أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۲۸۳۷
زمان انتشار: ۲۱:۴۶     ۰۲ آذر ۱۳۹۳

جهانبازي پنالتي پرسپوليس را نگرفت
 

نوید مظفری‌ - قضاوت یدالله جهانبازی در دربي 79 قضاوت بدي نبود. او در دو صحنه که می‌توانست خطای پنالتی برای دو تیم بگیرد به راحتی از کنار آن صحنه‌ها گذشت تا در این زمینه دو امتیاز منفی گرفته باشد.
در 6 دقیقه ابتدایی بازی در یکی دو صحنه مشاجره لفظی بین بعضی از بازیکنان بوجود آمد که بیشتر به خاطر هیجان بازی بود اما داور هر با توقف مسابقه سعی کرد جو را آرام کند که در این کار موفق بود.
مهمترین صحنه بازی در نیمه اول خطایی بود که بنگر در درون محوطه جریمه روی هاشم بیک‌زاده مرتکب شد اما داور به راحتی از کنار این صحنه گذشت. در آن صحنه بنگر با تکل محکم خود توپ و بازیکن حریف را با هم درو کرد و صددرصد مرتکب خطا شد. جهانبازي البيته به این بازیکن یک دقیقه بعد به خاطر خطای شدید دیگری کارت زرد نشان داد.
گل اول استقلال کاملا صحیح بود و مشکلی نیست.
در دقیقه 63 اخطاری که داور به آندرانیک داد تصمیم درستی بود. ضمن اینکه هر دو گل پرسپولیس در نیمه دوم کاملا صحیح و اخراج عالیشاه به خاطر درآوردن پیراهنش تصمیم درستی بود. این بازیکن در صحنه درگیری‌اش با میلاد فخرالدینی نیز اخطار اول را دریافت کرده بود که آن هم اشکالی نداشت.
گل دوم استقلال به درستی از سوی کمک داور آفساید اعلام شد. بازی در دقایق پایانی بسیار حساس شده بود و داور در تمام صحنه‌هایی که به بازیکن دو تیم اخطار داد به درستی عمل کرد. در دقیقه 95 بازی او باید برای پرسپولیس اعلام پنالتی می‌کرد که مرتکب اشتباه شد.


*****************


خطا روي طارمي مشكوك به پنالتي بود


 رضا غياثي - مهمترین حادثه نیمه نخست دربي 79 خطایی بود که در دقیقه 12 محسن بنگر بر روی هاشم بیک‌زاده مرتکب شد که مدافع پرسپولیس در ادامه تکلش مچ پای بیک‌زاده را زد و این یک خطای پنالتی بود که باید به نفع استقلال اعلام می‌شد.
خطاهای مکرر تیموریان در دقایق 16 و 14 و ... که آخرین آن در دقیقه 43 بود و با دست به شکم عالیشاه زد مستحق دریافت کارت زرد بود که داور به آن توجهی نمی‌کرد. او در ابتدای مسابقه هم بعد از درگیری بنگر برهانی حتی به این دو بازیکن یک تذکر جدی هم نداد و این درگیری با درایت برخی بازیکنان تمام شد و اگر ادامه پیدا می‌کرد ممکن بود مشکل‌ساز شود.
با اين حال اینکه استقلال نیمه اول با پیروزی تیمش وارد رختکن شد، از اعتراض های قلعه نویی خواهد کاست.
در دقیقه 48 و آغاز نيمه دوم خطای برهانی روی بنگر را باید با کارت زرد جریمه می‌کرد که این کار را نکرد.
در دقیقه 55 خطای بنگر روی برهانی هم کارت زرد داشت که این بار هم داور کارت زرد به مدافع پرسپولیس نشان نداد به طوری که فردوسی‌پور به کنایه گفت اسپری داور خراب شد و به او اسپری ندادند و حالا کارت‌هایش خراب شده است.
در دقیقه 57 بنگر دوباره روی برهانی مرتکب خطا شد که این بار داور به درستی کارت زرد به مدافع پرسپولیس داد و از کارت زردش رونمایی کرد. در دقیقه 60 خطای نوری روی فروزان دروازه‌بان استقلال مستحق یک کارت زرد بود که داور این کار را نکرد.
کارت زردی که دقیقه 64 به تیموریان نشان داده شد درست بود اما در دقیقه  78 درگیری عالیشاه و فخر‌الدینی به گونه‌ای بود که داور باید هر دو بازیکن را از زمین اخراج می‌کرد که این بار هم داور به جای قضاوت کدخدامنشی کرد و به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد در حالی که اگر عالیشاه اخراج می‌شد دیگر در زمین نبود که گل بزند. جهانبازی بیشتر در این مسابقه کدخدا بود تا داور.
در دقیقه 81 فخرالدینی روی عالیشاه مرتکب خطا شد که بازیکن استقلال در این صحنه باید کارت زرد دوم را می‌گرفت و از زمین اخراج می‌شد. در دقیقه 87 ابوالفضلی کمک داور مسابقه به درستی آفساید بازیکنان استقلال را اعلام کرد.
عمران‌زاده در دقایق تلف شده وسایل پزشک پرسپولیس را به بیرون پرت کرد که این حرکت مستحق کارت زرد بود اما داور باز هم این کار را نکرد. اخطاری که به نیلسون به خاطر اتلاف وقت نشان داد درست بود.
در دقیقه 5+90 خطای مدافعان استقلال روی طارمی مشکوک به پنالتی بود اما تلویزیون این صحنه را تکرار نکرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها