کد خبر: ۲۷۱۰۴۱
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
یوسفیان‌ملا مطرح نمود:
نمایندگان مجلس طرح «حق اقامه دعوی اداری علیه تصمیمات مسئولان و مدیران دانشگاه آزاد و نظارت مالی بر این دانشگاه» را تهیه و تدوین کردند. برخی تصمیمات اداری دانشگاه آزاد مانند اخراج دانشجو یا برخی از اتفاقات این دانشگاه مرجعی را برای شکایت ندارند، طبق ماده 2 قانون نظام صنفی هر کس هر نوع خدماتی ارائه کند فرد صنفی محسوب می‌شود و باید بتوان علیه افراد صنفی بر مراجعی اقامه دعوی کرد.
به گزارش سرویس خانه ملت پایگاه 598، عزت‌الله یوسفیان‌ملا نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی خانه ملت در گفت‌و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس از تهیه و تدوین طرح «حق اقامه دعوی اداری علیه تصمیمات مسئولان و مدیران دانشگاه آزاد و نظارت مالی بر این دانشگاه» در خانه ملت خبر داد.

وی در بیان علل تهیه طرح مذکور گفت: برخی تصمیمات اداری دانشگاه آزاد مانند اخراج دانشجو یا برخی از اتفاقات این دانشگاه مرجعی را برای شکایت ندارند، طبق ماده 2 قانون نظام صنفی هر کس هر نوع خدماتی ارائه کند فرد صنفی محسوب می‌شود و باید بتوان علیه افراد صنفی بر مراجعی اقامه دعوی کرد.

یوسفیان‌ملا با بیان اینکه درباره دانشگاه آزاد بحث رسیدگی به شکایات مشخص نیست، تصریح کرد: دیوان عدالت اداری یا مراجع دیگری باید در این زمینه تعیین شوند، دستگاه قضایی مرجع عمومی تظلمات است و مردم باید جایی برای شکایت (پیرامون دانشگاه آزاد) داشته باشند، نمی‌توان یک نهادی در کشور باشد و گفت نمی‌توان در هیچ جا از این نهاد شکایت کرد.

نماینده آمل ادامه داد: در حال حاضر اگر برای شکایت از دانشگاه آزاد به دیوان عدالت بروید می‌گویند اینها دستگاه دولتی نیستند و جای دیگر نیز چگونه می‌خواهی بروی؟ به هر حال باید مرجعی در این زمینه مشخص شود که از این رو نمایندگان مجلس طرحی را تهیه و تنظیم کردند که در ابتدا تصمیمات دانشگاه آزاد در یک نهادی قابل پیگیری باشد و از سوی دیگر امور مالی آنها نیز زیرمجموعه قانون محاسبات عمومی کشور قرار گیرد.

یوسفیان بر ضرورت نظارت مالی بر دانشگاه آزاد تأکید کرد و گفت: نظارت مالی سبب می‌شود دیگر کسی نگوید که شهریه دانشگاه‌ها در فعالیت‌های سیاسی و انتخاباتی هزینه می‌شود، باید اقدامی انجام دهیم تا این شائبه نیز رفع شود که در این بخش نیز بحث‌هایی داریم.

یوسفیان‌ملا همچنین اعلام کرد که طرح مذکور در روزهای آینده تقدیم هیأت رئیسه مجلس خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها