أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۲۲۴۹
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۰۱ آذر ۱۳۹۳
رئیس سازمان غذا و دارو گفت: برای ساماندهی شیمی درمانی در کشور مراکزی مختص این امر ایجاد می‌شود و پس از ایجاد این مراکز شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع می‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که بسته ارتقای کیفیت خدمات بیماران سرطانی چند وجه دارد، گفت: اولین وجه اینکه از بیماران حمایت کنیم و این به این معنا است که برای بیماران محروم و بی بضاعت درمان رایگان شود.
 
دیناروند افزود: وجه دوم کنترل تجویز و مصرف داروهای شیمی درمانی  است چرا که این داروها گران قیمت هستند بنابراین راهکارهایی در این زمینه در حال تدوین است که از حیف و میل و خروج دارو از چرخه درمان جلوگیری کند.
 
وی ادامه داد: بنابراین در همین راستا برخی از داروها پوکه‌های آنها جمع‌آوری می‌شود و برخی دیگر از داروها هم مشمول تجویز پروتکل خواهند شد به این معنا که وقتی پزشک آن دارو را تجویز می‌کند حتما باید فرمی را پر کند.
 
دیناروند با بیان این که وجه بعدی نظارت بر خدمات خواهد بود، افزود: در حال حاضر شیمی درمانی در بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود که استانداردهای این کار در حال نهایی شدن است و  به زودی ابلاغ می‌شود که بیمارستانها باید خودشان را با این استانداردها تطبیق دهند.
 
رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به این که برای ارتقای استانداردها در بیمارستانهای دولتی اعتبار آن وجود دارد، اضافه کرد: همچنین مراکزی برای انجام شیمی درمانی ایجاد می‌شود که ضوابط آن به زودی ابلاغ می‌شود. به طوری که بعد از ابلاغ، فروش داروهای شیمی درمانی از داروخانه‌های‌ خاص متوقف می‌شود و دارو تنها در اختیار این مراکز قرار می‌گیرد و دیگر نیازی نیست بیمار برای تهیه دارو به داروخانه‌ها مراجعه کنند.
 
دیناروند تاکید کرد: با اجرای این دستورالعمل‌ها شیمی درمانی در مطب‌ها ممنوع می‌شود که البته ایجاد زیرساخت‌های آن حدود شش ماه زمان نیاز دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها