أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۲۵۹۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۵     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
آش ماجرای غنچه قوامی و ارتباط او با رسانه‌های ضدانقلاب آنقدر شور بود که وکیل مدافع وی نیز چندی پیش از ابراز ندامت قوامی خبر داد.
به گزارش پایگاه 598، علیزاده طباطبایی در گفت‌وگویی صراحتا اعلام کرد موکلش مرتکب تخلفاتی شده و دادسرا آن را جرم محسوب کرده است.

وی در عین حال به نقل از موکلش گفته بود: «من اشتباهاتم را پذیرفتم؛ من خائن و وطن‌فروش نیستم. از آنها که از اعدام و خفقان در ایران می‌گویند متنفرم. آنها می‌خواهند جایزه حقوق‌بشر بگیرند. از رسانه‌های خارجی منزجر هستم. من مشکلات کشورم را به خارجی‌ها منتقل نمی‌کنم. تمام اشتباهاتم را پذیرفته‌ام».

جریان رسانه‌ای ضدانقلاب نیز که از هر فرصتی برای ماهیگیری استفاده می‌کند از همان ابتدا سعی داشت بازداشت غنچه قوامی را به ورود وی به ورزشگاه ربط دهد. موضوعی که صراحتا با تکذیب وکیل مدافع وی مواجه شد.

وی اعلام کرد: «اصلاً اتهامش مربوط به مسائل والیبال نبوده است. هرکس گفته بی‌خود گفته و اصلاً چنین‌چیزی نبوده است». دادسرای عمومی و انقلاب تهران نیز همان موقع با انتشار  اطلاعیه‌ای در این‌باره تصریح کرد: «... در تاریخ ۸ تیر امسال با احضار متهم و برخی تحقیقات صورت گرفته، معلوم گردید نامبرده در فعالیت‌های تبلیغی علیه نظام مشارکت داشته و ضمن ارتباط با دست‌اندرکاران و مرتبطین شبکه‌های ماهواره‌ای از جمله شبکه‌ بی‌بی‌سی فارسی و اپوزیسیون خارج از کشور، در تجمعات و راهپیمایی‌های ضدنظام حضور داشته است. دستگیری و تشکیل پرونده‌ اتهامی برای غنچه قوامی، ارتباطی به موضوع حضور نامبرده در ورزشگاه آزادی و تماشای مسابقات والیبال نداشته و نامبرده صرفاً از جهت اتهامات منعکس شده در پرونده تحت تعقیب قرار گرفته است».

اما به فاصله چند روز بعد از این گفت‌وگوی وکیل مدافع غنچه قوامی درباره ابراز ندامت موکلش، روز گذشته علیزاده طباطبایی اعلام کرد خانواده قوامی از او خواسته‌اند از ادامه وکالت بر پرونده غنچه قوامی استعفا کند. علیزاده‌طباطبایی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به این موضوع اظهار داشت: بعد از صدور رای پرونده غنچه قوامی، خانواده وی از من خواستند استعفا بدهم و به‌رغم توضیحاتی که دادم و گفتم با توجه به صدور رای، دیگر وکیل وی نیستم و مرحله تجدیدنظر وکالتنامه جدید می‌خواهد اما اصرار داشتند استعفا بدهم بنابراین استعفای خود را به دادگاه اعلام کردم و نوشتم به درخواست خانواده استعفا داده‌ام.

جزئیات بیشتر از استعفای اجباری
اکنون به نظر می‌رسد این تقاضای خانواده قوامی از وکیل سابق دخترشان  با توجه به مصاحبه چند روز گذشته علیزاده طباطبایی چندان موضوع پیچیده‌ای نباشد.   در همین رابطه یک منبع آگاه جزئیات بیشتری را از چگونگی استعفای علیزاده‌طباطبایی از پرونده غنچه قوامی ارائه کرد.

این منبع به تسنیم گفت: بعد از مصاحبه اخیر آقای طباطبایی و اعلام اظهار ندامت غنچه در دادگاه و اینکه اتهامات وی ربطی به موضوع والیبال ندارد، خانواده غنچه قوامی به منزل وی رفته و حتی علی علیزاده (نامزد غنچه قوامی) با وکیل این متهم تماس گرفته و می‌گوید چرا گفته اتهام غنچه قوامی ارتباطی با والیبال و ورزش ندارد. وی افزود: در گردش کار ابتدایی تهیه شده برای پرونده غنچه قوامی، همکاری با دولت انگلیس، اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی و فعالیت تبلیغی علیه نظام، اتهام قوامی بود که دو مورد اول در مرحله بازپرسی منع تعقیب خورد.

این منبع آگاه ادامه داد: با توجه به اینکه برای غنچه قوامی کمپین راه انداخته بودند و بی‌بی‌سی حمایت می‌کرد، اظهارات آقای علیزاده‌طباطبایی، مبنی بر ارتباط نداشتن اتهامات وی به ورزش و والیبال و اظهار ندامت غنچه قوامی، برای آنان بسیار گران بود. وی یادآور شد: بعد از صحبت‌های آقای علیزاده‌طباطبایی، خانواده غنچه قوامی از او خواستند صحبت‌هایش را تکذیب کند و حتی تهدید کردند اگر تکذیب نکند در رسانه‌های خارجی آبروی او را می‌برند. این منبع آگاه اضافه کرد: حتی مادر غنچه قوامی به وکیل وی گفته که ما می‌خواهیم دخترمان تبدیل به قهرمان شود و شما با این اظهارات همه چیز را خراب کردی. در نهایت وقتی وکیل غنچه قوامی خواسته خانواده غنچه را تامین نکرده و اظهاراتش را تکذیب نمی‌کند از او می‌خواهند استعفا بدهد.

به گفته وی، غنچه قوامی علاوه بر یک سال حبس، به دو سال ممنوع‌الخروجی نیز محکوم شده است. علیزاده‌طباطبایی، وکیل مدافع سابق غنچه قوامی پیش‌تر درباره پرونده موکلش به تسنیم گفته بود: یکی از پرونده‌هایی که الآن درگیر آن هستم پرونده غنچه قوامی است. وی گفته بود: اصلاً اتهامش مسائل مربوط به والیبال نبوده است. هرکس گفته بی‌خود گفته و اصلاً چنین ‌چیزی نبوده است. این دختر فقط در فضای مجازی یک غلط‌هایی کرده بود و خودش هم وقتی بازجویی شد و قبل از اینکه او را ببینم و بدون اینکه چیزی به او القا کنم، گفت: من اشتباه کرده‌ام. علیزاده‌طباطبایی افزود: غنچه یک دختر مسلمان است مانند 90 درصد دخترانی که در جامعه می‌بینید. اشکالاتی مانند بقیه دارد و خودش هم پذیرفته است. این خیلی مهم است طرف بپذیرد اشتباه کرده است.

گفت‌وگوی وکیل مدافع غنچه قوامی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت به طوری که پس از انتشار این مصاحبه، مادر غنچه قوامی در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌های خارجی معاند نظام، اظهارات وکیل دخترش را نادرست خواند و گفت: «بعد از چند روز بی‌خبری، آقای علیزاده روز دوشنبه (26 آبان) استعفا کرد و ما هنوز وکیل جدیدی نگرفته‌ایم. آقای علیزاده‌طباطبایی چند روز گذشته اظهارات کذبی کرده بود که ما متعجب شدیم و نمی‌دانستیم دلیل آن چیست. مثلا گفته بود بازجویی‌ها به‌خاطر ماه رمضان و روزه‌داری دختر من طولانی شده است در صورتی که بازجویی اصلا ربطی به ماه رمضان ندارد». سوسن مشتاقیان گفت: «دختر من به‌خاطر مساله والیبال دستگیر شده و بیشتر بازجویی‌هایش هم در همین باره بوده است.»

اکنون به نظر می‌رسد خانواده قوامی بهتر است به جای تکذیب همه شواهد موجود در پرونده دختر خود و خواستن عذر وکیل مدافع آن به‌خاطر افشاکردن ماهیت پرونده و ابراز ندامت غنچه قوامی، به فکر راهکارهای دیگری برای قهرمان‌سازی از فرزندشان باشند. توجه خانواده قوامی به این موضوع نیز لازم است؛ ارتباط با عناصر بیگانه و شرکت در تجمعات ضدحاکمیت در هر نظامی در هر جای دنیا، قطعا مجازات سنگین‌تری از آنچه جمهوری اسلامی برای دختر آنها در نظر گرفت خواهد داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها