کد خبر: ۲۷۲۲۲۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۰۱ آذر ۱۳۹۳
کارگردان شیار143 با اشاره به تأثیر این فیلم بر اقشار مختلف جامعه گفت: خوشحالم که چنین فیلمی ساخته شده و این برای من باعث افتخار است که مردم به این فیلم احترام می‌گذارند.
نرگس آبیار کارگردان سینما و مستند ساز گفت: وقتی فیلم را با مخاطبان در سینما تماشا می کنم شاهد تاثیرات فیلم بر گروه‌های سنی مختلف هستم، خوشحالم که چنین فیلمی ساخته شده و این برای من باعث افتخار است که مردم به  این فیلم احترام می‌گذارند.
 
وی در ادامه بیان کرد: من هر بار که فیلم را می بینم دچار احساسات می‌شوم و فیلم تاثیراتی روی من می گذارد. من وقتی می بینم فیلم تا این حد تاثیرگذار بوده است و همه بر حسب جنس و سن با آن ارتباط برقرار می‌کنند احساس رضایت دارم.
 
آبیار اظهار داشت: وقتی فیلم را می ساختم پیش بینی این استقبال را نمی کردم البته وقتی با همکاران و گروه فیلم را می دیدم مورد استقبال همان گروه معدود قرار می گرفت. از نظر من مردم به هشت سال  دفاع مقدس و کسانی که در این را ایثار کردند و سختی ها کشیدند احترام می گذارند و این برای من امتیاز بزرگی است.
 
وی در خصوص تبلیغات شهری فیلم گفت: تبلیغات این فیلم بر عهده دفتر تولید ما است و چون گروه نوپا و کم تجربه‌ای هستیم تبلیغات شهری وسیعی نداشتیم؛ البته صدا و سیما همکاری داشته است و از شبکه یک تا سه تبلیغات فیلم "شیار143" را انجام می‌دهد اما دلیل تبلیغ کم از بی تجربگی ماست و امیدواریم با کمک دوستان و مسئولان شهری این تبلیغات گسترش یابد چون سینمای تجاری در شهر تبلیغات خوبی دارد و این موجب خوشحالی است اما امیدوارم برای شیار143 هم همین طور تبلیغ شود.
 
آبیار بیان کرد:‌ اطلاع دقیقی از آمار فروش شیار 143 ندارم؛ پیگیری آن بر عهده علی سرتیپی است که وی هم از فروش راضی بوده است؛ فیلم در روز اول 65میلیون فروش داشته که در مشهد و تبریز و یزد هم استقبال خوبی داشته است.
 
وی با اشاره به شخصیت اصلی فیلم با بازی "مریلا زارعی" گفت: رفتاری که الفت با پسر خود داشته است تاثیر گذار بوده، با نقل قول‌هایی که در جاهای مختلف از فیلم شده است، اکثریت قصه فیلم را می‌دانند اما کسانی که به سینما می آیند به تماشای حس و حال شخصیت‌های فیلم می‌نشینند و می خواهند لحظات سپری شده را در فیلم ببینند.

آبیار: تفسیر مقام معظم رهبری از شیار 143 عجیب بود+ تصاویر

کارگردان "شیار143"‌ در مورد واکنش مقام معظم رهبری نسبت به این فیلم گفت: ایشان احاطه خوبی بر جریان‌های سینما دارند و اطلاعات فنی و تفسیر صحیح ایشان از فیلم برای من جالب و عجیب بود.
 
وی در خصوص ساخت فیلم بعدی خود گفت: من زمان زیادی است که تصمیم به ساخت فیلم دارم اما حواشی و جریان‌های "شیار 143" به من فرصت و اجازه نمی دهد که فیلم دیگری را بسازم، البته سرمایه نیز در حال حاضر تامین نشده است.
 
وی در ادامه گفت:‌ فیلم بعدی من فیلمی اجتماعی است که در پس زمینه نگاهی به جنگ و سال‌های انقلاب دارد، زمانی که بتوانم برای ساخت فیلم سرمایه‌ای فراهم کنم دست به تولید نمی‌زنم، خیلی از فیلم ها بوده‌اند که در مرحله پیش تولید به دلیل مسائل مالی متوقف شده‌اند.
 
کارگردان یادآور شد:‌ من از سختی شرایط در ساخت فیلم‌ها خوشم می آید، حتی یک فیلم مستند ساخته‌ام که در برف و شرایط دشوار ناحیه سردشت فیلم برداری شده است. علاقه من به موضوع باعث می‌شود سختی کار را بپذیرم؛ در این پروژه هم سخت ترین بخش  کار، لوکیشن معدن بوده، در بخش تغلیظ و ذوب به دلیل سختی موقعیت و شرایط فیلم برداری چند بار به آن جا مراجعه کردیم، البته باید بگویم تمام فیلمسازان در شرایط سخت کار کرده‌اند، باید بابت این مسئله به آن‌ها تبریک بگویم.
 
آبیار در ادامه افزود:‌ صحنه‌هایی از فیلم بسیار تاثیر گذار بود، سکانس در ‌آغوش گرفتن نوزاد توسط شخصیت زن قصه یا جایی که " الفت" قاب عکس پسرش را در دست دارد و آن را برای شناسایی به ‌آزاده‌ای که از اسارت برگشته نشان می دهد.

آبیار: تفسیر مقام معظم رهبری از شیار 143 عجیب بود+ تصاویر 
وی بیان کرد:‌ ما سال‌های جنگ را پشت سر گذاشته‌ایم و شخصیت زن قصه و ما به ازاهای ‌آن را در جامعه می بینیم. بانوانی که خاطرات دوران جنگ را دارند با این فیلم همذات پنداری می کنند و هر کدام می‌گویند که این قصه زندگی آن‌ها است. حتی نوجوانان با این فیلم ارتباط بر قرار کرده‌اند و بارها دور هم بودیم آن‌ها پس از فیلم  ابراز کرده‌اند که قدر مادرشان را بیشتر خواهند دانست.
 
وی در پایان گفت:‌در فیلم‌های جنگی و موزه دفاع مقدس بیشتر فضای مردانه و عملیات و صحنه‌های جنگ و رزمنده‌ها نشان داده‌شده، لازم بود که یک فیلم ساز زن با پرداختن به پشت صحنه جنگ و نشان دادن شخصیت یک زن از نگاه زنانه به این رخداد بپردازد. لازم بود که یک فیلم ساز زن، یک قهرمان زن را معرفی کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۴۷ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
۱
۰
وی در پایان گفت:‌در فیلم‌های جنگی و موزه دفاع مقدس بیشتر فضای مردانه و عملیات و صحنه‌های جنگ و رزمنده‌ها نشان داده‌شده، لازم بود که یک فیلم ساز زن با پرداختن به پشت صحنه جنگ و نشان دادن شخصیت یک زن از نگاه زنانه به این رخداد بپردازد. لازم بود که یک فیلم ساز زن، یک قهرمان زن را معرفی کند. ....................................متاسفانه این یک واقعیت تلخ است که سالهاست دارم بعنوان یک راوی و پزوهشگر دفاع مقدس بر ان تاکید میکنم اما دریغ و افسوس که حتی مدعیان دفاع هم نه گوش میدهند و هم بایکوتم میکنند !!! البته خواهر گرامی اگر به ابادان تشریف بیاورید داستانهای بکری برایتان از دفاع مردمی وجود دارد و خانواده های در جنگ البته نه در فاصله هزار کیلومتری از جبهه بلکه فاصله سیصد متری با عراق ...علیرضا بختیاری راوی و پژوهش گر دفاع مقدس bashahidan.blogfa.com
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها