أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۲۱۴۷
زمان انتشار: ۰۷:۳۹     ۰۱ آذر ۱۳۹۳
کنایه‌ای بر برخی برخوردهای حزبی با یک موضع ملی؛
چه شده که آن روز تمام ملت یکپارچه برای پیروزی تیم کشورمان دعا میکردیم و روی آن حساس بودیم اما امروز تنها به فکر آبی و قرمزهای سیاست مان هستیم و یکی -بدون آنکه نتیجه مذاکرات مشخص شده باشد- دستور میدهد که 3 آذر باید جشن ملی بپا کرد و آن یکی به فکر عزای عمومی است/ البته نقد، راهنمایی و دلسوزی بحث دیگری است که اصلا وجودش ضامن موفقیت یک تیم است

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ اینکه چرا مردم مان تک تک بازیکنان تیم ملی آرژانتین را تا هفت پشت می شناختند اما حتی اسامی تیم مذاکره کننده هسته ای را نمیدانند، بماند! اینکه اولین گل ملی مسی و آخرین مصاحبه او را از بَر بودند اما نام وندی شرمن و جان کری را به سختی تلفظ میکنند، بماند! اینکه جواد نکونام در موتورهای جستجو 3برابر بیشتر از جواد ظریف دیده شده است، بماند!! بماند، چرا که در اینجا نمیخواهیم آسیب شناسی فرهنگی کنیم و فرصت گله گذاری از سیستم رسانه ای ستاره ساز و دستگاه های فشل فرهنگی را نداریم که ثمره عملکردشان اظهر من الشمس است.

از روزهای داغ جام جهانی فوتبال چندان نگذشته و هنوز ذهن مخاطبین به یاد می آورد آن 240ساعتی را که به بازی ایران - آرژانتین نزدیک میشدیم، سایت ها، فیس بوک، پلاس، واتس آپ و حتی پیامک های دوست خوبمان همراه اول پر شده بود از تحلیل و بحث و پیش بینی این بازی حساس که رویارویی یوزپلنگان ایرانی بود با ستاره های آرژانتینی! یکی تحلیل میگذاشت، یکی طنازی میکرد، یک پیش بینی! اما همه نگران بودند و دعا میکردند...


اما نبرد جدی ایران - آمریکا در روزهای سرد وین کمتر از بازی ایران – آرژانتین در روزهای گرم برزیل نیست! و همچنین خطر جان کری کمتر از خطر مسی و کار جواد ظریف آسان تر از کار کاپیتان جواد نکونام نخواهد بود. چرا که اگر آنجا می باختیم و چیزی از ارزشهای تیم ملی مان کم نمی کرد، اینجا یک خطای کوچک میتواند حیثیت ایرانی و غرور ملی مان را لگدمال کند. چرا که اگر آنجا میبردیم در زندگی مردمان بجز شادی چندروزه تاثیر دیگری نداشت اما اینجا اگر پیروز بیرون بیاییم، مسیر تاریخی ملتمان را دگرگون ساخته ایم و الخ.

اما چه شده که آن روز تمام ملت یکپارچه از تیم ملی مان دفاع میکردند و آرزوی موفقیتش را داشتند اما امروز تنها به فکر آبی و قرمز سیاست مان هستیم و یکی -بدون آنکه نتیجه مذاکرات مشخص شده باشد- دستور میدهد که 3 آذر باید جشن ملی بپا کرد و آن یکی به فکر عزای عمومی است. روی این حرف با آن سیاسیونی است که میخواهند از آب حیات ملت برای منافع شخصی و حزبی‌شان کره بگیرند! یکی تخریب میکند چون افراد مورد نظر او –خوب یا بد- در میدان نیستند و آن یکی تمجید میکند چرا که میخواهد از نان اعتدال برای انتخابات مجلس حلوا درست کند.

البته نقد، راهنمایی و دلسوزی بحث دیگری است که اصلا وجودش ضامن موفقیت یک تیم است؛ زیرا اغلب، فردی که در میانه میدان بازی میکند از برخی امور غافل شده و حتی اشتباهات خود و یا ترفندهای رقیب را نمیبیند، اما آن استاد کاربلد و باتجربه که در کنار زمین ایستاده بهتر شرایط و عملکردها را میفهمد و از سر خیرخواهی بازیکنان میان میدان را راهنمایی میکند تا تیم ایران پیروز بیرون بیاید و سربلندی اش برای همه باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱۴
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۴۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
۳
۲
چون مردم خطر واقعی رو حس نمیکنند بخاطر سیاسی بازی ها اگه اظهار نگرانی کنی میگن افراطی هستی و حتما از برداشته شدن تحریمها سود میبردی اگه سوال کنی حتما بیسوادی و...................اگه سخنرانها حرف بزنند حتما متهم میشوند بله دولت میخواد این مسیله بین خودیهاشون مطرح بشه و مردم نمدانند چه اشی براشون پخته شده
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۵ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
۵
۱
خدایا این مذاکرات ختم به خیر شود و رهبرعزیزمون و مردم و انقلاب در آن پیروز شوند
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
نصف مثبت نصف منفی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
۳
۴
البته دعا فقط کافی نیست. آدم باید تیم خوب بچیند، مربی خوب داشته باشد، تمرین خوب کند تا پیروز شود
که من بعید میدانم این چیزها در تیم هسته ای خیلی باشد به جز مربی خوب که حضرت آقاست
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۴۲ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
۱
۵
براي چه چيزي بايد دعا كرد ؟!
براي بزرگترين ....... همه قرون ايران ؟!!!
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۷ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
۳
۰
تیترتون تو حلقم
نبرد در دقیه 90
پاسخ
احمدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۳۶ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
۴
۰
قطعاً،اهمیت وارزش تیم مذاکره کننده کشورمان در وین صدها برابرازتیم فوتبال برابرآرژانتین وتیم والیبال برابرایتالیا خواهد بود ، پس بیائید بدون هیچ گونه بغض سیاسی وفردی وبا حب دینی وملی ، برای موفقیت تیم مذاکره کننده کشورمان ختم صلوات ، دعا و راز ونیاز بدرگاه خداوند متعال داشته باشیم که موفقیت این عزیزان سربلندی اسلام است
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۸:۲۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
دعا در جايي است كه دعاكننده هم همراه آن خواست است و نه مخالف آن !!!
ايا مي شود كه انساني خود را از ساختماني بلند به بيرون پرتاب كند و آنگاه از خدا بخواهد كه او را نميراند ؟!!!
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۰ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
۲
۲
مشخص نیست این مقاله بقلم کدام برادری است .تا روی صحبتم با ایشان باشد.در بازی فوتبال ممکن بود ببریم ویا ببازیم .اما اینجا فقط باید برنده باشیم. که البته بدو صورت ممکن است .یا5+1 با خواسته های ملت ما (نه دولت ) کنار میاید که ما برنده هستیم ویا از پذیرفتن آن طفر ه میرود ونمیپذیرد که ما منظورم ملت ما دانشمندان ما به راه خود که همانا دامه غنی سازی انجام پروژهای هسته ای است بدون هیچگونه واهمه از آمریکا و ادنابش که باز ما پیروزیم .فقط دولت باید دولتی مردمی باشد . والسلام
پاسخ
علی رنجبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۳۳ - ۰۱ آذر ۱۳۹۳
۳
۲
سلام . چیزی که یقیناً مشخص است اینست که اگرتوافقی صورت بگیرد حتماً یک توافق خوب برای آمریکائیهاست . عزیزان من ، ما در جامعه بین المللی حقوقی داریم و یکی از این حقوق ، داشتن انرژی هسته ای است وما با تلاس خود به این مهم رسیدیم اما دشمنان ما این را بر نتافتند و شروع کردند به دشمنی جدی با ما وکشیدن خط و نشانهایی که شما بهتر از من می دانید ، حالا ما بر سر مسئله ای که برای خودماست و هیچ مزاحمتی برای دنیا نداریم باید رضایت گرگ صفتان جهان را جلب کنیم ، یعنی باید از حقوق خود عقب نشینی کنیم تا آنها راضی شوند !!!! پس به راحتی می توان فهمید که که یک توافق خوب از نظر آمریکا ، در هر صورت که باشد ، باخت ما خواهد بود و چون آمریکا با ما توافق نمی کند مگر یک توافق خوب پس در صورت دستیابی به یک توافق توسط طرفین باید به ملت ایران گفت " انا لله وانا الیه راجعون " و دیگر نباید شعارمان " هیهات منا الذله " باشد .
پاسخ
سام بیدک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۱:۴۹ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
۳
۰
یکسال و اندی از فعالیت دولت یازدهم می گذرد و در این مدت بسیاری از وعده های انتخاباتی دکتر روحانی رنگ واقعیت به خود نگرفته است . بسیاری در آرزوی ارزانی، کاهش نرخ بیکاری ، افزایش اعتبار پاسپورت ایرانی، کاهش هزینه های خانوار و دهها وعده دیگر که یکی از اساسی ترین آنها توافق هسته ای و برداشتن تحریم های ظالمانه غربی ها بود به اقای روحانی رای دادند . در مدت ۱۵ ماهی که از عمر دولت می گذرد ارزش بورس سقوط کرد، دلار هر چند که گران نشد اما در همان محدوده قیمتی ثابت ماند، هدفمندی مرحله دوم اجرا شد و قیمت حامل های انرژی از جمله بنزین گران شد اما دریغ از افزایش میزان یارانه ها ، پاسپورات ایرانی اعتبار که پیدا نکرد بلکه نماینده معرفی شده ایران در سازمان ملل را به خاک آمریکا هم راه ندادند،هرچند که بخشی از تحریم ها تعلیق شد اما تحریم های جدیدی نیز وضع شد، پراید ارزان که نشد ، گرانتر هم شد،نرخ تورم هر چند بقول دولتی ها کاهش پیدا کرد اما اجناس گرانتر شد ، هر چند شغلی ایجاد نشد اما بحمدالله نرخ بیکاری کاهش و تک رقمی شد، هر چند که کارخانجات فعال نشدند اما بحمدالله رشد اقتصادی مثبت شد .
در این پانزده ماه تلخ و شیرینی ها زیاد ی را شاهد بودیم ، نمی گوییم دولت هیچ کاری نکرد امامی گوییم فاصله حرف تا عمل در این دولت بسیار زیاد بود ، از دولت راستگویان بسیار دروغ شنیدیم ، از دولت تدبیر بسیاری بی تدبیری دیدیم، از دولت امید بسیار ناامیدی دیدیم ، در دولت اعتدال بیسار تهمت و فحش و ناسزا شنیدیم ، روزی ما را بیسواد گفتند ، روی ما را به جهنم حواله کردند، روزی ما را افراطی و دزد خواندند، روزی ما را به خشونت گرایی متهم کردند، روزی ما را به اسید پاشی متهم کردند و روزهای سختی که با تهمت های سخت گذشت . اما در همه این پانزده ماه همگی همانند محبوبمان سکوت کردیم و در پنهان همانند رهبرعزیزمان دعا کردیم ، دعا کردیم برای توفیق هر چه بیشتر دولتمردانمان ، برای موفقیت تیم مذاکره کننده مان ، برای تمامی دولتمردانمان از روحانی رئیس جمهور گرفته تا ظریف خندان و نیویورکی ، هم برای زنگنه کرسنتی ، هم برای ابتکار محیط زیستی برای خیلی ها حتی برای نعمت زاده پیر ، حتی برای ترکان قورمه ساز و برای وزیر بهداشت دوست داشتنی و مردمی دعا کردیم به امید اینکه به وعده هایی که دادند عمل کنند.
. آقای روحانی ما برخلاف شما که معتقدید که ما در روند مذاکرات کارشکنی می کنیم و خواهان شکست آن هستیم ، طرفدار مذاکره هستیم و هرروز چشم انتظارخبر اعلام پیروزی تیم مذاکره کننده هسته ای ایران در این دوئل نفس گیر هستیم ،بله اقای روحانی ما خواهان توافق هستیم اما توافقی که حقوق مسلم ما را به رسمیت بشناسد ، توافقی که سبب غرور و سرافرازی هر ایرانی باشد و توافقی که سبب شادی روح شهدای بزرگ هسته ای کشورمان باشد . آقای روحانی ما بعنوان کسی که به شما رای نداده ایم و به عنوان مخالفین سرسخت شما در برخی عرصه ها هر روز شما را دعا خواهیم کرد ، آقای روحانی ما به احترام شما و به احترام مردمانی که به شما رای دادند از بازی برد مطلق به بازی برد – برد تغییر نظر دادیم ، اما آقای روحانی بدانید که برای ما این اصل پذیرفته شده است که موفقیت شما و دولت شما یعنی موفقیت و اثبات حقانیت نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل و شکست شما یعنی سرخوردگی بخشی از جامعه و گام گذاشتن در مسیری که سختی ها خود را دارد و هر کس را توان حرکت در راه آن نیست . البته به یاری خداوند و لطف حضرت دوست بعضی سختی ها چنان شیرین می شود که هرگز از کام نرود همانطور که برخی آتش ها چنان گلستان می شود که توان دل کندن از آن نیست.
دوستان، ما از محبوبمان (دکتر احمدی نژاد) یاد گرفتیم که کار باید برای خدا و برای رضایت خلق خداباشد. هر چند برخی در چند سال اخیر نخواستند و نگذاشتند که محبوبمان با آن کیاست مثال زدنی خود ، پرونده هسته ای را به سرانجام نهایی و مطلوب خود برساند اما ما برخلاف آنها باید دعا کنیم که دکتر روحانی و تیم هسته ای کشورمان در این عرصه حساس موفق شوند و به آنچه که به مردم وعده داده است عمل نمائید. شکست استکبار جهانی چه به دست احمدی نژاد و چه به دست روحانی حلاوتی دارد که شیرینی آن بی شک سال ها در کام مردم ایران خواهد بود.
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۰:۰۴ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
احسنت هزاران مثبت ++++++++++++++
بنده خدا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
۱
۰
جالبه این روزها برای اینکه مردم اهمیت مذاکرات هسته ای را درک کنند آن را به تیم ملی فوتبال باید تشبیه کنیم!!!!

شناختن و نشناختن یک خواننده خیلی مهم است ولی نشناختن امام زمانمان که اصلاً قابل مقایسه با هیچ کس نیست و یکی از ارکان مهم اعتقادی، سیاسی، اجتماعی و مذهبی ماست یک مسأله شخصی و بی اهمیت قلمداد می شود!!!!

واقعاً چه کسی می گوید قرآن برای 1400 سال پیش است؟؟!!!
مردمی که هنوز تا برایشان مثالهای پیش پا افتاده زده نشود چیزی را متوجه نمی شوند آنهم اگر بشوند، چگونه به مثالهای قرآن ایراد می گیرند و عرض اندام می کنند.

اتفاقات اخیر باز هم نشانه ای محکم بر معجزه قرآنی است که بیش از 1400 سال پیش نازل شده است.

شاید این عبارات در نگاه اول بی ارتباط با موضوع باشد ولی اگر به اخبار این روزها ژرف بنگرید و قدرت منطق و استدلال داشته باشید حتماً ارتباط عمیق آنها را با این خبر و سایر اخبار داغ این روزها می یابید.

پیروز باشید
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۰۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
۰
۱
دوست عزیزمن طرفدارروحانی نیستم ودرانتخابات به ایشان رای ندادم امابنظرخودتون اگه میشداین مشکلات رودرعرض 15ماه حل کردچرااقای احمدی نژادنکرداگه باانصاف نگاه کنیدهمان پرایدی که گفتیدوموادغذایی وهزینه های زندگی دردوران احمدی نژادافزایش قیمت چشمگیرپیداکردندگرانی وتورم وبیکاری دردوران ایشان گلنگ خوردیادتون نره همون توافق اندک هستی باعث شده مدتهاواردات داروبرای بیماران خاص راحتربشه وباقیمت پایین تردردسترس مردم قراربگیره شیداقای روحانی دربعضی جاهاناخواسته توهین کردندامابنظرت وقتی ازاحمدی نژادپرسیدندکه چراگوجه گران شده گفت میوه فروشی سرکوچه ماگران نمیده مسخره کردن مردم نیست یااینکه گفت به هرخانواده ایرانی هزارمترزمین بدیم آیاباشعورملت بازی نکردشمامیگوییددروغ همین اقای احمدی نژادقول دادبااجرای یارانه وضع زندگی مردم بهترشود.شدآیا؟اگه واقعیت روبخواهیدتازمانی که تحریمهای ظالمانه باشدهرگزدرکشورماارزانی اتفاق نخواهدافتادوبایدگفت متاسفانه برخلاف شعارهاتحریمهادرتمام ابعادخودش رونشون داده بنده کارمندکشتیرانی هستم ودرحوزه کاری خودم تاجایی که اطلاع دارم اگه تحریم کشتیرانی برداشته بشه ومااجازه تجارت آزادانه وبدون محبوبیت درابهای بین المللی پیداکنیم باتوجه به شرایط وظرفیتهایی که داریم میتوانیم تعدادکشتی هایمان راکه اکنون 400000میباشدکه نیمی ازانهابخاطرتحریم بیکارشده اندراتا2000000افزایش بدیم که هرکشتی بین 20نفرتایکصدنفرخدمه نیازخواهدداشت پس ببینیددرصورت برداشت همین یک تحریم چه افزایش درامدواشتغالی به دنبال خواهدداشت.ودرآخرهم این بی انصافی است که اگه فکرکنیم احمدی نژادبه دنبال توافق عزتمندانه بودولی روحانی به دنبال توافق به هرقیمتی میباشددرحالی که ایشان بارهاگفتندکه هرزمان به خط قرمزهالطمه واردشودیاعزت ملت زیرسوال برودهمه چیزبه حالت اول برمی گردد.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها