امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۷۱۶۱۶
زمان انتشار: ۱۷:۰۳     ۲۸ آبان ۱۳۹۳
پیرامون ادعای سایت دیلی بست:
سایت دیلی بست ادعا کرده که داعش توانسته یک پهباد شناسایی که در اختیار نیروهای امنیتی عراق بوده را سرنگون کند/ مهاجر 4 پهبادی فتوگرامتری (نقشه بردار هوایی) است / مهاجر4 با دو دوربین (جلونگر- پایین نگر) و فرستنده قدرتمند میتواند ارسال تصویر زنده را داشته باشد. از نکات مهم دیگر این هواپیما عدم ضبط تصاویر در هارد داخلی است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598؛ سایت دیلی بست ادعا کرده که داعش توانسته یک پهباد شناسایی که در اختیار نیروهای امنیتی عراق بوده را سرنگون کند. تصاویر ادعایی که توسط این سایت منتشر شده و هنوز مورد تایید هیچ یک از مقامات عراقی و یا داعش نرسیده، حضور یک فرد مسلح را در کنار یک پرنده سقوط کرده در بیابان نشان میدهد که با کمی دقت مشخص میشود این پرنده از نوع مهاجر 4 و تولید شرکت صنایع هوایی قدس میباشد.

"کریستوفر هارمر" کارشناس "موسسه مطالعات جنگ" آمریکا در اين زمينه گفت: فرض کنیم که این تصاویر واقعی است و پهپادی به دست داعش افتاده، اما آنها بدون داشتن تجهیزات لازم برای تعمیر و راه‌اندازی پهپاد، نمی‌توانند کاری کنند و فقط می‌توانند با آن عکس یادگاری بگیرند!

هواپیمای بدون سرنشین مهاجر4 چیست؟

شرکت صنایع هواپیمایی قدس که از سال 64 فعالیت خود را آغاز کرده در مدت فعالیت خود 10ها مدل هواپیمای بدون سرنشین با ماموریت های گوناگون تولید نموده است. برخی از این هواپیماها با هدف ماموریت های اطلاعاتی طراحی شده که معمولا دارای بدنه رادار گریز، سیستم پدافندی و از سطح تکنلوژی بالایی برخوردارند و موفقیت خود را در انواع نبردهای الکترونیک نشان داده اند. مانند آنکه از مقر سربازان آمریکایی در افغانستان و یا ناوهای پیشرفته آمریکا در خلیج فارس، تصاویر و اطلاعات فوق محرمانه ای دریافت نموده و بدون آنکه شناسایی شوند، به پایگاه اصلی خود بازگشته اند.

برخی دیگر از هواپیماهای بدون سرنشین تولید شده در این شرکت، با اهداف مرزبانی، ارسال تصاویر زنده، محیط بانی، نقشه برداری و شناسایی های سطحی تولید شده که سری هواپیماهای کنترلی مهاجر از این دسته اند.

مهاجر 4 پهبادی فتوگرامتری (نقشه بردار هوایی) است. این هواپیما با 175کیلوگرم وزن و با قابلیت ارسال تصاویر زنده که تنها میتواند مسافت 150کیلومتر را در مدت 5ساعت مداومت پروازی خود پوشش دهد -در مقایسه با هواپیمای بدون سرنشین مقدار قابل توجهی نیست- بدنه این هواپیما کامپوزیت بوده و از طریق کنترولرهای زمینی و GPS قابل هدایت است. حداکثر سرعت این هواپیما حدود 200کیلومتر بوده و سقف پروازی آن کمتر از 15000 پا (4500متر) میباشد.

مهاجر4 با دو دوربین (جلونگر- پایین نگر) و فرستنده قدرتمند میتواند ارسال تصویر زنده را داشته باشد. از نکات مهم دیگر این هواپیما عدم ضبط تصاویر در هارد داخلی است و تمامی تصاویر ارسالی آن در پایگاه زمینی ضبط میشود، به همین علت اطلاعات مفیدی برای شکارچیان خود نخواهد داشت.

این هواپیمای بدون سرنشین در واحدهای نقشه برداری و فتوگرافی استفاده میشود.

تصاویر پهباد نقشه بردار مهاجر 4 در روز رونمایی


تصاویر پهباد نقشه بردار مهاجر 4 در روز رونمایی


تصاویر ادعایی داعش از انهدام و سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین



تصاویر ادعایی داعش از انهدام و سرنگونی یک هواپیمای بدون سرنشین


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها