يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۱۰۴۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
در آستانه سوم آذر پایان یکسال مذاکرات هسته ای ایران، همایش بزرگ منهای عزت بعلاوه تحریم با شعار نه به فریب ملت ایران به لغو دکوری تحریم ها برگزارشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از رسا، حجت الاسلام علم الهدی امام جمعه مشهد در پیام تصویری خود به شرکت کنندگان در همایش بزرگ منهای عزت بعلاوه تحریم که دوشنبه 26 آبان ماه در تالار اندیشه حوزه هنری برگزارشد، گفت: هر گونه تعامل و سازش با دشمن باعث ذلت است.



وی با اشاره به درس ها و عبرت هایی که باید از واقعه عاشورا آموخت، افزود: راهبرد سیاسی ما حفظ عزت ملی است، ایستادگی علیه ظلم مولفه عزت است و در برنامه های راهبردی ما نباید مساله عاشورا و کربلا فراموش شود .

امام جمعه مشهد با بیان دشمنی آمریکا از همان ابتدای انقلاب با ملت ایران گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران امام (ره) از همان ابتدا با هدف استکبار ستیزی به مخالفت با آمریکا  پرداخت، از این رو آمریکا قصد دارد با تحریم های خود ملت ما را نسبت به انقلاب پشیمان کند.

حجت الاسلام علم الهدی با اشاره به عدم اطمینان به آمریکا اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در نوروز سال 92 به طور رسمی اعلام کردند که آمریکا قابل اعتماد نیست.

وی افزود: ما باید واقعه عاشورا را سرمشق قرار دهیم و تحریم های اقتصادی نباید بهانه ای شود که دچار تضعیف و به دنبال آن توسط آمریکایی ها تحقیر شویم.



امام جمعه مشهد با بیان اینکه ما به دنبال دولت ستیزی نیستیم، اظهار کرد: مردم به رییس جمهور رای دادند و ما تلاش ها و زحمات وی و دولتمردان را نادیده نمی گیریم .

حجت الاسلام علم الهدی افزود: مساله ایران هراسی با وجود تلاش های دولت هنوز هم وجود دارد و ما را به ساخت سلاح هسته ای محکوم می کنند.

در ادامه این مراسم وندی شورت منتقد آمریکا در پیام تصویری در رابطه با نتایج مذاکرات کمیته پنج به علاوه یک و توافق دوطرف مذاکره شونده گفت: من نسبت به این مذاکرات نگران هستم، شاهد بر این ادعای من مذاکرات کمپ دیوید در سال 1970 میلادی در رابطه با شهرک سازی در فلسطین اشغالی و نسل کشی صهیونیست ها  در غزه است.

وی افزود:  با تشکیل دولت صهیونستی در سال 1948 مردم ایالت متحده آمریکا همواره زجر کشیده اند، در خاورمیانه نیز با حادثه 11 ستامبر آمریکایی ها به بهانه مبارزه با تروریست به کشور افغانستان و عراق حمله کردند، این موضوع به بن لادن مرتبط نیست و دسیسه گران آمریکا هدف حمله به کشور های خاورمیانه را داشتند، از این رو جنگ بی پایان در خاورمیانه و عدم تحقق صلح در کشور سوریه را شاهد بوده ایم.

این استاد دانشگاه با اشاره به متهم کردن ایران به داشتن سلاح هسته ای از سوی مقامات آمریکایی اظهار کرد: اخیرا در مسقط عمان گفتگویی در رابطه با انرژی هسته ای شده است و واشنگتن پست و نیویورک تایمز ادعا کرده‌اند که ایران  قصد ساخت سلاح هسته ای را دارد.

وندی شورت ادامه داد: مساله، تولید سلاح هسته ای در ایران نیست، مساله این است که بانک مرکزی ایران و کشور سوریه تحت سلطه آمریکا نیست، برای همین آمریکایی ها سلاح هسته ای را بهانه  قرارداده اند.

وی با بیان استقلال کشور ایران گفت: ایران به دنبال منافع ملی خود و تحریم ها برای تضعیف اقتصاد ایران است و مساله هسته ای ایران بهانه ای است تا آنها به اقتدار جهانی دست یابند.

در ادامه این مراسم شاعر انقلابی  محمد علی مودب پور شعری را خواند و آن را به حاج رجب محمدزاده نانوای بسیجی که چهره ظاهری خود را در جنگ تحمیلی از دست داده بود، تقدیم کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم 30 تن از فعالان سیاسی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از جمله فاطمه آلیا، ابراهیم رزاقی، محمد علی همایون، ابو الفضل ظهروند، مهدی موسوی نژاد، بهرام بیرانوند، محمد علی همایون، حمید روحانی نامه ای را جهت حمایت از انرژی هسته ای امضا کردند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها