يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۵۷۳
زمان انتشار: ۰۹:۰۰     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
ابتکاری برای ناآرامی مردم؛
ظاهرا این روزها مسئولین منتقد آلودگی هوا در سال های قبل، به علت آلودگی هوا در این روزها مجددا هرچند به صورت موقت تا زمان بارندگی و بهبود هوا، به منظور عدم آسیب دیدگی قلب و ریه خانه نشین شده اند!
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فرهنگ نیوز: این روزها وقتی بحث آلودگی هوا چه در میان مسئولان و چه در میان مردم مطرح می شود،ناخودآگاه نام معصومه ابتکار، هم در اذهان عمومی نقش می بندد. این امر بی دلیل هم نیست؛ اظهار نظرهای ضد و نقیض ابتکار در بحث بنزین های تولیدی در کشور و همچنین بنزین های وارداتی به منظور پاکی هوا آن هم بعد از جنجال پارازیت و ایجاد اضطراب و نگرانی در دل آحاد ملت، در نقش بستن نام معصومه ابتکار در ذهن مردم طبیعی است.

بعد از اظهارات جنجالی معصومه ابتکار، عضو سابق شورای شهر تهران درباره نقش پارازیت بر ایجاد سرطان در بدن انسان که تا به امروز سندي مبنی بر مضر بودن امواج پارازيت كه همان امواج الكترونيكي است و در تجهيزات پزشكي به كار مي‌روند چه از طرف متخصصان داخلي و چه خارجي ،حتي سازمان حقوق بشر و بهداشت جهاني ارائه نشده است، نوبت به بحث آلودگی و سرطان زا بودن بنزین های تولیدی داخلی رسید اما این بار با سمت رئیس محیط زیست.اما این پایان مواضع ضد و نقیض یک شخص درباره بنزین های تولیدی کشور نبود و بیژن زنگنه و حتی علی اکبر هاشمی رفسنجانی هم وارد ماجرا شدند. هاشمی رفسنجانی هم صدا با خانم ابتکار در اظهاراتی مدعی شد:"در ابتدا کسی نمی‌گفت این بنزین‌ها آلوده است و با افتخار از آن به عنوان یک شاهکار یاد می‌شد، اما بعد معلوم شد که بخشی از این بیماری‌ها و سرطان‌ها ناشی از همین بنزین آلوده است"

طولی نکشید که مسعود میرکاظمی، وزیر نفت دولت دهم که اکنون نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است به این اظهارات واکنش نشان داد.وی گفت: معتقدم اطلاعات نادرستی به آقای هاشمی داده و منجر شده موضع‌گیری به این شکل داشته باشیم، امیدواریم نیت او تحقیر و کوچک کردن این اقدام انقلابی (تولید بنزین)نبوده باشد."

اما این پایان کار نبود و بحث آلودگی بنزین بیش از یک کشمکش و اظهار نظرهای سیاسیون بود.بعد از آزمایش بنزین تولید ملی مطرح شد که نه تنها بنزین های داخلی آلوده نبوده بلکه بنزین هایی که در دولت یازدهم وارد می شده است آلودگی داشته است.از طرفی تیم محیط زیستی خانم ابتکار که وزارت نفت هم با آن مخلوط شده بود مدعی بودند که به دلیل ورود بنزین های استاندارد به کشور مشکل آلودگی هوا حل شده است اما طولی نکشید که با فرا رسیدن فصل پائیز و عملا آغاز فصل سرما هوای تهران عملا به شرایط آلوده سال قبل خود بازگشت.

از طرفی دیگر بحث هایی از سوی منتقدین خانم ابتکار مبنی بر اینکه وی با علم به اینکه بنزین های تولیدی مشکلی نداشته به دلیل کارچاق کنی برای شخصی نزدیک به وی در بحث واردات بنزین اقدام به ورود بنزین های خارجی کرده است.

در این شرایط بحث خاموش بودن دستگاه های کنترل آلودگی هوا در میادین شهر به این گمانه زنی ها دامن زده است.اما به راستی علت مطرح شدن چنین مسائل و اقداماتی چیست؟

این سوالی است که قطعا در اذهان بسیاری از عموم مردم به دور از وابستگی به هر حزب و گروهی نقش بسته است.این سوال اساسی از منظر مختلف قابل بررسی و تآمل است.با نگاهی گذرا به همه انتقادهای برخی از مسئولین دولت یازدهم به دولت قبلی، از جمله خانم ابتکار به این نتیجه می رسیم که صرفا برخی از اظهارنظرها و تصمیمات به دور از تفکر به نتیجه آن، جنبه سیاسی می گیرد و در قالب خدمت به مردم به مردم القا می شود.

شکی نیست که در فصل تابستان با توجه به عدم وارونگی هوا جوی پایدار و سالم بر آسمان شهرهای مختلف و حتی شهر های بزرگ حاکم است اما در فصل هایی که شاهد کاهش دما هستیم چنین اتفاقی محتمل است. در چنین شرایطی اگر چه مسائل مختلف دیگری هم در این آلودگی می تواند تاثیرگذار باشد اما قطعا به گفته بسیاری از کارشناسان مهمترین علت این امر وارونگی هوا است.از این رو اینکه علت پاکی هوا در فصل تابستان را به علت بنزین وارداتی بدانیم و علت آلودگی هوا در فصل زمستان را شرایط جوی، می تواند دلیلی باشد بر همان سیاسی کاری.

 سال 91و در فصل سرما چند روز کار مدارس تهران به علت آلودگی بیش از حد هوا به تعطیلی کشیده شد که برخی از مسئولین فعلی که در آن زمان مسئولیت دولتی نداشتند، رسما علت این آلودگی ها را بنزین داخلی بی کیفت و سرطان‌زا معرفی کردند و با همین بهانه بعد از روی کار آمدن دولت جدید و خروج از خانه نشینی اقدام به ورود بنزین خارجی کردند، اما اکنون که با این بنزین ها هوا حتی آلوده تر از دوران خانه نشینی آنها شده است، رسما سکوت کرده اند.طبیعی است که در چنین شرایطی و در زمانی که افکار عمومی جوابی برای این پرسش خود نمی یابد اطمینانشان از سیاسی کاری و منفعت طلبی برخی مسئولین بیشتر و بیشتر می شود.

به راستی با وجود تأیید عدم آلوده بودن بنزین داخلی حتی توسط سخنگوی دولت چرا به این بحث دامن زده می شود؟ آیا بهتر نیست محیط زیست به جای دامن زدن به این بحث های غیر واقعی، تدبیری به منظور عدم آتش سوزی های جنگل های زیبای کشور، و یا عدم انقراض برخی از حیوانات، که جزء وظایف اصلی این بخش از معاونت رئیس جمهور است بپردازد؟

پاسخ این سوال سخت نیست، اما ظاهرا این روزها مسئولین منتقد آلودگی هوا در سال های قبل، به علت آلودگی هوا در این روزها مجددا هرچند به صورت موقت تا زمان بارندگی و بهبود هوا، به منظور عدم آسیب دیدگی قلب و ریه خانه نشین شده اند!

اکنون این مردم هستند که منتظرند مراجع بی طرف همچون نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی، با جدیت گزارش بنزین داخلی و وارداتی را در صحن مجلس برای اطلاع عموم مردم قرائت کنند و آنهایی که با جو سازی دروغین، پازل عکلیات روانی دشمن را تکمیل نموده اند، توسط مدعی العموم مورد بازخواست قرار گیرند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها