امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۷۲۳۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۰۱ آذر ۱۳۹۳
آیت‌الله مقتدایی:
دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه گفت: در بسیاری از کشورها شاهد هستیم که بسیاری از مردم خواستار گرویدن به دین اسلام هستند و این امر نشان‌دهنده حقانیت دین اسلام در میان سایر ملت‌ها و دین‌ها است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، آیت‌الله مرتضی مقتدایی ظهر امروز در مراسم رونمایی از کتاب احکام اسلامی ویژه مخاطبان بین‌الملل که در سالن همایش‌های موسسه موضوع‌شناسی احکام برگزار شد، اظهار کرد: افرادی که در کشورهای دیگر به دین اسلام روی می‌آورند از خانواده ملت ایران محسوب می‌شوند.

وی افزود: وظیفه حوزه‌های علمیه و رایزنان فرهنگی ایران است که مردم کشورهای مختلف را با دین اسلام آشنا کنند که در این مسیر انگیزه و هدف افراد از گرویدن به دین اسلام تثبیت حقانیت این دین آسمانی است.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه‌های علمیه وظیفه آشنایی مردم کشورهای مختلف را با احکام دین اسلام دارند گفت: پس از روی آوردن افراد به دین اسلام، آشنایی آنان با احکام و قواعد این دین از مهمترین وظایف حوزه‌های علمیه و رایزنان فرهنگی است. آیت‌الله مقتدایی تصریح کرد: در بسیاری از کشورها شاهد این هستیم بسیاری از مردم خواستار گرویدن به دین اسلام هستند که این امر نشان‌دهنده حقانیت دین اسلام در میان سایر ملت‌ها و دین‌ها است.

وی با اشاره به فعالیت گروه‌های تکفیری گفت: متاسفانه در برخی از مواقع گروه‌های تکفیری اقدام به جذب افراد تازه مسلمان شده می‌کنند و به نوعی از این افراد در مسیر دستیابی به اهداف شوم خود استفاده می‌کنند که باید در این مسیر فعالیت‌های جدی صورت گیرد.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه خاطرنشان کرد: در کشورهای مختلف باید رایزنان فرهنگی در خصوص گرایش مردم به دین اسلام تحقیق و پژوهش داشته باشند تا پس از آن بتوانیم فعالیت گسترده‌ای در امر تبلیغ انجام دهیم.

آیت‌الله مقتدایی با اشاره به اینکه کتاب احکام اسلامی در 10 هزار جلد منتشر شده است گفت: این کتاب با 100 موضوع منتشر شده و در اختیار رایزنان فرهنگی ایران در کشورهای مختلف قرار می‌گیرد تا پس از ترجمه به زبان آن کشور در اختیار مسلمانان قرار گیرد.

وی بیان کرد: کتاب احکام اسلامی تنها در خارج از کشور نمی‌تواند مورد استفاده قرار گیرد بلکه جوانان و دانشجویان ایرانی نیز به این کتاب نیاز دارند و این کتاب به طور قطع مورد استفاده بسیاری از جوانان قرار خواهد گرفت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها