يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۶۲۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۰     ۰۲ آذر ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، خبرگزاری حوزه نوشت: کنگره جهانی خطر جریان های تکفیری و افراطی با حضور 1000 عالم از داخل و خارج کشور با سخنرانی آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سالن همایش‌های رسول اعظم (ص) قم آغاز به کار کرد. این کنگره که با حضور یک هزار عالم و اندیشمند مسلمان از داخل و خارج کشور آغاز به کار کرده است تلاش دارد از ابعاد علمی خطر جریان های تکفیری را در دو روز در قالب سخنرانی، مقاله و کمیسیون های چهارگانه مورد بررسی قرار دهد.

در این کنگره بیش از 300عالم و اندیشمند از جهان اسلام که بخشی از آنها از علمای اهل‌سنت هستند شرکت کرده اند، که ویژگی مهم این کنگره علمی بودن آن می باشد که تحت اشراف حضرت آیت الله مکارم شیرازی برگزار می شود و دبیر علمی آن را نیز حضرت آیت الله سبحانی برعهده دارد.

بر اساس این گزارش در این مراسم آیات یزدی، علوی بروجردی، محمدی ری شهری، هاشمی شاهرودی، تسخیری حسینی بوشهری، اراکی، غروی، امینی، جنتی، اعضای خبرگان رهبری، اعضای جامعه مدرسین، ائمه جمعه و نمایندگان ولی فقیه حضور دارند.

همچنین مولوی عبدالحمید و حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری نیز در این مراسم حضور دارد. از شخصیت‌های سیاسی حاضر نیز می توان به حضور ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق اشاره کرد.

حضرت آیت الله سبحانی دبیرعلمی کنگره نیز فردا در مراسم اختتامیه سخنرانی خواهند کرد. خاطرنشان می شود روز نخست کنگره جهانی جریان های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام با سخنرانی شخصیت های برجسته دینی ادامه خواهد داشت و در روز دوم 60 مقاله در کمیسیون های تخصصی ارائه می شوند.

هزار چکیده مقاله به دبیر خانه این کنگره ارسال شد که 700مقاله مورد بررسی قرار گرفت و 104 مقاله به مرحله پایانی راه پیدا کرده و بخشی از آنها امروز و فردا توسط صاحبان مقاله قرائت خواهند شد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها