يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۷۴۴
زمان انتشار: ۲۰:۱۲     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
روز جمعه هفته اخیر و پیش از بسته شدن بازارها قیمت طلا برای نخستین بار در سه هفته اخیر به بالای 1200 دلار در هر اونس رسید .
به گزارش پایگاه 598 به نقل از اقتصاد آنلاین ؛ افزایش دوباره قیمت طلا در هفته اخیر گمانه زنی هایی در باره چشم انداز پیش روی این فلز به وجود آورده است که آیا این روند ادامه خواهد داشت یا نه؟ کارشناسان بازار طلا ، علت اصلی این افزایش قیمت، کاهش شگفت انگیز نرخ بهره در چین عنوان کردند. امری که امیدها را برای افزایش تقاضای طلا در چین -بزرگترین مصرف کننده طلا- بار دیگر زنده کرد. چین برای اولین بار در طول دو سال گذشته نرخ بهره خود را کاهش داد تا بتواند رونق را به اقتصاد بازگرداند.
به گفته یکی از تحلیل گران هر اقدامی که باعث شود قدرت خرید مردم چین افزایش پیدا کند تاثیر مثبتی بر بازار طلا خواهد داشت. به هر حال افزایش هشت دهم درصدی شاخص دلار پس از اخبار منتشره از بانک مرکزی اروپا،مانع افزایش بیشر قیمت طلا شد. طلا به وسیله دلار قیمت گذاری میشود و به موازات افزایش قیمت دلار، نرخ طلا کاهش می یابد. از سوی دیگر بنا به اعلام صندوق بین المللی پول اوکراین در ماه اکتبر بیش از یک سوم از ذخایر طلای خود کاسته است. در حالی که روسیه برای هفتمین ماه پیاپی ذخایر طلای خود را افزایش داده است.
همچنین تصمیم بانک مرکزی اروپا برای خرید اوراق بهادار برای تشویق بانک ها به اعطای وام و احیای اقتصاد به این روند کمک کرده است. این تصمیم در راستای سیاست های بانک مرکزی اروپا برای مقابله با رکود است. سیاست های تشویقی چین و تصمیم بانک اروپا برای خرید بدهی هایش همه به معنای اشتیاق معامله گران برای سرمایه گذاری بیشتر است. این در حالی است که نشست سران اوپک هفته آینده برگزار خواهد شد. طلا برای تحویل فوری با چهار دهم درصد افزایش، 1207 دلار در هر اونس معامله شد. طلا برای تحویل در ماه آینده میلادی در بازار آمریکا با 6.8 دلار افزایش به 1197 دلار در هر اونس رسید. به گزارش اقتصادی نیوز، اما از بازار سایر فلزات گرانبها قیمت نقره با هفت دهم درصد افزایش به 1632 دلار در هر اونس رسید. پلاتین با یک درصد افزایش به 1208 دلار در هر اونس رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها