کد خبر: ۲۷۲۰۷۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۵     ۳۰ آبان ۱۳۹۳
در حالی که درگیری‌ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در قدس همچنان ادامه دارد، در نشانه‌ای از غلبه مقاومت فلسطینی‌ها بر اقدامات وحشیانه اخیر صهیونیستها، پلیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که به فلسطینی‌ها با هر سنی اجازه می‌دهد تا در مسجد الاقصی نماز بخوانند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ایسنا: لوبا سمری، سخنگوی پلیس رژیم صهیونیستی برای اولین بار از ماه‌ها پیش اعلام کرد که از ورود جوانان فلسطینی به مسجد الاقصی برای خواندن نماز روز جمعه ممانعت به عمل نمی‌آورد و هیچ‌گونه محدودیتی را برای ورود آنها اعمال نمی‌کند اما اگر شرایطی ایجاب کند در این مساله تجدیدنظر می‌کند.

رژیم صهیونیستی همواره از ورود جوانان فلسطین به مسجد الاقصی ممانعت به عمل آورده است.

این تصمیم پس از یک هفته از نشست میان جان کری، وزیر خارجه آمریکا با عبدالله دوم، پادشاه اردن، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اتخاذ می شود.

از هفته‌ها پیش نیز درگیری‌های شدید میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در قدس، کرانه باختری و دیگر مناطق رخ داده است.

در همین راستا جنبش حماس در بیانیه‌ای از تمامی فلسطینی‌ها خواست تا امروز (جمعه) برای انتفاضه قدس و پیروزی مسجد الاقصی دست به تظاهراتی با عنوان "روز خشم" در تمامی مناطق، شهرها و روستاهای فلسطین بزنند.

در بیانیه حماس آمده است که پس از ادای نماز جمعه دو راهپیمایی یکی به سمت ایست نظامی قلندیا در شمال قدس و دیگر در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری صورت می‌گیرد.

همچنین بنیامین نتانیاهو تصمیم گرفت تا نیروهای ارتش را در شهر قدس مستقر نکند. این تصمیم پس از گفت‌وگوهای امنیتی میان رهبران ارتش رژیم صهیونیستی و اعضای سازمان امنیت داخلی این رژیم (شاباک) گرفته شده است.

به گزارش روزنامه عبری زبان معاریو تعدادی از وزرای دولت رژیم صهیونیستی مستقر کردن نیروهای ارتش در قدس را تایید کردند اما نتانیاهو با استقرار نیروهای ارتش مخالفت و اعلام کرد که تنها نیروهای پلیس و گارد مرزی در قدس می‌مانند.

به گزارش معاریو، ورود نیروهای ارتش به شهر قدس برای کمک به پلیس و نیروهای گارد مرزی بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر درگیری‌هایی میان نیروهای رژیم صهیونیستی و جوانان فلسطینی در منطقه "الثوری" در قدس رخ داد.

نیروهای رژیم صهیونیستی با یورش به این منطقه اقدام به ضرب و شتم جوانان فلسطینی در داخل یک چادر عزاداری کردند و تعدادی از آنها را بازداشت کردند.

همچنین درگیری‌هایی میان جوانان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی در ورودی روستای "عناتا" در شمال شرق قدس رخ داد.

گروهی از شهرک‌نشینان صهیونیست نیز به سمت خودروهای فلسطینی‌ها در نزدیکی شهر الخلیل یورش برده و اقدام به پرتاب سنگ به سمت آنها کردند.

در پی وقوع درگیری‌ها میان نیروهای رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در کرانه باختری نیز تعدادی از فلسطینی‌ها بر اثر استنشاق گاز اشک‌آور دچار حالت خفگی شدند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها