أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۱۱۴۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۷ آبان ۱۳۹۳
وزیر کشور گفت: میزان نفوذ قدرت ایران در منطقه موجب شده است آمریکا مجبور به انجام مذاکره با تهران شود.
به گزارش پایگاه 598، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در دیدار با منگ جیان چو عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین با اشاره به حجم مناسبات میان دو کشور خواستار تعمیق همکاری‌های امنیتی میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین شد.

بر اساس این گزارش رحمانی‌فضلی در این دیدار با اشاره به سوابق تاریخی میان دو کشور ایران و چین گفت: دو کشور دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی برای توسعه روابط در زمینه‌های امنیتی، سیاسی و بخصوص مبارزه با تروریسم در سطح منطقه و جهان است.

وزیر کشور با بیان اینکه اراده جمهوری اسلامی ایران بر گسترش مناسبات و روابط دو جانبه با کشور جمهوری خلق چین است، گفت: در این خصوص می‌توانیم در حوزه‌های امنیتی همکاری‌های مشترکی را در جهت مبارزه با افراطی گری، تروریسم، مواد مخدر، جرایم سازمان یافته، قاچاق انسان و شرارت داشته باشیم.

رئیس شورای امنیت کشور با اشاره به اینکه برخی از این جرایم در منطقه توسط سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونستی و حمایت‌های مالی برخی کشورها انجام گرفته است گفت: دو کشور ایران و چین می‌توانند با توجه به تجارب خود، همکاری‌های سازنده و پایداری در راستای افزایش امنیت منطقه‌ای و جهانی داشته باشند.

رحمانی‌فضلی علت ناپایداری‌های امنیتی در برخی کشورهای منطقه را دخالت قدرت‌های زورگو دانست و ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ امنیت خود در کشور، این مهم را وظیفه ذاتی خود می‌داند که به کشورهایی که در معرض خطر تروریسم قرار دارند کمک نماید.

وزیر کشور در بخش دیگری از اظهارات خود بر حقوق قانونی جمهوری اسلامی ایران در فعالیت‌های هسته‌ای و چارجوب معاهدات بین المللی تأکید کرد و گفت: قطعاً زیاده خواهی‌ها در عزت ملی ایران اسلامی و در حفظ منافع ملی تأثیر گذار نخواهد بود .

رئیس شورای امنیت کشور نفوذ گسترده معنوی جمهوری اسلامی ایران در کشورها و ملت منطقه را از نقاط قوتی دانست که موجب شد آمریکا برای مخدوش کردن حوزه نفوذ ایران تحریم‌های ظالمانه‌ای را متوجه کشورمان کند.

وی ادامه داد: مردم و دولت ایران هموار ثابت کرده‌اند که قدرت مقاومت و روح استقامت را در برابر زورگویی‌ها و یاوه گویی‌های دشمنان را دارند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: همین میزان نفوذ قدرت ایران در منطقه موجب شده است که آمریکا مجبور به انجام مذاکره با ایران شود.

در ادامه، آقای منگ جیان چو ‌‌عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی جمهوری خلق چین با اشاره به وجود زمینه های مشترک و فراوان سیاسی و امنیتی میان دو کشور خواستار افزایش این همکاری‌ها، بخصوص در زمینه مبارزه با جرایم سازمان یافته شد.

وی گفت: گستردگی حجم مناسبات تجاری ایجاب می‌نماید که زمینه‌های همکاری و هماهنگی‌های بیشتری میان دو کشور ایجاد شود.

‌عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی جمهوری خلق چین با اشاره حضور گروه‌های تروریستی در منطقه گفت: این گروه ها برای ثبات و صلح جهانی، یک نوع تهدید به شمار آمده و باید قاطعانه با آن مبارزه نمود.

وی حق بهره مندی از تکنولوژی و فعالیت‌های هسته ای را به عنوان یک اصل برای همگان برشمرد و گفت: به همین دلیل چین در جریان مذاکرات ۱+۵ از ایران حمایت می کند.

‌عضو دفتر سیاسی کمیته مرکزی جمهوری خلق چین گفت: آمریکا ایران را یکی از اصلی ترین موانع برای حضور وگسترش نفوذ سلطه خود در جهان ومنطقه می داند و بااعمال برخی تحریم ها درصدد است که در جهت تضعیف قدرت ملت ایران اقدام نماید.

اولین نشست کمیسیون مشترک امنیتی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در راستای اجرای موافقتنامه همکاری در زمینه مبارزه با جرایم فراملی در سال ۹۲ با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور و آقای منگ هونگ وی معاون وزارت امنیت عمومی جمهوری خلق چین در محل وزارت کشور تشکیل شد.

گفتنی است در پایان این نشست، اسناد صورتجلسه اولین اجلاس کمیسیون مشترک امنیتی میان دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به امضاء طرفین رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها