أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۲۵۰۳
زمان انتشار: ۲۰:۵۳     ۰۱ آذر ۱۳۹۳
تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار نشان می دهد که قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبرو خواهد شد.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد انلاین ؛ از 36 کارشناس ارشد اقتصادی 23 نفر در نظرسنجی این هفته کیتکو نیوز شرکت کرده اند که از این تعداد نیز 14 نفر به افزایش قیمت طلا رای داده اند.

بر اساس این گزارش 6 کارشناس اقتصادی نیز پیش بینی کردند که قیمت طلا طی هفته آینده با کاهش روبرو خواهد شد و 3 نفر نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

هفته گذشته نیز اکثر کارشناسان اقتصادی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با کاهش روبرو خواهد شد ولی قیمت طلا در هفته جاری تاکنون 15 دلار افزایش داشته است.

تحلیلگرانی که به افزایش قیمت طلا رای داده اند بر این باورند که واکنش مثبت بازار طلا در روز جمعه به تحولات اقتصادی بین المللی به خصوص افزایش ارزش دلار موجب خواهد شد تا قیمت این فلز گرانبها در روزهای آینده افزایش یابد.

به اعتقاد کارشناسان اقتصادی تصمیم غیر منتظره چین برای کاهش نرخ بهره و تزریق نقدینگی به سیستم بانکی تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا در روزهای آینده خواهد داشت. اظهارات ماریو دراگی در خصوص اینکه بانک مرکزی اروپا هر اقدامی را برای افزایش نرخ تورم و کمک به رشد اقتصادی منطقه یورو انجام خواهد داد تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا دارد.

برگزاری همه پرسی سوییس در خصوص افزایش ذخایر طلا نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد. اگر رای مردم سوییس به این همه پرسی مثبت باشد بانک مرکزی این کشور باید 1500 تن طلا خریداری کند.

تحلیلگرانی که به کاهش قیمت طلا رای داده اند نیز معتقدند ادامه انتشار آمارهای مثبت اقتصادی در آمریکا تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت طلا خواهد داشت.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سطح 1200 دلاری امسال قیمت تعیین کننده و حساسی برای طلا خواهد بود. کاهش نرخ بهره از سوی چین بی شک موجب افزایش تقاضا برای طلا در بازار این کشور خواهد شد. چین سال گذشته با پشت سر گذاشتن هند به بزرگترین بازار طلای جهان تبدیل شده است.

در شرایط کنونی افزایش ارزش دلار مهمترین چالش برای افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی به شمار می رود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها