امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۷۲۱۰۳
زمان انتشار: ۱۷:۰۹     ۳۰ آبان ۱۳۹۳
به علت عدم تشخیص درست و به موقع پزشکان بیمارستان پلدختر کودک 15 ماهه جان سپرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در پلدختر، بعد از ماجرای غم‌انگیز مرگ کودک 4 ساله پلدختری بر اثر نیش عقرب متاسفانه مسئولان از مرگ کودک دیگری بر اثر عدم تشخیص درست پزشک معالج و نبود امکانات پزشکی و ... در بیمارستان پلدختر خبر می‌دهند و این موجب ناراحتی بسیار است که چرا این کودکان معصوم این‌گونه جلوی چشم والدین خود پرپر می‌شوند.

اما ادامه این روند علاوه بر بی‌اعتمادی مردم به مسئولان بهداشت و درمان باعث نگرانی شدید شهروندان شده است، به حدی که آنها جهت مداوی خود به شهرهای هجوار مراجعه می‌کنند.

البته این تنها موارد نیست و هنوز مدت کمی از ماجرای غم انگیز اعزام جوان 18 ساله معمولانی با وانت بار نمی‌گذرد که مردم شهرستان پلدختر شاهد این‌گونه اتفاقات ناگوار هستند.

در همین رابطه روز گذشته جمعی از خانواده‌های پلدختری با حضور در دفتر فرماندار پلدختر نسبت به وضعیت بهداشت و درمان این شهر اعتراض کردند و خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه در خصوص مرگ عزیزانشان شدند.

خانواده کودک  15 ماهه با حضور در دفتر خبرگزاری فارس پلدختر اظهار داشتند: فرزند ما به دلیل اشتباه، عدم تشخیص درست و به موقع  پزشک معالج پس از چند ساعت از اعزام وی در بیمارستان اهواز جان سپرد.

عیسی میر با شرح ماجرا افزود: به علت بی‌اشتهایی «حسین» را جهت درمان در مورخه 21 /8/93 به یکی از بیمارستان پلدختر بردم و پس از انجام معاینات و گرفتن عکس و سونوگرافی، پزشک متخصص کودکان دستور داد او را بستری کنیم.

وی اظهار داشت: پس از گذشت دو روز از بستری شدن حسین متوجه شدیم، فرزندمان نه تنها بهبود نیافته بلکه صورت و بدنش ورم کرده است، لذا سریع خواستار رسیدگی و پاسخ مسئولان بیمارستان شدیم. بعد از این اعتراض‌ها به ما اعلام کردند، حسین نیاز به عمل جراحی دارد و به دلیل اینکه بیمارستان پزشک جراح ندارد، بیمار را به بیمارستان اهواز اعزام کردند.

وی تصریح کرد: به محض ورود به بیمارستان اهواز در غروب مورخه 23/8/93 و معاینه‌های اولیه پزشکان اعلام کردند، تشخیص بیمارستان پلدختر نادرست بوده و بیمار به دلیل نارسایی قلبی باید هرچه سریع‌تر به بیمارستان اهواز انتقال یابد.

این خانواده با نشان دادن عکس حسین بیان کردند: همان طور که در عکس مشخص است، سر و صورت حسین ورم کرده و چشمانش به سختی باز است و این در صورتی است که وی قبل از بستری شدن این شکلی نبوده است.

میر با ابراز تاسف عمیق و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود، بیان کرد: متاسفانه با وجود تلاش کادر درمان بیمارستان اهواز این کودک 15 ماهه پس از چند ساعت جان باخت.

 بیماری کودک پلدختری مادرزایی و کیسه صفرا بود

سرپرست بهداشت و درمان پلدختر در جلسه شورای اداری در توضیح این ماجرا گفت: این کودک 15 ماهه به خاطر بیماری مادرزایی و مشکل کیسه صفرا نیاز به عمل جراحی داشت که به بیمارستان اهواز اعزام شد.

وی افزود: به خاطر نبود پزشک جراح کودکان در استان این بیمار به این بیمارستان اعزام شده است که در غروب روز 23/8/93 فوت می‌کند.

 علت بیماری کودک مشکل قلبی و عفونت روده‌ای بوده است

یکی از مسئولان روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در این زمینه به فارس گفت: کودک 15 ماهه پلدختری به محض ورود به بیمارستان اهواز مورد معاینه پزشکان قرار گرفت.

غفاری در خصوص بیماری این کودک افزود: در پرونده پزشکان عفونت روده‌ای و قلبی را علت بیماری این کودک تشخیص داده‌اند که بلافاصله به خاطر مشکل قلبی و اینکه نیازی به جراحی نداشت به بیمارستان اهواز انتقال داده شد.

وی گفت: پس از پذیرش این بیمار در بیمارستان اهواز تلاش کادر پزشکی برای نجات جان کودک با اقدامات اولیه  آغاز شد، ولی این تلاش‌ها به دلیل تاخیر فایده‌ای نداشت و این کودک 15 ماهه پس از2 ساعت در ساعت یک بامداد مورخه 24 /8/93 فوت می‌کند.

از وضعیت موجود اصلا راضی نیستم، مردم حق دارند، نگران باشند

فرماندار پلدختر در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه از وضعیت بهداشت و درمان پلدختر راضی نیستم، گفت: بارها این نگرانی‌ها را به مسئولان دانشگاه علوم پزشکی انتقال دادم.

قدرت‌الله ترابی‌نژاد افزود: هر روز ما شاهد پیشرفت علم و تکنولوژی هستیم و با پیشرفت آن باید پزشکان هم با آموزش‌های لازم به روز شوند.

 این مسئول در خصوص مرگ کودک 4 ساله پلدختری که بر اثر نیش عقرب جان سپرد، گفت: اکیپ ویژه‌ای از بازرسان استانداری در بازدید از بیمارستان پلدختر و گفت‌وگو با خانواده این کودک مشغول بررسی موضوع هستند.

وی گفت: با عواملی که در این زمینه قصور کرده‌اند، برخورد می‌شود.

فرماندار پلدختر در پایان حضور جمعی از خانواده‌های پلدختر در اعتراض به وضعیت بهداشت و درمان پلدختر را تایید کرد، اما توضیح بیشتری نداد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها