أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۲۳۸۹
زمان انتشار: ۱۴:۱۲     ۰۱ آذر ۱۳۹۳
با گذشت دو روز از وقوع چند تصادف خونين در محورهاي شمالي كشور كه در جريان آن ١٠ نفر كشته و بيش از ٧٠ نفر مصدوم شدند، اكنون از بارندگي‌هاي شديد در روز حادثه، به عنوان يكي از دلايل اصلي وقوع اين تصادفات مرگبار نام برده مي‌شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اعتماد، اين در حالي است كه به گفته سروان شيردل، سرپرست مركز اطلاع‌رساني نيروي انتظامي خراسان شمالي، جاده بجنورد به جنگل گرگان سالانه آمار قابل توجهي از تلفات ناشي از حوادث رانندگي در بين جاده‌هاي شمالي كشور را به خود اختصاص مي‌دهد به شكلي كه در بين ساكنان اين منطقه به «جاده مرگ» مشهور شده است.

مسلم محمد ياران، دادستان عمومي و انقلاب بجنورد نيز پس از وقوع تصادف يك دستگاه اتوبوس مسافربري با ٤٥ مسافر با يك دستگاه كاميون و واژگوني يك دستگاه ميني بوس در همان روز در اين محور كه به كشته شدن ٨ نفر و مصدوم شدن بيش از ٣٠ نفر انجاميد، از صادر شدن دستور پيگيري از سوي دادستاني بجنورد براي شناسايي دستگاه‌هاي متخلف و برخورد جدي با آنها خبر داده است.

اين در حالي است كه تسريع انجام پروژه دو بانده شدن محور بجنورد به گلستان بخش مهمي از سخنان دادستان بجنورد را دربرگرفته است. محوري كه به گفته محمد ياران، با توجه به حجم ترافيك زياد و تردد بالاي انواع خودروهاي سواري و سنگين نياز مبرم به ايمن‌سازي دارد.

دو طرفه بودن جاده، عدم وجود علايم هشدار‌دهنده مناسب، عرض كم جاده و كيفيت نامناسب از دلايل اصلي وقوع تصادفات پي در پي در اين جاده است. جاده‌يي كه بارها قرار بوده تا طرح ايمن‌سازي در آن اجرايي شود اما هربار و بنا به دلايل نامشخص نيمه كاره رها شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها