کد خبر: ۲۷۰۷۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۳۰     ۲۶ آبان ۱۳۹۳
مشاور امور بین الملل رئیس مجلس با بیان اینکه در پروتکل‌های بین‌المللی کمک به نهضت‌های آزادیبخش پیش بینی شده است، گفت: فعالیت‌های ایران در کرانه باختری مطابق قوانین بین المللی است.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598 ، حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب پیرامون تحولات اخیر فلسطین گفت: فرمایش حضرت آقا به جا، به موقع، دوراندیش و آینده نگرانه بود؛ ایشان فرمودند غزه نه تنها نباید خلع سلاح شود بلکه کرانه باختری هم باید مسلح شود که این موضوع بیانگر این است که ایشان این توان و آینده را برای غزه به خوبی پیش بینی کرده‌اند.

وی گفت: اگر کرانه باختری مسلح شود با برنامه و تاثیرگذاری بیشتری وارد صحنه مبارزه خواهد شد؛ یک موشک در کرانه باختری با توجه به فاصله آن با تل آویو و حضور صهیونیست‌ها در آن منطقه بسیار تاثیر گذارتر خواهد بود.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس تصریح کرد: از نگاه خود اسرائیلی‌ها، مسائل مربوط به فلسطین در کرانه باختری فرق می‌کند؛ به دلیل اینکه این منطقه به طور قطعی یک منطقه اشغال شده است و از نظر حقوقی و پروتکل‌های موجود شرایط مطرح شده در قوانین در خصوص مناطق اشغالی برای منطقه کرانه باختری صدق می کند و قانون اعلام می دارد که تمام کشورها می‌توانند به فلسطین اشغالی کمک کنند.

وی تاکید کرد: با توجه به همین مسئله تمام فعالیت‌هایی که ما در کرانه باختری خواهیم داشت مطابق قوانین بین الملل است.

شیخ الاسلام با اشاره به شرایط عراق و حضور گروه‌های تروریستی در این کشور گفت: شک ندارم که ما کمر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی را خواهیم شکست. اگر چه متاسفانه سیاست‌های استکباری و شاهنشاهی‌های منطقه و همسایه ناجوانمرد عراق این بوده که در عراق تروریسم را تشدید نموده، از آنها دفاع کرده و به سرکردگانشان پناهندگی بدهند.

وی افزود: ولی به خاطر وجود ظرفیت اسلامی و اهل بیتی در عراق، نگرانی در این باره وجود ندارد چون یک فراخوان حضرت آیت الله سیستانی که چند ماه پیش صورت گرفت چند میلیون نفر را پای صحنه نبرد آورد که این موضوع بیانگر اهمیت ظرفیت‌های اسلامی و اهل بیتی در این کشور است.

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس همچنین بیان کرد: در عراق به دلیل حضور گروههای مختلف مقاومت مردمی از جمله سپاه بدر و همکاری‌ای که با سپاه پاسداران دارد توان سازماندهی ما را نسبت به گذشته افزایش داده و همین طور که نیروها را سازماندهی می کنیم بلاشک تمام مناطق شیعه را امن خواهیم کرد.

وی با اشاره به شرایط یمن و دخالت‌های عربستان گفت: یمن دچار توسعه طلبی همسایه شمالی خود یعنی عربستان شده است.  در این میان حوثی‌ها با دید عاقلانه‌ و اسلامی و با رفتار معقولی توانسته‌اند رهبری مردم آنجا را به دست بگیرند.

شیخ الاسلام خاطرنشان کرد: حوثی‌ها با تدبیر درست خواسته‌های مردم را ارائه کرده‌اند و هم اکنون نیز اکثریت مردم از آنان پشتیبانی می‌کنند که امیدواریم این موضوع به سرانجام مناسبی برسد.

وی گفت: احقاق حقوق ملت یمن در منطقه تغییرات راهبردی را به همراه خواهد داشت. در حالی که توطئه هایی توسط عربستان، مصر و دیگر کشورها در رابطه با این موضوع در جریان است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها