امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۲۷۲۸۸۷
زمان انتشار: ۰۱:۰۰     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 رئیس جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه «ای بی‌سی» تأکید کرد که هنوز شکاف موجود در مذاکرات هسته‌ای چشمگیر است و خیلی زود است که بگوییم که طرفین مذاکره تا روز دوشنبه به توافق نهایی می‌رسند یا خیر.

وی در گفت‌وگو با برنامه «این هفته» ‌ای‌بی‌سی ادامه داد: خبر خوب این است که توافق موقت که ما وارد آن شدیم، به طور قطع پیشروی برنامه هسته‌ای ایران را متوقف کرده است و در برخی موارد به طور قطع برخی از کارهایی که انجام داده‌اند را به عنوان مثال ذخایر اورانیوم و چگونگی غنی‌سازی اورانیوم آنها را کاهش داده است بنابراین یک توافق موفق بوده است و ایران از مفاد توافق پیروی کرده است. هم‌اکنون سوال اینجاست که آیا ما می‌توانیم به توافق دائم برسیم؟ و اینکه شکاف‌ها همچنان چشمگیر است.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه به تکرار ادعاهای خود پرداخت و گفت: اگر توافق موقت حاصل شود، اطمینان دارد که می‌تواند کنگره را متقاعد کند که این توافق ایران را از تولید یک سلاح هسته‌ای منع می‌کند.

اوباما همچنین مدعی شد: «اطمینان دارم که اگر به توافقی برسیم که قابل راستی‌آزمایی باشد و تضمین کند که ایران ظرفیت گریز ندارد، من نه تنها می‌توانم کنگره را متقاعد کنم بلکه می‌توانم مردم آمریکا را متقاعد کنم که این یک توافق درست بوده است.»

رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید که تنها به دنبال از بین بردن کامل برنامه هسته‌ای ایران نیست و اهداف هدفمندی را دنبال می‌کند و گفت: هدف ما حل یک مشکل خاص است و آن این است که اطمینان حاصل کنیم که ایران موجب یک رقابت تسلیحات هسته‌ای نمی‌شود و نمی‌تواند آمریکا و همپیمانانی چون اسرائیل را تهدید کند.

اوباما در ادامه گفت: حتی اگر در مسئله هسته‌ای با ایران به توافق برسیم، با آنها در زمینه حمایت از تروریسم و موضعشان در قبال اسرائیل مسئله خواهیم داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در خصوص موضع خود درباره تحریم‌های ایران نیز گفت: موضع آمریکا درخصوص تحریم‌ها قابل مذاکره نیست. من فکر می‌کنم که هدف ما به طور مداوم این است که مجموعه‌ای از مسیرهایی که ممکن است ایران را به یک سلاح هسته‌ای برساند مسدود کنیم و در عین حال اطمینان حاصل کنیم که ساختار تحریم‌ها را به صورت گام به گام و همزمان با اقداماتی که ایران به طور پیش‌فرض می‌بایست انجام دهد، کاهش دهیم. فکر می‌کنم ایران عاشق این است که تحریم‌ها فوراً پایان یابد؛ ما نمی‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۳
۰
۰
احسنت به اووووووباما که با ما .....
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها