يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۷۲۹۱۶
زمان انتشار: ۰۹:۱۵     ۰۳ آذر ۱۳۹۳
علی مطهری سردرگمی و تناقضات بی‌پایان خود درباره فتنه‌گران را به نمایندگان مجلس نسبت داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از کیهان، وی در مصاحبه با سایت خبر آن‌لاین و درباره معرفی فرهادی به عنوان گزینه تصدی وزارت علوم گفت: اگر مجلس بخواهد با همان معیار گذشته خود یعنی همراهی یا عدم همراهی با فتنه قضاوت کند و رأی بدهد قاعدتاً آقای فرهادی هم نباید رأی بیاورد. چون ایشان هم از نظر آن گروه از نمایندگان که به موارد قبلی رأی ندادند با فتنه همراهی داشته است زیرا در مرداد ماه سال 88 نامه‌ای را همراه آقایان خاتمی، موسوی، کروبی و بسیاری افراد دیگر خطاب به مراجع تقلید امضا کرده است که در آن نامه نوع رفتار با معترضان به رفتار دوران سیاه ستمشاهی تشبیه شده است. همچنین آقای فرهادی ظاهراً با حزب مشارکت نیز همکاری داشته است. البته فعلاً از آن هجوم پیامکی به نمایندگان که توسط محافل خارج از مجلس انجام می‌شد خبری نیست. ظاهراً آتش‌بس اعلام شده است. اما اگر این گروه از نمایندگان از معیار خود که همان مسئله فتنه باشد دست بردارند و بهانه‌گیری را پایان دهند آقای فرهادی رأی اعتماد خواهد گرفت ولی در این صورت باید پاسخگوی مردم باشند که چه اتفاقی افتاد که از شعار «فتنه خط قرمز ماست» عدول کردید؟

وی مدعی شد: در واقع نمایندگان مخالف گزینه‌های قبلی بر سر دوراهی قرار گرفته‌اند که آیا بر معیار قبلی خود پافشاری کنند و این گزینه را نیز رد کنند یا از آن معیار به خاطر ملاحظاتی دست بردارند و به قول خودشان به یک فتنه‌گر رأی اعتماد بدهند. هر دو حالت به ضرر مجلس است.

این اظهارات در حالی است که نمایندگان مجلس ضمن همکاری کامل در رأی اعتماد به اغلب وزرای پیشنهادی (حتی با رأی بالای 270 نفر) و نیز رأی به فرجی دانا در سال گذشته، حسن نیت خود را به اثبات رسانده و در کنار این موضوع پایبندی خود به خط قرمز نظام در زمینه فتنه‌گران را به اثبات رسانده‌اند. با این وصف برائت هر نامزد تصدی وزارت از فتنه‌گران خط قرمز غیرقابل اغماض است.

در همین زمینه محمدپورمختار رئیس کمیسیون اصل 90 با اشاره به دیدارش با وزیر پیشنهادی علوم گفت: فرهادی ضمن اعلام برائت از فتنه 88 امضاء هر گونه نامه در حمایت از فتنه‌گران راتکذیب کرد و گفت افرادی نام وی را پای نامه آورده بودند.

وی در مصاحبه با مهر گفت: در صحبتی که با ایشان داشتم در خصوص امضای نامه‌ای از طرف وی در سال 88 در حمایت از فتنه سؤال کردم که فرهادی با اعلام برائت از فتنه 88 صراحتاً گفتند که این نامه را امضا نکردند بلکه افرادی نام ایشان را در آن نامه قرار داده بودند.

همچنین قاسم جعفری سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به نشست این کمیسیون با محمد فرهادی گفت: در این جلسه نمایندگان سؤالات خود را مطرح کردند و دکتر فرهادی گفت فتنه را محکوم می‌کند و نامه‌ای که به وی منتصب شده را امضا نکرده است. فرهادی همچنین گفت: «من در برنامه پزشکی ستاد موسوی دخیل بودم ولی در قضایای بعدی دخالتی نداشتم.» فرهادی درباره تیمی که قرار است در وزارت علوم به کار گیرد نیز گفت تیم خود را دارد و از افرادی که برخی از نمایندگان اسم بردند، استفاده نخواهد کرد و از کسانی استفاده می‌کند که به نظام، رهبری و انقلاب وفا‌دار باشند و جهت آرامش و مصالح کشور فعالیت کنند.

جعفری افزود: دکتر فرهادی عنوان کرد در انتصابات از بسیج اساتید کمک گرفته و از آنها استفاده خواهم کرد. رشته‌ها را بازبینی کرده و رشته‌های میان رشته‌ای را افزایش خواهم داد.

سخنگوی کمیسیون آموزش تصریح کرد: فرهادی همچنین ادامه داد با نشریات فرقه‌گرا و ضد انقلاب و افراد هنجار شکن در هر سطحی در دانشگاه برخورد خواهد کرد.

جعفری گفت: وزیر پیشنهادی علوم در مورد 750 رشته غیرقانونی دانشگاه آزاد نیز یادآور شد که این رشته‌ها باید با شورای گسترش وزارت علوم هماهنگ باشد. و کمیسیون نیز موافقت مشروط خود را اعلام کرد تا مباحثی که مطرح شده اجرایی شود.

یادآور می‌شود برخی روزنامه‌های حامی دولت نیز موضعی مشابه علی مطهری در پیش گرفته‌اند و معلوم نیست این طیف واقعاً حامی دولتند یا فقط می‌خواهند با تظاهر به این حمایت سناریوی خود را پیش ببرند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها