يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۸۰۹
زمان انتشار: ۲۱:۱۴     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
علی‌رغم بارش‌های اخیر گزارش‌ها از سدهای پنج‌گانه تهران حاکی از این است که روند نزولی حجم آب سدهای تهران ادامه دارد، به طوری که حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران 8 درصد در مقایسه با دوره مشابه سال آبی گذشته کاهش یافته است.


به گزارش پایگاه 598 به نقل از خبرگزاری فارس، حجم کنونی آب موجود در مخازن سدهای تهران 393 میلیون مترمکعب گزارش شده است که این میزان در مقایسه با زمان مشابه سال آبی گذشته، 8 درصد کاهش نشان می‌دهد.

حجم آب موجود در مخزن سدهای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته 429 میلیون مترمکعب ثبت شده بود.

حجم ورودی آب به مخازن بدون تغییر

همچنین حجم آب ورودی به مخازن پنج سد تامین کننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون نسبت به زمان مشابه سال آبی گذشته، در مجموع تغییری نداشته و 77 میلیون مترمکعب گزارش شده است.

بیشترین میزان کاهش ورودی در سدهای ماملو و لتیان است که با 39 درصد کاهش ورودی از 20 میلیون متر مکعب در مدت مشابه سال گذشته، به 12 میلیون مترمکعب رسیده است.

از پنج سد تامین‌کننده آب تهران حجم آب موجود در مخزن سه سد روند کاهشی نسبت به سال گذشته داشته است، به‌طوری‌که هم‌اکنون حجم آب موجود در مخزن سد لار 18 میلیون مترمکعب، سد امیرکبیر (کرج) 89 و ماملو 99 میلیون مترمکعب ثبت شده است.

بر این اساس، حجم کنونی آب موجود در سدهای لار، امیرکبیر و ماملو به‌ترتیب 35، 16 و 13 درصد در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها