کد خبر: ۲۷۱۷۳۵
زمان انتشار: ۲۳:۵۴     ۳۰ آبان ۱۳۹۳
پاسخ محکم نجف به دخالت های امارات در عراق:
در فهرست سياه كشور امارات، سازمان بدر وابسته به مجلس اعلاي عراق،‌ عصائب اهل الحق، گردان‌هاي حزب‌الله و لشكر يوم موعود ديده مي شود./ پيش از اين، شهروندان عراقي در اعتراض به مواضع عربستان در قبال كشورشان، كالاهاي اين كشور را تحريم كرده بودند./ در صورت تحقق اين امر،‌ روند تبادل تجاري ميان ايران و عراق تسريع خواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، در نخستين واكنش به اقدام امارات در اعلام فهرست گروه هاي تروريستي، شوراي استانداري نجف اشرف خواستار تحريم كالاهاي اين كشور حوزه خليج فارس شد. شوراي استانداري نجف اشرف در جلسه خود خواستار واكنش به اقدام اخير امارات عربي متحده و تحريم كالاها و توليدات وارداتي از اين كشور شد.

خبرنگار مبادلات در عراق نوشت: درروزهاي گذشته امارات عربي متحده فهرست گروه‌هاي تروريستي را منتشر كرد كه براساس آن شماري از احزاب و تشكل‌هاي عراقي عضو گروه‌هاي مردمي فعال عليه داعش،‌ تروريستي خوانده شده‌اند.

شوراي استانداري نجف با محكوم كردن اين اقدام‌،‌ دولت عراق را نيز به محكوم كردن چنين اقدامي فراخواند و خواستار تحريم كالاها،  محصولات و هرگونه همكاري با شركت هاي اماراتي شد. در نشست امروز شوراي استانداري نجف اشرف همچنين بر ضرورت توضيح‌خواهي از كشور امارات در اين باره تأكيد شده است.

در ماه‌هاي گذشته و در پي ورود گروه تروريستي داعش به داخل خاك عراق،  گروه‌هاي مردمي بسيار عظيمي از شهرهاي مختلف عراق ضمن سامان يافتن، با ارتش عراق در بيرون راندن داعش از بسياري از مناطق كشور همكاري كردند. در فهرست سياه كشور امارات، سازمان بدر وابسته به مجلس اعلاي عراق،‌ عصائب اهل الحق، گردان‌هاي حزب‌الله و لشكر يوم موعود ديده مي شود.

با تكيه بر روابط تجاري گسترده ايران و عراق و نقاط مشترك فراوان ميان اين دو كشور و با توجه به سياست هاي كشورهاي حوزه خليج فارس در قبال رويدادهاي جاري در عراق،‌ انتظار مي رود خواسته شوراي استانداري نجف عملي شود.

در صورت تحقق اين امر،‌ روند تبادل تجاري ميان ايران و عراق تسريع خواهد شد خاصه اينكه نجف به علت موقعيت جغرافيايي و نزديكي به مرزهاي ايران و هم مذهب بودن با ايرانيان، همگرايي هاي بسياري با ايرانيان دارد. پيش از اين، شهروندان عراقي در اعتراض به مواضع عربستان در قبال كشورشان،  كالاهاي اين كشور را تحريم كرده بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها