يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۸۲۵
زمان انتشار: ۲۱:۱۶     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
تاملی در سوابق و تحصیلات وزیر پیشنهادی علوم:
اینجا نقش نمایندگان مردم در حفظ کرامت علم و سالم نگه داشتن فضای علمی، بیش از پیش نمایان می شود که بایست با ذکاوت و هوشیاری خود مانع شوند تا بحران فعلی وزارت علوم ادامه پیدا کند و از طرفی دیگر مانع ورود تیم مدیریتی سیاست باز به محوطه دانشگاه شوند. اگر چه خبرها حاکی از اقبال این فرهادی در بین نمایندگان مجلس است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598؛ نزدیک به 15ماه است که وزارت علوم مدیریتی متزلزل و سیاست زده را تحمل میکند و به همین جهت تعجبی ندارد که 2 پله در لیست رتبه بندی جهانی سقوط کرده ایم، بسیاری از فعالیت های علمی کشور تعطیل شده اند، دانشگاه های دولتی و غیر دولتی در بلاتکلیفی مانده و دانشجویان قربانیان اصلی این بازی بوده اند.

بعد از آنکه رییس جمهور در اقدامی عجیب، افراد فعال در فتنه را معرفی میکرد و نمایندگان نیز با حفظ خط قرمزها، پاسخ قاطع نه به آنها میدادند، اینبار روحانی دست بر روی گزینه ای گذارد که اگر چه اصلاح طلب است اما نقشی در فتنه نداشته و تا کنون اطلاعاتی درباره حضور او در کودتای رنگین علیه نظام منتشر نشده است.

اما بازهم این انتخاب رییس جمهور با علامت سوال های بسیاری روبرو ست. فرهادی سابقه سیاسی خاصی ندارد اما سابقه علمی و مدیریتی او نیز چندان خوشایند وزارت علومی ها نیست، چرا که او پزشک حلق و گوش و بینی بوده و در دولت اول خاتمی به عنوان وزیر بهداشت فعالیت میکرده؛ از این رو حضور وی در وزارت خانه علوم که منفک از رشته های پزشکی شده جای تامل دارد و روال همیشگی آن بوده که وزیر بهداشت از جامعه پزشکی و وزیر علوم از جامعه علمی غیر پزشکی انتخاب شود.

نکته دیگر که موجب نگرانی نمایندگان و دلسوزان محیط علمی کشور شده آن است که محمد فرهادی، نجفی، دانش آشتیانی و.. تیم مدیریتی واحدی بودند که در دهه 60 در این وزارت خانه فعالیت میکردند، اما مجلس به خاطر اقدامات علیه کشور به چندی از این افراد روی خوش نشان نداد.

حال این نگرانی میرود که محمد فرهادی در صورت کسب رای اعتماد با چه تیمی فعالیت خواهد کرد؟ آیا قرار است فردای نشستن بر کرسی وزارت علوم، معاونت ها بین دوستان قدیمی چون توفیقی، دانش آشتیانی، نجفی و... تقسیم شوند و به نحوی مجلس و قانون دور زده شود؟! یا نه، ایشان با تیم جدید و سالم پا به وزارت خانه خواهد گذاشت و با فاصله گرفتن از سیاست زدگی، به فکر بهبود فضای علمی کشور خواهد بود.

اینجا نقش نمایندگان مردم در حفظ کرامت علم و سالم نگه داشتن فضای علمی، بیش از پیش نمایان می شود که بایست با ذکاوت و هوشیاری خود مانع شوند تا بحران فعلی وزارت علوم ادامه پیدا کند و از طرفی دیگر مانع ورود تیم مدیریتی سیاست باز به محوطه دانشگاه شوند. اگر چه خبرها حاکی از اقبال فرهادی در بین نمایندگان مجلس است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها