يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۶۴۴
زمان انتشار: ۱۲:۱۳     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
سوگ چامگانی که در رثای حقیقت خواندند؛
سوگ چامگان یا همان اجتماع آیینی هنرمندان که از 22 آبان تا 1 آذر با موضوع عزاداری حسینی در برج میلاد و در 10 خیمه برگزار شد توانست خیل ارادتمندان به اباعبدالله را متوجه کند / خیمه گاه مقتل خوانی که در آن هنرمندان عزیزی مانند: دانیال حکیمی، علی نصیریان، حامد بهداد، بهاره رهنما، الهام پاوه نژاد، فرزاد حسنی، سیاوش طهمورس، منصور عظیمی و آتیلا پسیانی در آن هنرمندانه بخشی از مصائب اهل بیت (علیهم السلام) را در قالب مقتل خوانی برای مردم متذکر شدند.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه 598؛ شب گذشته با مقتل خوانی آتیلا پسیانی، مراسم سوگ چامه‌ها در برج میلاد به پایان رسید، مراسمی که آنگونه که باید و شاید توسط رسانه ها -به ویژه رسانه ملی- پوشش داده نشد، اما چه مهم است! کاری که با نیت الهی و برای سید و سالار شهیدان صورت گیرد، انشالله مقبول است و شاید استقبال مردم نیز موید همین مطلب باشد که خداوند قلوب جامعه را به بلندای اخلاص حسین می کشاند.

سوگ چامه‌ها یا همان اجتماع آیینی هنرمندان که از 22 آبان تا 1 آذر با موضوع عزاداری حسینی در برج میلاد و در 10 خیمه برگزار شد توانست خیل ارادتمندان به اباعبدالله را متوجه کند. خیمه ای برای ساخت ادوات نظامی و تعزیه خوانی، خیمه ای برای اجرای تئاتر های عاشورایی، خیمه ای برای مرشد خوانی، خیمه ای برای اجرای تعزیه و خیمه ای برای مقتل خوانی.

خیمه گاه مقتل خوانی که در آن هنرمندان عزیزی مانند: دانیال حکیمی، علی نصیریان، حامد بهداد، بهاره رهنما، الهام پاوه نژاد، فرزاد حسنی، سیاوش طهمورس، منصور عظیمی و آتیلا پسیانی در آن هنرمندانه بخشی از مصائب اهل بیت (علیهم السلام) را در قالب مقتل خوانی برای مردم متذکر شدند.

این اقدام زیبا و بجا که به همت مدیریت برج میلاد و به کارگردانی استاد حسین پارسایی انجام میشد، مورد توجه مردم قرار گرفت و در گروه های اجتماعی نیز مقبول افتاد و ای کاش با پوشش رسانه ای مناسب آن، این رویداد بزرگ فرهنگی در کل کشور دیده و شنیده می شد و می توانست خود را تکثیر کند. سکوت رسانه های ارزشی در قبال این رویداد با ارزش موجب شد تا برخی از این بزرگواران دچار حاشیه هایی نیز شوند، و البته کسی که از مظلومیت حسین (علیه السلام) و جسارت سپاه یزید میخواند، با رفتار بدور از فرهنگ و شخصیت چند نفر نادان، خرده به دل نمی گیرد.

از دیگر بخش های این پروژه عظیم که مخاطبان زیادی را به خود جذب کرد، برگزاری تآترهای عاشورایی به کارگردانی سیما تیر انداز، ایوب آقاخان، برزو ارجمند و همچنین مدیحه سرایی و نوحه خوانی رسول نجفیان بود که دیشب با مقتل خوانی آتیلا پسیانی به کار خود پایان داد؛ امید است مقبول حق باشد.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۲
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
محمدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۹:۳۱ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
۰
۳
خیلی هم خوب فقط پول کرایه برج میلاد از بیت المال مسلمین پرداخت میشه یا از جیب شخصی افراد یا اینکه مجانیه؟کدوم؟
لطفا نظرم رو بگذارید.
پاسخ
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۱۴ - ۰۲ آذر ۱۳۹۳
۳
۰
خدمت در دستگاه امام حسین (ع)برای هرکسی افتخار آفرین است وباید شکر خدای رابجای آورد.خوش به حال آنها که این لیاقت راداشتندکه خدمتی انجام دهند.
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها