أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۷۲۹۰۴
زمان انتشار: ۰۹:۰۱     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
رییس اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران با بیان این که بازار مواد غذایی به روال سابق خود بازگشته است، گفت: ایرانیان بنابر ذائقه خود برنج مصرفی را از میان برنج داخلی یا وارداتی انتخاب می‌کنند.
به گزارش پایگاه 598، محمد آقا طاهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به این که افزایش تقاضا در دهه اول محرم قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: افزایش حجم تقاضا در دهه اول ماه محرم از بین رفته و در حال حاضر اکثر قیمت‌ها به روال سابق خود بازگشته‌اند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی که بازار روال منطقی خود را طی می‌کند تنها برخی از اقلام حبوبات همچون عدس از قیمت آن کاسته شده اما همچنان با قیمت واقعی خود تفاوت دارد.

رییس اتحادیه بنکداران تهران با تاکید بر این که هیچ کمبودی وجود ندارد یادآور شد: قیمت برنج وارداتی به خصوص برنج هندی در پی کاشت و برداشت نوعی از آن در هر کیلو با کاهش قیمت هزار تومانی روبرو شده است.

وی در رابطه با مصرف برنج در کشور ادامه داد: برنج در ایران با توجه به ذائقه مردم مورد مصرف قرار می‌گیرد و تفاوت قیمت آنچنان در خرید برنج تاثیرگذار نیست زیرا فاصله قیمتی برنج ایرانی و وارداتی به بیش از 30درصد نیست.

آقا طاهر در پاسخ به این سوال که آیا قیمت برنج ایرانی در حال حاضر منطقی است، گفت: قیمت برنج با شرایط تولید فعلی همچون هزینه، سختی کار و میزان زمین زیر کشت منطقی است و قیمت باید به گونه‌ای باشد که تولیدکننده و مصرف‌کننده به راحتی توان عرضه و مصرف برنج خوب ایرانی را داشته باشند.

به گزارش تسنیم، در 7 ماهه نخست سالجاری 737میلیون و 176 هزار و 879 کیلوگرم برنج از کشورهای امارات، آمریکا، تاجیکستان، تایلند، ترکیه، هند، پاکستان، پرتغال و چین به ایران وارد شده است که ارزش دلاری این محصول 925 میلیون و 96 هزار و 599 دلار است، که با توجه به وزن و ارزش دلاری هر کیلو برنج برای وارد کننده 1 دلار و 25 سنت تمام شده است.

به ترتیب وزن ، ایران از کشورهای هند، پاکستان، تایلند، امارات، چین، ترکیه، آمریکا، تاجیکستان و پرتغال برنج وارد می‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها