يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۸۵۸
زمان انتشار: ۲۲:۰۵     ۰۲ آذر ۱۳۹۳
مطالعات ۶۰ اقتصاددان مطرح کشور درباره ایران بدون نفت در یک کتاب ۵۰۰ صفحه ای گرد ‌آوری و منتشر شده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از نسیم، این کتاب حاوی مطالعات حدود ۶۰ اقتصاددان برجسته کشور در مورد راه های کاهش وابستگی اقتصاد ایران به درآمدهای نفتی و بایسته های اقتصاد‌ مقاومتی است که به نقد و بررسی چالش های اقتصاد نفتی پرداخته است.

کتاب "ایران بدون نفت" که توسط مهدی مهرپور تدوین و گردآوری شده است دارای ۴۶۸ صفحه بوده و ۶۰ اقتصاددانان حاضر در این کتاب نظرات و پیشنهادات خود را در باب مسئله "ایران بدون نفت" و "راهکارهای رسیدن به یک اقتصاد بدون درآمدهای نفتی" به صورت مفصل بیان کرده اند.

در این کتاب، تمام ۶۰ اقتصاددان مذکور به سوالاتی همچون "اگرنتوانیم ازفردا نفت بفروشیم چه اتفاقی می‌افتد"، "چرا نفتی ترشدیم"، "آیا لغو تحریمهای خارجی مشکلات اقتصادی را حل می‌کند"، "اگر تحریمهای خارجی ادامه دار بود سناریوی مقابله چه باید باشد"، "نگاه اقتصاد مقاومتی برای مقابله با مشکلات اقتصاد ایران چیست" و... پاسخ داده اند.

در کتاب ایران بدون نفت ، تمام ۶۰ اقتصاددان، پاسخ گوی هشت سوال یکسان بوده که هر سوال در یک فصل قرار گرفته و تمام صاحب نظران به آن سوال پاسخ گفته اند.

این کتاب همانطور که در مقدمه آن نیز آمده است دروهله اول به عنوان یک بسته کارشناسی برای اجرا و عملیاتی کردن ایده ایران بدون نفت بوده و با ارائه راهکارها و پیشنهاداتی به دولت های فعلی و آینده نشان میدهد چگونه و با چه ابزارهایی میتوانند سهم نفت را در بودجه های سالانه به صفر برسانند.

گفتنی است ۶۰ اقتصاددانان حاضر در این کتاب از طیف‌ها و گرایشات مختلف فکری در حوزه اقتصاد بوده و تمامی آنها دارای تالیفات و پژوهش هایی در زمینه اقتصاد ایران و مسائل کلان اقتصادی می باشند، لذا پاسخ های آنها به سوالات یکسان میتواند راهنمای مناسبی برای تصمیم گیری های اقتصادی کشور و امکان سنجی طرح‌ها و ایده های مطرح شده درباره رسیدن به یک اقتصاد بدون درآمدهای نفتی باشد.

لازم به ذکر است عموم علاقه مندان به مباحث کلان اقتصادی می توانند این کتاب را از طریق "انتشارات رایحه تسنیم" تهیه کنند. همچنین ارسال کتاب ازطریق تماس با شماره تلفن های ۶۶۲۵۹۹۸۴-۰۲۱ و۰۹۳۸۱۲۷۲۵۸۷ ثبت سفارش برای ساکنان تهران و سایر شهرستان های کشور امکان پذیر می باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها