدومان در اصفهان و دیگری در تهران بستری است که تحت پوشش کامل درمانی و روانی دولت قرار دارند و هر نیازی که داشته باشند به نحو کامل برآورده می شود.

 

چندی بعد سردار محمدرضا مقیمی، فرمانده پلیس آگاهی ناجا نیز از غرفه "خبرگزاری دانشجو" در بیستمین نمایشگاه مطبوعات دیدن کرد.

 

دکتر زالی رییس سازمان نظام پزشکی کشور نیز با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات از غرفه «خبرگزاری دانشجو» بازدید کرده و به گفتگویی صمیمانه با مسئولان این رسانه پرداخت.

 

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی از دیگر بازدیدکنندگان غرفه خبرگزاری دانشجو در بیستمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها بود.

 

در ادامه حسین میرزایی مدیرکل فرهنگی وزارت علوم، سید ضیاء هاشمی معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم و حجت‌الاسلام والمسلمین طه هاشمی معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با حضور در بیستمین نمایشگاه مطبوعات از غرفه "خبرگزاری دانشجو" بازدید کردند و به گفتگویی صمیمانه با مسئولان این رسانه پرداختند.

 

و بالاخره بهمن شریف زاده از یاران نزدیک اسفندیار رحیم مشایی آخرین نفری بود که در جمع خبرنگاران دانشجو نشست و پاسخ یک یک سوالات آنان را داد.

 

چهارمین روز هم به پایان رسید.

 

منتظریم تا ببینیم فردا چه کسانی با ورودشان به غرفه دانشجو و بیستمین نمایشگاه مطبوعات شور و حرارتی اساسی به جو حاضر در نمایشگاه می‌دهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها